Hulp bij aanschaf HT-Set

Started by cornermastino, August 16, 2003, 19:26:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cornermastino

Ik wil een HT-set aanschaffen en heb ongeveer een budget van max. 3500 euro.
Ik denk dan aan een receiver en boxen. (5.1)
Ik zelf heb al gekeken naar een Denon 2803 Receiver.
Maar wat boxen betreft heb ik nog geen flauw idee.

Gaarne suggesties.

Bedankt alvast

Ton van Doorn

RubenP

Tjee, jij geeft ons tenminste de ruimte voor aanbevelingen  ::)
Als je echt geen flauw idee hebt zou ik eens naar de dichtstbijzijnde goede audiozaak gaan en flink gaan luisteren.

Ik heb geen flauw idee wat jij goed vindt klinken.  ???
Zelf heb ik gekozen voor een Dali luidspreker set, maar voor 2000 euri kan je best wat leuks vinden.
Ga eens luisteren naar bv KEF, B&W, Dali, Elac, Chario en noem maar op.
Wat dacht je van zelf bouwen (klik maar eens op de banner van Speakerland bovenaan).

Succes
Ruben
Dali Blue serie 6006 SE + C1000 + R1000 / Rotel RSP1066 & RB985MkII  /  SVS 20-39PCi sub

RubenP

En om nog wat aan te vullen.... ;)

Als je gaat luisteren vertel welke versterker je erbij wilt gaan gebruiken, de combinatie box en versterker is erg belangrijk.
Een goede verkoper zal dan die versterker aansluiten.

Neem een eigen dvd mee (bv een muziek DVD), dan kan je vergelijken bij andere zaken.
En als je ook cd's gaat afspelen in je HT vergeet dan ook een paar bekende CD's niet.

Verder lees ik niks over de dvd-speler, heb je die al?
Kost ook weer wat geld.
En een paar honderd euro ben je zo kwijt aan goede bekabeling.

Het HT ideaal is om 5 identieke boxen te gebruiken.
Dit geeft het beste resultaat, maar velen gebruiken 2 grote boxen voor links en rechts en kleinere boxen voor de center en achterkanalen. (ik dus ook)
Hoeveel ruimte heb je? En denk aan de WAF ;D
En vergeet de sub niet.

Ik heb veel geleerd door dit forum te lezen, ga er voor zitten en besteedt er een paar uur aan. Je wordt er een stuk wijzer van!!

Als laatste: ik geef graag een demo van mijn systeem (net als vele andere hier).
Dus als je in de buurt van Hoofddorp woont, kom eens luisteren (en kijken  8) ).

Ruben
Dali Blue serie 6006 SE + C1000 + R1000 / Rotel RSP1066 & RB985MkII  /  SVS 20-39PCi sub

cornermastino

oke bedankt voor je bericht om meerdere dingen uit te proberen en ik maak hier ook uit op dat ik eerst moet weten wat voor receiver wil hebben voor dat ik boxen ga kopen.

nog effe over de dvd speler ik heb inderdaad al een dvd speler een revoy 3200 divx.
en wat betreft de ruimte is moeilijk te zeggen om dat ik ook aan de toekomst denk ik woon nog bij me ouders maar ga over niet al te lange tijd op mezelf wonen.

en ik hoorde ook over bekabeling kan iemand mij daar ook nog advies over geven.


VlisChris

Wat ook makkelijk is om te weten is, ga je met een 5.1/6.1 of een 7.1 opstelling werken? Dat kan namelijk een enorm verschil maken in de boxen die je kunt kopen. Tenslotte: als ik een gokje doe, hou je zo'n 2000/2500 euro over voor de boxen. Als je dat moet gaan verdelen over 7 boxen kun je gemiddeld 2250/7=321,48 aan een enkele luidspreker uitgeven. Wil je 5.1 gaan draaien kun je dus al 450 euro per stuk uitgeven. Dat maakt dus een verschil.
De bekabelin is pas goed te zeggen als je alles al hebt. je hoort wel vaker de tip om eerst met normale simpele kabels te werken, en dan na verloop van tijd te bepalen wat je mist in je geluid. Dan kun je daar mooi je kabels op aanpassen. Een scartkabel heb je wel meteen nodig (als je die nog niet hebt). Reken daarbij tussen de 60/70 euro en de 100 euro. Dan heb je een mooie kabel van bv Qed.
Een subwoofer is inderdaad wel een hele belangrijke aanvullin op je set. Een heleboel mensen roepen meteen dat een sub moet, en dat je gigantisch veel zal missen als je er geen hebt, maar dan kun je je verschuilen achter: wat niet weet wat niet deert. je weet niet wat je mist, dus das niet meteen een megaprobleem. Maar hou er wel degelijk rekening mee voor in de toekomst. Het zal je geluid enorm verbeteren. Het is tenslotte een appart kanaal op de dvd die je erbij krijgt. het is niet alleen maar het laag van je speakers dat je nu over je sub (kan) laat lopen. Het is dus een appart kanaal.
Als je 2500 aan speakers wilt uitgeven kun je inderdaad mooi bij merken als B&W kijken. Die maken erg mooi spul, en ze beginnen de wereld toch al aardig over te nemen ;D ;D ;D. Ook de 60x S3 serie van ze is erg mooi, al vond ik persoonlijk de CDM ook wel heeeeeeel erg geslaagd klinken (zitten alleen ver boven je budget)
Met vragen kun je altijd terecht. ;D
mvg,

Christiaan
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

cornermastino

beste leden bedankt voor de tips die ik tot nu toe heb binnen gekregen en laat jullie nog wel weten wat ik gekocht heb.

bedankt voor het advies.