Nieuwe Yamaha rx-v765 en problemen dringend advies nodig!

Started by chrismir, November 23, 2009, 20:19:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chrismir

Vandaag is mijn nieuwe Yamaha rx-v765 receiver aangekomen. Eerst de handleiding gelezen ; speakers aangesloten en toestel aangezet.
Schrok me rot een enorme 'plop' in de speakers als ik het toestel aanzet. Heb ik vroeger nooit gehad bij yamaha. Dan de radio zenders laten scannen blijkt dat hij een heleboel radiozenders overscant. Ok ik voer deze manueel in plaats er 2 in het geheugen. Wat merk ik nu dat hij als ik de versterker aanzet hij soms tussen de 5 en de 30 seconden geen muziek geeft als hij op tuner staat. Ook komt de zendernaam er pas op als hij begint te spelen. Schakel ik tussen 2 radizenders die in het geheugen zitten ook zelfde genomeen. De ene maal heb ik direct muziek de andere keer terug 5 tot 20 seconden wachten.

Wat ik ook hoor is als je het toestel uit zet dat hij ook een lichte fluitoon geeft in de speakers.

Zou dit een defect zijn aan het toestel?
Ik heb 7 dagen bedenktijd dus misschien het boeltje ineens terug sturen?

Christophe
Opbrengst van mijn PV installatie : http://www.sunnybeam.be

rieeees

Hoi Chris,

Er is echt iets mis met je receiver hoor, dat mag echt niet. Als de wiedes omruilen. Je hebt gewoon pech met een rotte appel.

Succes!

chrismir

Ok morgen bellen naar redcoon. Hopelijk krijg ik mijn centen terug.Je hebt toch 7 dagen bedenktijd he. Moet op zoek naar een verdeler in Belgie want mijn huidige verdeler is op pensioen (op rust).
Durf dergelijke spullen niet meer online aanschaffen.

Dus jij hebt geen 'plop' door de speakers bij het aanzetten en ook geen problemen met de vertraging bij radio ontvangst ?
Dan moet het inderdaad een defect zijn, maar als ik dat aan redcoon meedeel gaan ze hem in herstelling steken en ben ik hem 3 weken kwijt dus gewoon retour en elders nieuwe halen.

Christophe
Opbrengst van mijn PV installatie : http://www.sunnybeam.be

rieeees

Quote from: chrismir on November 23, 2009, 21:10:58
Ok morgen bellen naar redcoon. Hopelijk krijg ik mijn centen terug.Je hebt toch 7 dagen bedenktijd he. Moet op zoek naar een verdeler in Belgie want mijn huidige verdeler is op pensioen (op rust).
Durf dergelijke spullen niet meer online aanschaffen.

Dus jij hebt geen 'plop' door de speakers bij het aanzetten en ook geen problemen met de vertraging bij radio ontvangst ?
Dan moet het inderdaad een defect zijn, maar als ik dat aan redcoon meedeel gaan ze hem in herstelling steken en ben ik hem 3 weken kwijt dus gewoon retour en elders nieuwe halen.

Christophe

Redcoon is wel een van de betere webshops op dat gebied. Ik heb ook zo iets gehad en zij kwamen het kosteloos de volgende dag ophalen en de dag erop had ik een nieuwe. Kortom, het hoeft niet zo lastig te zijn, ze leveren echt goede service.
Ik zou direct morgen even bellen.

chrismir

Toestel is terug ingepakt en gaat donderdag terug. Voorlopig nog geen nieuw toestel gevraagd, wil mijn centen terug.
Ik twijfel of ik wel terug de rx-v765 zou nemen. Eventueel overstappen naar marantz maar met mijn dali speakers is het ook afwachten hoe dat zal klinken.

Christophe
Opbrengst van mijn PV installatie : http://www.sunnybeam.be

bobo1602

In zelzate is er anders een verdeler van Yamaha.

grtzz

Roksan

Quote from: rieeees on November 23, 2009, 21:23:51
Redcoon is wel een van de betere webshops op dat gebied. Ik heb ook zo iets gehad en zij kwamen het kosteloos de volgende dag ophalen en de dag erop had ik een nieuwe. Kortom, het hoeft niet zo lastig te zijn, ze leveren echt goede service.
Ik zou direct morgen even bellen.

Dan ben je toch een van de weinige die positieve ervaring heeft met Redcoon. Er zijn forum leden die alleen maar ellende hadden.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO