welke HD ontvanger/recorder Canal Digitaal?

Started by audiolover, November 17, 2009, 19:14:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiolover

Een kennis van mij wil een HD-recorder en ontvanger erbij hebben voor Canal Digitaal, ze woont in Duitsland.
Ik heb hier weinig verstand van, toch komt ze bij mij..... ???

Wie kan me helpen iets te vinden wat betaalbaar is en werkt met Canal Digitaal, waar moet ik/zij op letten?
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

BeoMaster

Er zijn meerdere sat ontvangers. kijk maar eens rond op het forum welke goed en betaalbaar zijn. Wellicht ook een kijkje nemen op sat4all.com. Waar je wel op moet letten is dat de ontvanger door canal digitaal ondersteund/geaccepteerd wordt. Niet alle ontvangers werken goed met canal digitaal kaartjes (seca3) heb ik begrepen. Suc6.
Pioneer AX-5Ai, Pioneer 989 AVi, cinematiq optimizer II plus, KEF Q series, REL Quake 2, Vincent monoblocks, Panasonic Viera, Epson TW 3500, Projecta, Dreambox 800 HD, Xtrend 9000, AC-Ryan Playon HD, Visiosat Big Bisat.

Shorty

QuoteIk heb hier weinig verstand van, toch komt ze bij mij.....

Zou het een hint zijn?  :pompom: :headbanging: :inlove:

VrGr,

Bart J.

audiolover

Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

frank2

Een goede HD ontvanger + PVR is de Technisat HD S2 (nu met plus) erachter. Nooit geen problemen, alleen een aston module en CDS kaart erin en kijken maar.
Hij is zeker niet de goedkoopste, maar er zijn nooit problemen mee ook niet bij de laatste kaartwissel en er volgen af en toe nog steeds updates (automatisch)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

FransDHT

@frank2:
Ik heb ook een Technisat HD-S2. Ik heb al sinds het begin (mei 2008) het probleem dat ik radio 1 t/m 3 (misschien wel meer) niet kan ontvangen omdat ie de melding geeft dat deze versleuteld zijn. Dit probleem heb ik met TV niet. Herken je dit?

Ik heb twee canal digitaal kaarten erin zitten (voor kijken en voor opnemen), waarvan één met een canal digitaal CAM. Dat kan dus volgens mij ook het probleem niet zijn.

Frans
Beneden: HATT III (3x)/Marantz NR1604/Mrantz UD-5007/VU+ duo2/Samsung 46F8000
Boven:Scan Speak Ref Mon/Ref Mon center/2x HATT III /Yamaha RX-A1070C/Marantz CD63KI gemod/Thorens TD146 met Benz Micro/Denon CDR1000/MF XLP/MF X-Can V2 gemod/5xHypex UcD400/Marantz DV7600/HDI Dune Prime 3.0/Vifa 26WG-Hypex 2.0-sub/Epson TW5500/Panasonic DMP-BDT220/VU+ Zero

Huub-13

Frans,
ik ben wel niet Frank2 maar heb wel een Technisat HD-S2.
Daarom enkele suggesties die een antwoord op jouw vraag kunnen zijn:

1. Je praat over Radio 1, 2, en 3. Weet je zeker dat je de Nederlandse zenders probeert te ontvangen?
Die worden namelijk aangeduid als NL-radio 1, NL-radio 2 enz.
Radio 1, 2 en 3 zijn Belgische zenders en zitten niet in elk pakket! Kunnen dus versleuteld zijn.

2. Als je probleem hiermee niet is opgelost, kun je eventueel proberen de bewuste (zwijgende) zenders uit de lijst te verwijderen en opnieuw van de satelliet te plukken. Soms helpt dat, zeker als je in het begin wat met kaarten en CAMs hebt zitten wisselen.

3. Ik had in het begin ook wat moeilijkheden met enkele zenders (TV) die niet doorkwamen. Op advies van mijn leverancier heb ik toen een ASTON Dual 1.07 (dezelfde als Frank2 heeft) gekocht en daarmee was alles opgelost. Kost wel een paar centen dus zou je kunnen vragen eerst een proef-exemplaar te mogen uitproberen.

