Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Staaled

Quote from: PascalP on February 10, 2022, 13:16:10
Weet iemand hoeveel gewicht de SVS Soundpaths mogen hebben per 4?
Weet dat SVS er 4 of 6 aanraadt afhankelijk van het type SVS sub, maar kan nergens een max. gewicht vinden.
SVS hanteert footprint, niet gewicht.
60 kg per 4 is geen probleem aangezien een SB16 er 4 krijgt toebedeeld.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

PascalP

Quote from: Staaled on February 10, 2022, 13:21:21
SVS hanteert footprint, niet gewicht.
60 kg per 4 is geen probleem aangezien een SB16 er 4 krijgt toebedeeld.

Ah klopt, die heeft natuurlijk ook maar 4 voetjes, enkel de PB's hebben er 6.

Zou bij mij onder iets van 73kg komen (2x Kreisel DXD-12012 stacked)
Heb nog een set Soundpaths liggen en zou dan nog 1 setje bij moeten bestellen voor de andere stack, dit lijkt me een veel betaalbaardere oplossing dan wanneer ik naar bijvoorbeeld Isoacoustics zou kijken voor dit gewicht. Dan kom ik op Gaia I's en die gaan voor €1100 per 8 dacht ik.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Nou, stuur een mailtje via de website van SVS, en binnen 3 minuten antwoord  :pompom:
Customer service op top niveau dus  :headbanging:

Dit was trouwens het antwoord:
Optimally you'd like to see 35-40 lbs max per foot. Beyond that, the rubber will compress a bit beyond the optimal compliance range which will somewhat reduce the efficacy of the system.

Dus max. zo'n 16-18kg per voetje, dan kom ik met 72kg precies uit, op het randje  :angel:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Staaled

Quote from: PascalP on February 10, 2022, 13:30:04
Ah klopt, die heeft natuurlijk ook maar 4 voetjes, enkel de PB's hebben er 6.

Zou bij mij onder iets van 73kg komen (2x Kreisel DXD-12012 stacked)
Heb nog een set Soundpaths liggen en zou dan nog 1 setje bij moeten bestellen voor de andere stack, dit lijkt me een veel betaalbaardere oplossing dan wanneer ik naar bijvoorbeeld Isoacoustics zou kijken voor dit gewicht. Dan kom ik op Gaia I's en die gaan voor €1100 per 8 dacht ik.
:o
Waanzin.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Sjaak_Banaan

Beter even naar de Praxis Pascal, of zijn die tegels te klein. ;)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

PascalP

Quote from: Sjaak_Banaan on February 10, 2022, 18:39:48
Beter even naar de Praxis Pascal, of zijn die tegels te klein. ;)

Had nog 1 setje liggen van mijn oude SB13-Ultra, dus nog maar een setje bijbesteld. Altijd leuk eens te proberen :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

René4u

Op dit moment nog in het bezit van een PB12-ISD/2 sub. Deze sub speelt al ruim 17 jaar naar volle tevredenheid, maar ik ben nu op een punt aangekomen dat ik toch wel eens naar wat anders wil kijken, mede ook door de toch best opvallende box en grootte van het apparaat. Geluidstechnisch gezien hoeft hij eigenlijk helemaal niet weg, maar is het meer een esthetisch verhaal.

Maar goed, waar ga je dan beginnen. Uiteraard eerst bij SVS zelf gekeken en ik denk dat een PB-2000 of 3000 in de buurt komt van wat ik nu heb. Uiteraard is het nu makkelijker om de sub te bekijken en te beluisteren, dus dat ga ik dan ook zekers doen.

Doe ik hier goed aan, of moet ik toch naar een hoger of misschien wel naar een lager model kijken om te evenaren wat ik nu heb maar dan in een wat meer compact formaat.
De cursus rietdekken is afgelast...Riet is ziek.

GPO

Quote from: René4u on April  1, 2022, 11:51:15
Op dit moment nog in het bezit van een PB12-ISD/2 sub. Deze sub speelt al ruim 17 jaar naar volle tevredenheid, maar ik ben nu op een punt aangekomen dat ik toch wel eens naar wat anders wil kijken, mede ook door de toch best opvallende box en grootte van het apparaat. Geluidstechnisch gezien hoeft hij eigenlijk helemaal niet weg, maar is het meer een esthetisch verhaal.

