4000 iPhones gestolen!

Started by Audiofiel, November 17, 2009, 16:05:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Bij een logistiek bedrijf in Willebroek hebben dieven het voorbije weekend bijna 4.000 fonkelnieuwe iPhones gestolen. Een kleine ramp voor Mobistar, voor wie de populaire gsm's bestemd waren. Zeker nu de feestdagen eraan komen.

De inbraak bij het logistieke bedrijf Ceva, langs de A12 in Willebroek, werd maandagochtend vastgesteld. Dieven waren tijdens het weekend via de brandladder op het dak van de immens grote magazijnen geklauterd en hadden daar een opening in de dakbedekking gemaakt. Opvallend: de opening maakten ze net op de plaats waar de voorraad iPhones stond. De dieven waren blijkbaar goed op de hoogte en wisten dat er een lading iPhones was geleverd. Er werden bijna 4.000 iPhones gestolen. De buit zou meer dan 2 miljoen euro waard zijn.

Bron: Het Nieuwsblad.

Wees dus gewaarschuwd als je een voordelige iPhone wordt aangeboden!
De serienummers van de betrokken iPhones zouden inmiddels al zijn geblokkeerd.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Dirc


Audiofiel

Quote from: Dirc on November 17, 2009, 16:05:34
jailbreak?

Lijkt mij dat dat niet kan, het toestel moet volgens mij eerst worden aangemeld in iTunes voor het überhaupt werkt (mét simlock) en kan daarna pas worden gejailbreaked... Correct me if I am wrong.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifi | Roderick

Vandaar dat het zolang duurt voordat mijn iPhone geleverd wordt :sarcasm:

Audiofiel

Quote from: AV123.nl | Roderick on November 17, 2009, 16:09:05
Vandaar dat het zolang duurt voordat mijn iPhone geleverd wordt :sarcasm:

Jij en Mobistar? :nowink:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Dirc

Gelukkig was de mijne er vorige week vrijdag al..

hifi | Roderick

#6
Quote from: Audiofiel on November 17, 2009, 16:10:40
Jij en Mobistar? :nowink:

Ik heb er een gekocht bij een Belgische reseller (simlockvrij) en volgens mij komen deze iPhones gewoon bij MobiStar vandaan, maar ik kan me vergissen.

Keimpe

4000... goed organiseerd dan lijkt mij zo, waar was oom  :police: ?

J@cco

#8
Quote from: Keimpe on November 21, 2009, 00:05:34
4000... goed organiseerd dan lijkt mij zo, waar was oom  :police: ?



Snelheidscontroles houden veel makkelijker en levert geld op.
Intel i7 920, Gigabyte x58 ud5, Corsair dominators 6gb
MSI nvidia 275gtx twin frozer oc , OZC Vertex ssd 60 gb, Samsung 1 tb F1 Spinpoint

hifi | Roderick

Quote from: AV123.nl | Roderick on November 17, 2009, 16:14:03
Ik heb er een gekocht bij een Belgische reseller (simlockvrij) en volgens mij komen deze iPhones gewoon bij MobiStar vandaan, maar ik kan me vergissen.

En een bevestiging gehad van de Belgische re-seller, nog weer 2-3 weken vertraging hierdoor :(

Hans1928

Quote from: Keimpe on November 21, 2009, 00:05:34
4000... goed organiseerd dan lijkt mij zo, waar was oom  :police: ?

Quote from: J@cco on November 21, 2009, 12:36:27
Snelheidscontroles houden veel makkelijker en levert geld op.


....... right, hoe had volgens beide heren Einstein hierboven oom  :police: dit kunnen voorkomen?

Mario D

Quote from: Hans1928 on November 21, 2009, 14:03:13

....... right, hoe had volgens beide heren Einstein hierboven oom  :police: dit kunnen voorkomen?

Niet natuurlijk, het gat in het dak was juist boven de pallet dus duidelijk intern werk of interne informatie.

Een goede beveiliging of Bv nachtwacht had dit kunnen voorkomen.

Alhoewel als het om zoveel geld gaat deinzen ze voor niets terug.

CloggySpete

Schijnt dat ze in Rusland opgedoken zijn. Las ik volgens mij op nu of tweakers...