Invoerrechten en BTW

Started by filmkelder, November 16, 2009, 12:40:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vhond

Tsja, verzendkosten is inderdaad nogal ondoorzichtig. Laatst eens geïnformeerd wat het kost om een versterkerfrontplaat vanuit Canada te laten verzenden (weegt misschien 250 gram en is 17 inch breed en 2 inch hoog): betaal je 55 euro voor excl. BTW en dat voor een gefreesd stukje aluminium... (heb het dus niet over de kosten van het product zelf).

En over invoerrechten en BTW gesproken als je via eBay iets tweedehands koopt van buiten de EU?

Wordt dat ook altijd nog belast met BTW en invoerrechten?


Nahpets

Quote from: Vhond on June 11, 2021, 09:08:20
En over invoerrechten en BTW gesproken als je via eBay iets tweedehands koopt van buiten de EU?

Wordt dat ook altijd nog belast met BTW en invoerrechten?

Ja. En zeer waarschijnlijk ook documentkosten en/of administratiekosten.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

PascalP

Quote from: Vhond on June 11, 2021, 09:08:20
Tsja, verzendkosten is inderdaad nogal ondoorzichtig. Laatst eens geïnformeerd wat het kost om een versterkerfrontplaat vanuit Canada te laten verzenden (weegt misschien 250 gram en is 17 inch breed en 2 inch hoog): betaal je 55 euro voor excl. BTW en dat voor een gefreesd stukje aluminium... (heb het dus niet over de kosten van het product zelf).

En over invoerrechten en BTW gesproken als je via eBay iets tweedehands koopt van buiten de EU?

Wordt dat ook altijd nog belast met BTW en invoerrechten?

2e hands of nieuw wordt geen onderscheid tussen gemaakt
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Pjotr27

Quote from: PascalP on June 11, 2021, 09:27:49
2e hands of nieuw wordt geen onderscheid tussen gemaakt

Er zijn wel diverse (vooral grote) partijen die de BTW meteen in rekening brengen.
Dan hoef je dus niets meer te betalen bij aankomst.
Het geeft wel aan hoe de wereld in elkaar steekt, de grote jongens profiteren ervan.
Een klein bedrijfje kan nooit die kosten maken om dit van te voren te regelen met de fiscus.
Zo zie je maar, een goede lobby in Brussel en je bent meteen een aantal concurrenten kwijt..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

PascalP

Quote from: Pjotr27 on June 14, 2021, 10:37:51
Er zijn wel diverse (vooral grote) partijen die de BTW meteen in rekening brengen.
Dan hoef je dus niets meer te betalen bij aankomst.
Het geeft wel aan hoe de wereld in elkaar steekt, de grote jongens profiteren ervan.
Een klein bedrijfje kan nooit die kosten maken om dit van te voren te regelen met de fiscus.
Zo zie je maar, een goede lobby in Brussel en je bent meteen een aantal concurrenten kwijt..

Klopt, eBay en Amazon bieden vaak deze service al aan (eBay afhankelijk van de verkoper) en al vaker gebruik van gemaakt en werkt perfect zonder extra kosten idd.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Nahpets

#80
Quote from: Pjotr27 on June 14, 2021, 10:37:51
Een klein bedrijfje kan nooit die kosten maken om dit van te voren te regelen met de fiscus.
Zo zie je maar, een goede lobby in Brussel en je bent meteen een aantal concurrenten kwijt..

Alsof de lokale kruidenier/technoboer/handyman voor die tijd al een concurrent van Amazon of eBay was.

De partijen die hier vooral last van zullen krijgen zijn de consument, en de partijen die leven van dropshipments uit China. Voor die laatste partij kan ik weinig medelijden opbrengen, hun toegevoegde waarde was sowieso al bijzonder klein in mijn ogen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Pjotr27

Quote from: Nahpets on June 14, 2021, 11:40:27
Alsof de lokale kruidenier/technoboer/handyman voor die tijd al een concurrent van Amazon of eBay was.

De partijen die hier vooral last van zullen krijgen zijn de consument, en de partijen die leven van dropshipments uit China. Voor die laatste partij kan ik weinig medelijden opbrengen, hun toegevoegde waarde was sowieso al bijzonder klein in mijn ogen.

Nee, dat snap ik, maar een lokale buitenlandse hifi-bouwer of kleine onderneming heeft hier wel last van. De kosten zijn aanmerkelijk meer omdat de kosten voor de afhandeling nu extra betaald moeten worden en zijn product dus duurder wordt als hij rechtstreeks wil verkopen...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Hanky Panky

Quote from: PascalP on June 14, 2021, 10:45:32
Klopt, eBay en Amazon bieden vaak deze service al aan (eBay afhankelijk van de verkoper) en al vaker gebruik van gemaakt en werkt perfect zonder extra kosten idd.

Zie bij Amazon maar eens iets (zakelijk) te kopen met verlegde BTW (0% op de factuur). Zelfs als je je helemaal geïdentificeerd hebt als ondernemer incl BTW nummer dan nog heb je vaak pech want 0% verlegd doen ze alleen als het uit hun eigen schuur komt. Is het een webshop die amazon als platform gebruikt dan krijg je als nog BTW op de factuur  :mad:

Je kunt je btw-nummer niet gebruiken bij aankoop van de volgende goederen en services::
Items van externe verkopers en verkopers die gebruikmaken van Amazon Fulfillments en niet deelnemen aan de Amazon-belastingberekeningsservice (zie Informatie over btw op verkopen door Marketplace-verkopers).
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Kjelt

Quote from: Nahpets on June 14, 2021, 11:40:27
De partijen die hier vooral last van zullen krijgen zijn de consument, en de partijen die leven van dropshipments uit China. Voor die laatste partij kan ik weinig medelijden opbrengen, hun toegevoegde waarde was sowieso al bijzonder klein in mijn ogen.
Die dropshippers die naaiden je toch al met 50+ dagen verzending en dan niet leveren wat ze aanboden etc.
Dus die gaan helemaal niets veranderen die houden de prijs was het is, laten het gewoon opsturen vanuit China en dan kun jij alsnog eventjes flink dokken bij aankomst.
Oftewel opletten!