Maar goed, waar ga je dan beginnen. Uiteraard eerst bij SVS zelf gekeken en ik denk dat een PB-2000 of 3000 in de buurt komt van wat ik nu heb. Uiteraard is het nu makkelijker om de sub te bekijken en te beluisteren, dus dat ga ik dan ook zekers doen.

Doe ik hier goed aan, of moet ik toch naar een hoger of misschien wel naar een lager model kijken om te evenaren wat ik nu heb maar dan in een wat meer compact formaat.

Mss vloeken in de kerk in een SVS thread, maar ik zou dan ook eens kijken naar de Monoprice Monolith subwoofers. Met name de 13" of 15" varianten schijnen waanzinnig te zijn en niet zo duur als SVS tegenwoordig.

Om de diepgang van een SVS PB12-ISD/2 te evenaren, moet je bij SVS toch echt naar een PB4000 minimaal gaan kijken. De PB3000 is ook goed, maar beide zijn erg duur vind ik!

Voor iets minder geld heb je de 13" of 15" van Monolith. Die schat ik iets hoger in qua prijs/kwaliteit. Krijgen ook goede reviews en de meting liegen er niet om.
Zie bv:
https://www.monoprice.eu/collections/speakers/products/monolith-13in-thx-ultra-certified-2000-watt-powered-subwoofer-uk-eu-au
https://www.audioholics.com/subwoofer-reviews/monolith-13201d-thx-ultra
https://www.monoprice.eu/collections/speakers/products/monolith-by-monoprice-15in-thx-ultra-certified-1000-watt-powered-subwoofer
https://www.monoprice.eu/collections/speakers/products/monolith-m-15-v2-15in-thx-ultra-certified-1000-watt-subwoofer-amplifier-eu-uk

Wat ook eventueel zou kunnen is voor een dual sub oplossing te gaan; 2 x een SVS PB2000 heeft wss wel dezelfde impact als je huidige sub. Moet je die wel in je kamer kwijtkunnen natuurlijk :).

En dan zit je met een prijskaartje van over de 2K.

Wat is je budget eigenlijk?
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Ralf67

Er staat een mooie SVS PB13 ultra op marktplaats.

Shadowfox

Quote from: Ralf67 on April  2, 2022, 16:33:46
Er staat een mooie SVS PB13 ultra op marktplaats.

yup alleen wel met de oudere bash versterker en voor 1100euro. Duur prijsje voor zn oudje

René4u

Quote from: GPO on April  2, 2022, 14:03:02
Mss vloeken in de kerk in een SVS thread, maar ik zou dan ook eens kijken naar de Monoprice Monolith subwoofers. Met name de 13" of 15" varianten schijnen waanzinnig te zijn en niet zo duur als SVS tegenwoordig.

Om de diepgang van een SVS PB12-ISD/2 te evenaren, moet je bij SVS toch echt naar een PB4000 minimaal gaan kijken. De PB3000 is ook goed, maar beide zijn erg duur vind ik!

Voor iets minder geld heb je de 13" of 15" van Monolith. Die schat ik iets hoger in qua prijs/kwaliteit. Krijgen ook goede reviews en de meting liegen er niet om.
Zie bv:
https://www.monoprice.eu/collections/speakers/products/monolith-13in-thx-ultra-certified-2000-watt-powered-subwoofer-uk-eu-au
https://www.audioholics.com/subwoofer-reviews/monolith-13201d-thx-ultra
https://www.monoprice.eu/collections/speakers/products/monolith-by-monoprice-15in-thx-ultra-certified-1000-watt-powered-subwoofer
https://www.monoprice.eu/collections/speakers/products/monolith-m-15-v2-15in-thx-ultra-certified-1000-watt-subwoofer-amplifier-eu-uk

Wat ook eventueel zou kunnen is voor een dual sub oplossing te gaan; 2 x een SVS PB2000 heeft wss wel dezelfde impact als je huidige sub. Moet je die wel in je kamer kwijtkunnen natuurlijk :).

En dan zit je met een prijskaartje van over de 2K.

Wat is je budget eigenlijk?

Bedankt voor je uitgebreide reply. Ik heb uiteraard gekeken maar wat mij opviel, of ik heb niet goed gekeken, is dat alleen maar ported subs hebben? En dat zijn gelijk wel weer enorme kasten. Ik probeer juist een wat minder grote sub in huis te halen die wel mijn oude sub minimaal kan evenaren.
De cursus rietdekken is afgelast...Riet is ziek.

reza

#3761
Je schrijft zelf over een PB 2000 dat is ook een gepoorte sub en ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat die niet klein is  :D
Ik denk misschien wel net zo groot als die sub die je nu hebt.
Dan zou je naar een SB moeten kijken maar die gaat wel minder laag dan de PB versie en de svs die je nu hebt.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

René4u

Je hebt gelijk. Ik zie inderdaad dat ik PB heb gebruikt i.p.v. SB.

Dat is dus precies eigenlijk mijn vraag. Welke SB, if at all, kan mijn oude sub vervangen. Als ik het zo lees, kom ik al snel bij minimaal de SB3000 uit.
De cursus rietdekken is afgelast...Riet is ziek.

PascalP

3000 micro als formaat een grote rol speelt? Zelf nooit gehoord maar presteert best aardig als ik de reviews mag geloven?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

René4u

De SB3000 is ook niet zo groot. Tenminste, niet in vergelijking met mijn oude sub. Ik had voor de gein met wat karton de SB-3000 nagebouwd om het eens in het echt te zien en de vrouw ging akkoord. Toch ook maar eens de SB-4000 namaken, kijken wat daar de uitkomst van is. :)
De cursus rietdekken is afgelast...Riet is ziek.

minplus

Uitstekend idee. :)
Ik heb hier van karton een model in kleur gemaakt van huis + hopelijke uitbreiding die groter was dan officieel mocht en daarmee naar het gemeentehuis gegaan.
Het was dermate mooi dat het meteen goedgekeurd werd.
Moet bij vrouwlief ook lukken met de SB-4000. Wel in kleur doen.:D
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

palmspar

SB4000 lijkt me echt een geweldige sub al heb ik nog nergens de meetwaarden kunnen vinden om eens te vergelijken met de oude 13ultra of jl e112

GPO

Quote from: palmspar on April  4, 2022, 18:33:25
SB4000 lijkt me echt een geweldige sub al heb ik nog nergens de meetwaarden kunnen vinden om eens te vergelijken met de oude 13ultra of jl e112

Ik denk dat de SB4000 behoorlijk vergelijkbaar is met de SB13 Ultra. Type driver en de grootte daarvan en ook de behuizing zijn immers nagenoeg hetzelfde. De versterker is iets krachtiger en wellicht wat anders getuned. Je kunt er vanuit gaan dat hij ongeveer zal klinken als de SB13 ultra en wss een paar dB harder kan (1-3 dB over de hele bandbreedte).

Ik kan overigens ook geen echte metingen vinden van de SB4000 om dit te bevestigen.  :(

Verder is het een mooie sub, maar de SVS'en zijn erg duur geworden en daar is deze ook geen uitzondering op. 2300-2400 euro is echt een pak geld zeg pfoe....  :wacko:
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS


Robert

Ik draai al 19 jaar met een B&W ASW650 en ondanks dat ik niet echt ontevreden ben over zijn prestaties ben ik wel benieuwd wat een moderne subwoofer kan.

De SVS SB-3000 staat bovenaan als potentiële upgrade, maar ik lees vrij veel verhalen over een "high-pitched" geluid (coil whine, denk ik) bij zowel de SVS 1000, 2000, 3000 en 4000 Series (in meer of mindere mate).
Het komt er dan meestal op neer dat sommige mensen er extra gevoelig voor zijn en een vervangende versterker krijgen die het probleem soms wel, soms niet of alleen afzwakt.
Ook schijnt het soms te werken om iets op de USB poort aan te sluiten.

Is dit nu echt zo'n groot probleem? Want ik zit niet op een probleemgeval te wachten.

Hanky Panky

Quote from: Robert on August 19, 2022, 23:10:26
Ik draai al 19 jaar met een B&W ASW650 en ondanks dat ik niet echt ontevreden ben over zijn prestaties ben ik wel benieuwd wat een moderne subwoofer kan.

