Probleem met webcam software lokaal maar niet via inet

Started by J.A.F._Doorhof, November 19, 2009, 08:27:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Hi,
Beetje rot probleem dit maar ik hoop dat iemand een oplossing weet.

We hebben 2 webcams draaien over IP.
Deze kunnen we via internet en lokaal gewoon bekijken.

Aangezien we een paar keer per week de webcams open stellen voor het publiek heb ik een pagina gebouwd waarin de mensen tussen de 2 kanalen kunnen switchen en mee kunnen kijken.
Dit werkt perfect.

Nu komt het probleem.

Als ik zelf mee wil kijken kan dit via mijn iPhone of via mijn Vodafone internet stick.
ECHTER als ik mee wil kijken vanaf mijn normale internet verbinding krijg ik geen beeld (alleen maar een vraag teken).
Waarschijnlijk komt dit omdat de camera's lokaal staan en de webpagina extern welke verwijst naar een port op mijn router.

Ik heb al geprobeerd via een proxy te surfen maar ook dat werkt niet (op zich misschien logisch).

iemand een suggestie ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jeroen de Waal

Frank waar kan ik de site bewonderen?
Misschien heb je wat inside info voor me dat ik de boel kan checken? ;-)


Jeroen.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Steven Coymans

Is een beetje afhankelijk van je router, maar kan je nergens een NAT loopback optie activeren op je router?
Wat het is namelijk met de meest courant routers onmogelijk om standaard naar je 'eigen' extern IP adres te gaan.
Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

Jeroen de Waal

Frank,

Ik weet niet wat jij precies bedoelde met een proxy geprobeerd?
Maar als je naar de hieronder staande site gaat en daar je webadres waarop de cam te zien is invult en op de knop Go klikt, lukt het dan wel?
http://www.cnpv.info/


Jeroen.

J.A.F._Doorhof

Werkt jammer genoeg niet.

Probleem is puur dat we de server hier vanuit huis draaien, die stuurt de feed naar onze website en die is te benaderen van buiten.
Als je inlogt met een ANDERE verbinding dan die van ons dan werkt alles perfect.
Op mijn iPhone of via een andere PC/Mac, denk dat het puur komt omdat de broadcast server bij ons zelf draait.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"