Hopelijk heb je wat aan deze info en kun je spoedig weer naar alles luisteren.
Succes en groeten!  Huub
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

berry11

 

de dreambox  met cccam  :headbanging:
voor al de 8000s :clapping:
zelf heb ik de 800s en boven de 500s
800shd met PLi Jade3 500s met PLi Jade
sharp32ins fullhd
yamaha 1700 hmdi
B&W 640-B&W 620i- B&W 100-B&W LCR 60 S 0.4snoer BK subs interlink ixos 1081

frank2

Quote from: FransDHT on January  4, 2010, 16:19:52
@frank2:
Ik heb ook een Technisat HD-S2. Ik heb al sinds het begin (mei 2008) het probleem dat ik radio 1 t/m 3 (misschien wel meer) niet kan ontvangen omdat ie de melding geeft dat deze versleuteld zijn. Dit probleem heb ik met TV niet. Herken je dit?

Ik heb twee canal digitaal kaarten erin zitten (voor kijken en voor opnemen), waarvan één met een canal digitaal CAM. Dat kan dus volgens mij ook het probleem niet zijn.

Frans


naast wat Huub schreef; het wil wel eens helpen om de ci module eruit te halen, de CD kaart even op en neer te schuiven en het geheel weer in de "gleuf" van de technisat te stoppen, dan heb je opeens  alle zenders weer. Ik had dat pas geleden nog met VH1, classic en tmf.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

peterrr

Ik ben gestopt met "andere"merken als dat CDS  certificeerd.
Eerst Katrhein, toen Hiteker, daarna Humax HDCI, gezeur met de aston cam, gezeur met de canaal digitaal cam..
Het Hobbyen houd maar niet op ( ook in je Portomonee)

Nu een Phillips 8121 met vaste kaart lezer,CdS software en een Multytenne. 10 min... en alles werkt. ( en ik ben anti Phillips  >:D)
Op 4 satellieten, en de boel houdt zichzelf bij met software e.d.

Als je de "uitdagingen" zat bent en gewoon een mooi beeld wild ( nu ook 1081i na update) en een HD knop die alle  Hd zenders voor je eruit haalt.
Beter als die Humax ooit had (Blokjes op hele grote kleurvakken zie ander topic.)

Dacht dat het nooit mijn strot uit zou krijgen, maar het is een "soepel" ontvangertje. ;)

Grt Peterr

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

nathalie

Wat tevens een goede hd pvr ontvanger is ,is de Rebox RE8000

Twin Tuner en Esata aanluiting.

Zo rond de 325 euro te koop.
Marantz SR-6005
VIFA Touch  == Heco Aleva Sub 25A
Philips 55PFL7007 3D Blu-Rauy
AC Ryan PlayOn! HD Mini === 1TB Externe

FransDHT

Quote from: Huub-13 on January  4, 2010, 21:58:46
Frans,
ik ben wel niet Frank2 maar heb wel een Technisat HD-S2.
Daarom enkele suggesties die een antwoord op jouw vraag kunnen zijn:

1. Je praat over Radio 1, 2, en 3. Weet je zeker dat je de Nederlandse zenders probeert te ontvangen?
Die worden namelijk aangeduid als NL-radio 1, NL-radio 2 enz.
Radio 1, 2 en 3 zijn Belgische zenders en zitten niet in elk pakket! Kunnen dus versleuteld zijn.

2. Als je probleem hiermee niet is opgelost, kun je eventueel proberen de bewuste (zwijgende) zenders uit de lijst te verwijderen en opnieuw van de satelliet te plukken. Soms helpt dat, zeker als je in het begin wat met kaarten en CAMs hebt zitten wisselen.