De SVS SB-3000 staat bovenaan als potentiële upgrade, maar ik lees vrij veel verhalen over een "high-pitched" geluid (coil whine, denk ik) bij zowel de SVS 1000, 2000, 3000 en 4000 Series (in meer of mindere mate).
Het komt er dan meestal op neer dat sommige mensen er extra gevoelig voor zijn en een vervangende versterker krijgen die het probleem soms wel, soms niet of alleen afzwakt.
Ook schijnt het soms te werken om iets op de USB poort aan te sluiten.

Is dit nu echt zo'n groot probleem? Want ik zit niet op een probleemgeval te wachten.

Ik heb nergens last van, de SB 3000 staat al een jaartje of 1,5 te spelen maar ik heb het nog nooit waargenomen. Ik hoor wel de koelkast compressor die niemand anders hoort  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Marcel.B

Hier ook nergens last van, zeer muzikale subwoofer.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

Robert

Quote from: Hanky Panky on August 20, 2022, 00:22:49
Ik heb nergens last van, de SB 3000 staat al een jaartje of 1,5 te spelen maar ik heb het nog nooit waargenomen. Ik hoor wel de koelkast compressor die niemand anders hoort  :D

Een koelkast compressor is meer een bromtoon toch?

Volgens deze post zou het gaan om een frequentie van 2300 Hz.
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/svs-sb-2000-pro-vs-sb-3000-subwoofer-review.21428/page-5#post-831465

Dat is heel wat anders dan de bromtoon die je soms hoort als je vlak voor de woofer luistert en die vanuit het stroomnet komt.

SVS geeft het zelf ook toe:

QuoteA faint high-pitched sound audible with your ear near the subwoofer is normal for the SB-3000. The high pitched sound is generally not audible at the primary listening position. Most people cannot hear this sound at all - and complaints about it are rare.

With that said, Jeff informed me that you are sensitive to the sound and can hear it at the primary listening position. We can try swapping out the subwoofers or shipping you replacement amps which we test ahead of time to ensure the high pitched sound is at a normal/typical level. But the sound may not be completely eliminated and may still be audible depending on your sensitivity to this type of sound.

Another option would be a pair of SB-2000 Pros or an SB-4000 which have different amplifier platforms and typically would not have any audible level of this sound.

Als ik het pas hoor dicht bij de subwoofer vind ik het geen probleem.


Quote from: pillie123 on August 20, 2022, 08:10:08
Hier ook nergens last van, zeer muzikale subwoofer.

Dat is mooi om te horen. Power, maar ook de subtiliteit en muzikaliteit.

Hanky Panky

Quote from: Robert on August 20, 2022, 16:46:54
Een koelkast compressor is meer een bromtoon toch?

Volgens deze post zou het gaan om een frequentie van 2300 Hz.
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/svs-sb-2000-pro-vs-sb-3000-subwoofer-review.21428/page-5#post-831465

Dat is heel wat anders dan de bromtoon die je soms hoort als je vlak voor de woofer luistert en die vanuit het stroomnet komt.

SVS geeft het zelf ook toe:

Als ik het pas hoor dicht bij de subwoofer vind ik het geen probleem.


Dat is mooi om te horen. Power, maar ook de subtiliteit en muzikaliteit.

Mijn koelkast maakt een hoogfrequent geluid.

Maar ervaar het gewoon zelf, niks zo subjectief als je eigen gehoor.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

H&C Hifi

Quote from: Robert on August 19, 2022, 23:10:26
Ik draai al 19 jaar met een B&W ASW650 en ondanks dat ik niet echt ontevreden ben over zijn prestaties ben ik wel benieuwd wat een moderne subwoofer kan.

De SVS SB-3000 staat bovenaan als potentiële upgrade, maar ik lees vrij veel verhalen over een "high-pitched" geluid (coil whine, denk ik) bij zowel de SVS 1000, 2000, 3000 en 4000 Series (in meer of mindere mate).
Het komt er dan meestal op neer dat sommige mensen er extra gevoelig voor zijn en een vervangende versterker krijgen die het probleem soms wel, soms niet of alleen afzwakt.
Ook schijnt het soms te werken om iets op de USB poort aan te sluiten.

Is dit nu echt zo'n groot probleem? Want ik zit niet op een probleemgeval te wachten.


Ik heb het regelmatig meegemaakt met eigenlijk alle modellen behalve de 16ultra niet..  schakelende voeding die je hoort... irritante piep..