Klipsch RT12D Irritant gezoem OPGELOST

Started by Bert_d, November 20, 2009, 16:40:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bert_d

 Ik heb de klipsch RT-12D sub sinds 1,5j en nu had ik 2 problemen, ik heb deze terug bij de dealer binnen gebracht voor herstelling:

1) LCD scherm werkte niet altijd correct: Is hersteld

2) Gezoem in de speaker zonder input: Niet hersteld

Wanneer zoemt de sub: Vanaf dat de stroom aan staat.
Met of zonder aansluiting cinch, en op vol vermogen of op mute.

Ligt dit aan de sub of aan het electriciteitsnet in onze nieuwe woning?
Stekker heeft geen aarding.

Wie weet hier raad mee?
Pio KRP-500M / Onkyo TX-NR905 / Panasonic DMP-BD35 / Klipsch RF-83 / Klipsch RC-64 / Klipsch RS-62 / Klipsch RT-12d

Miracle.

Hoi Bert,

Normaalgesproken hoort een sub niet te zoemen/brommen of weet ik veel watvoor geluid te produceren wanneer hij geen signaal krijgt.
Je zou eens kunnen proberen om de stekker om te draaien in het stopcontact. Werkt dat niet is een netfiltertje mss nog een optie, maar ik zou de sub gewoon lekker weer terug brengen om die zoem/brom eruit te laten halen, of zelfs een ander eisen.
Hij hoort het ook zonder netfilter en met de stekker op welke manier danook in het stopcontact goed te doen, zonder bijgeluiden.

jossie

Brom en ruis is van alle tijden. Maar bij zo'n topic vraag ik me dan altijd af wat er van terecht is gekomen...

::)
Omni !

Bert_d

Quote from: jossie on February 25, 2017, 13:02:35
Brom en ruis is van alle tijden. Maar bij zo'n topic vraag ik me dan altijd af wat er van terecht is gekomen...

::)

Wel .......nadat de sub de 5 jaar geleden naar de garage verbannen werd wegens de geboorte van onze dochter ...... vond ik dat de tijd gekomen was om hem terug naar de living te halen. Groot was mijn frustratie toen ik aan de toenmalige problemen herinnerd werd. Ik ging onmiddellijk op zoek naar een oplossing.

De Belgische importeur heeft nooit op mijn mails geantwoord, de Nederlandse importeur heeft mij doorgestuurd naar een hersteldienst, en rechtstreeks contact met Klipsch bracht aan het licht dat de vervangmodules obsolète waren. Dus een gepassioneerde electronica hersteller was nodig.

Op marktplaats kwam ik dan een bericht  van stage shop tegen en na enkele mails en een telefoontje  begon ik mijn versterker uit de sub te schroeven en heb ik deze richting Delft verzonden.  :headbanging: :headbanging:

Binnen de week was hij terug thuis zonder zoem, enkele nieuwe C en nog wat aanpassingen die Jossie  :pompom: :pompom: :pompom: heeft uitgevoerd.

Dus dikke merci Jos.
Aan iedereen: ik kan de herstelservice van jos aanbevelen. En komt daar nog bij dat hij ne sympathieke gast is, dus als je belt kan het gesprek wat uitlopen  ;D  ;D ;D
Pio KRP-500M / Onkyo TX-NR905 / Panasonic DMP-BD35 / Klipsch RF-83 / Klipsch RC-64 / Klipsch RS-62 / Klipsch RT-12d

jossie

#4
      :D



Toevallig hé, was alweer vergeten dat ik er met m'n vingers aan gezeten had.



      :D
Omni !

master30

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.