3. Ik had in het begin ook wat moeilijkheden met enkele zenders (TV) die niet doorkwamen. Op advies van mijn leverancier heb ik toen een ASTON Dual 1.07 (dezelfde als Frank2 heeft) gekocht en daarmee was alles opgelost. Kost wel een paar centen dus zou je kunnen vragen eerst een proef-exemplaar te mogen uitproberen.

Hopelijk heb je wat aan deze info en kun je spoedig weer naar alles luisteren.
Succes en groeten!  Huub

Huub en Frank,

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb echt de NL-zenders. Bovendien heb ik ook de Aston Dual 1.07 (naast de originele CanaldigitaalCAM). Ik heb de zenders eruit gegooid. Opnieuw binnengehaald en ze deden het. Vervolgens schakel ik over naar TV en dan weer naar radio en ze zijn weer niet te horen. Ze zijn er dus wel, maar ik krijg de melding dat ze versleuteld zijn. Ook het eruit halen van de CAM, schuiven van de kaart etc. helpt niet...

Frans
Beneden: HATT III (3x)/Marantz NR1604/Mrantz UD-5007/VU+ duo2/Samsung 46F8000
Boven:Scan Speak Ref Mon/Ref Mon center/2x HATT III /Yamaha RX-A1070C/Marantz CD63KI gemod/Thorens TD146 met Benz Micro/Denon CDR1000/MF XLP/MF X-Can V2 gemod/5xHypex UcD400/Marantz DV7600/HDI Dune Prime 3.0/Vifa 26WG-Hypex 2.0-sub/Epson TW5500/Panasonic DMP-BDT220/VU+ Zero

frank2

probeer eens het volgende: als ik het goed heb begrepen heb je nu 2 ci modules erin zitten. Gebruik eens alleen de aston in het bovenste slot. Kijk ook in het menu of deze aan staat op auto of manueel.
Probeer het dan nog eens, ik heb nl nooit problemen. Je hebt wel goede ontvangst? dus schotel staat goed uitgericht?

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

FransDHT

Gedaan als je schreef: onderste (CD)CAM eruit en daarna de technisat aan: de kanalen doen het! Vervolgens de onderste CAM er weer ingeduwd: even vallen de kanalen weg, maar daarna doen ze het weer! geschakeld tussen TV en radio én apparaat uit en aan en ze doen het nog steeds.

Thanx, ik hoop dat het zo blijft!
Beneden: HATT III (3x)/Marantz NR1604/Mrantz UD-5007/VU+ duo2/Samsung 46F8000
Boven:Scan Speak Ref Mon/Ref Mon center/2x HATT III /Yamaha RX-A1070C/Marantz CD63KI gemod/Thorens TD146 met Benz Micro/Denon CDR1000/MF XLP/MF X-Can V2 gemod/5xHypex UcD400/Marantz DV7600/HDI Dune Prime 3.0/Vifa 26WG-Hypex 2.0-sub/Epson TW5500/Panasonic DMP-BDT220/VU+ Zero

DaMenaCe

Ik heb sinds donderdag een Vu+ Duo S2 ontvanger. Dit is een Twin ontvanger wat op Enigma2 draait.
Echt een heel goed apparaat. CCcam (en andere software cams) draaien hierop, en is deze dus ook canaldigitaal geschikt. Er kan ook een sata 3.5inch harde schijf in. Ik heb er een 2TB schijf in, geen probleem.
Hij kost 419,- inclusief btw.

Een Dreambox 8000 kost nu 869,- euro. Deze draait ook op enigma2.
Hier zitten ook 2 tuners in, maar is uitbreidbaar naar 4 tuners.
Ook kan er een dvd speler in en Wifi.

Dus voor de helft heb je een vette Twintuner (DVB-S2).

nathalie

Heb hier de REBOx HDR8000 , Prima hd ontvanger met twin tuner.

Tevens goede ondersteuning en software updates
Marantz SR-6005
VIFA Touch  == Heco Aleva Sub 25A
Philips 55PFL7007 3D Blu-Rauy
AC Ryan PlayOn! HD Mini === 1TB Externe