Hanky Panky

#84
Quote from: Kjelt on June 14, 2021, 12:50:30
Die dropshippers die naaiden je toch al met 50+ dagen verzending en dan niet leveren wat ze aanboden etc.
Dus die gaan helemaal niets veranderen die houden de prijs was het is, laten het gewoon opsturen vanuit China en dan kun jij alsnog eventjes flink dokken bij aankomst.
Oftewel opletten!

Ik vermoed dat Ali wel boven de € 10.000 omzet zit dus die kunnen (en zullen naar mijn verwachting) zelf al met BTW gaan factureren anders schieten ze zichzelf nogal in de voet.

Half juli staat het internet vol met gejank als ze dat niet doen en ligt hun hele handel op zijn rug met de pootjes richting de hemel.

Nog snel even een paar IP camera's scoren denk ik, mijn vaste is kaputt vermoed ik. Ze hebben overigens ook al de optie om vanuit Polen of Spanje te shippen bij sommige artikelen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Kjelt

Dropshippers en ali zijn twee totaal verschillende dingen.
De eerste zijn oplichters en amateurs die zaken doen met wat chinese grijze bedrijfjes of studenten wiens identiteit if naam je nooit te horen of zien krijgt en de dropshippers wassen hun handen in onschuld.

Ali is een platform ala Amazon die garant staan voor hun verkopers, maar beter! Bij een onenigheid met een verkoper open je een dispute en kunnen beide partijen hun bewijs en onderbouwing geven waarna Ali een uitspraak doet. Die valt bijna altijd voor de kooer uit tenzij deze een bullshit reden heeft gegeven.
Ik heb in totaal vijf disputes gehad in drie jaar , alle vijf gewonnen en afhankelijk van je claim een deel of geheel van je aankoopbedrag retour.


Hanky Panky

Quote from: Kjelt on June 14, 2021, 18:28:07
Dropshippers en ali zijn twee totaal verschillende dingen.

Nee.

Er zijn zelfs online tutorials hoe je dat kunt opzetten.

Als je buiten Ali om gaat dropshippen - dat kan ook natuurlijk - dan zal de belastingdienst je met interesse volgen. Die doen nogal vervelend tegen mensen die de BTW duikelen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Jinsu

Quote from: Kjelt on June 14, 2021, 18:28:07
Dropshippers en ali zijn twee totaal verschillende dingen.
De eerste zijn oplichters en amateurs die zaken doen met wat chinese grijze bedrijfjes of studenten wiens identiteit if naam je nooit te horen of zien krijgt en de dropshippers wassen hun handen in onschuld.

Ali is een platform ala Amazon die garant staan voor hun verkopers, maar beter! Bij een onenigheid met een verkoper open je een dispute en kunnen beide partijen hun bewijs en onderbouwing geven waarna Ali een uitspraak doet. Die valt bijna altijd voor de kooer uit tenzij deze een bullshit reden heeft gegeven.
Ik heb in totaal vijf disputes gehad in drie jaar , alle vijf gewonnen en afhankelijk van je claim een deel of geheel van je aankoopbedrag retour.

Volgens deze redenatie werkt Bol dus meen aan oplichting, dat is grotendeels dropshipping ;D .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Kjelt

#88
Ik geloof niet dat Bol zelf de term dropshipper zal gebruiken.
De term wordt in de media meestal in negatieve zin gebruikt voor de louche eenmans zolder bedrijfjes die via een onbekende toko bestellen waarbij die toko verder onbekend blijft, geen verantwoordelijkheid neemt en regelmatig weken tot maanden later iets verstuurd wat niet eens lijkt op wat er besteld is. 
Voorbeelden te over: van knikkerbaan die op het plaatje 1m50 lang lijkt waarbij er na 2 maanden een zakje knikkers in de bus valt, de baan was voor de foto om aan te geven wat je met de knikkers kunt doen.
Een vlieger groter als een kind komt er een miniatuur model vliegertje 1:20 in de bus.
Een roulettetafel waarbij het groene vilt wordt verstuurd niet de molen balletjes en fiches en tafel zoals op de foto etc. etc.
Dat soort (louche) zaken bedoel ik dus met oplichting waarbij je het weer geen oplichting mag noemen want in de beschrijving zou het goed omschreven staan (meestal niet maar wordt het na 2 weken aangepast als de eerste klachten binnenkomen).

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/oplichtingstrucs/artikel/oplichting-door-dropshippers-waardeloze-producten-opsturen-en-de-webshop-snel-opdoeken-na-klachten/

Hanky Panky

Het meest voorkomend zijn de gelikte webshops en advertenties op social media waarbij je voor een bestaand product 3-5 x de prijs betaalt die normaal gesproken gangbaar is op het internet. Je moet vervolgens inderdaad 4-6 weken wachten op de spullen. Zo heb ik voor €12 twee antislip matjes voor de bijkeuken gekocht die voor 29,95 per stuk (2 voor 39,95) op Facebook werd geadverteerd  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Jinsu

Quote from: Kjelt on June 25, 2021, 10:45:15
Ik geloof niet dat Bol zelf de term dropshipper zal gebruiken.
De term wordt in de media meestal in negatieve zin gebruikt voor de louche eenmans zolder bedrijfjes die via een onbekende toko bestellen waarbij die toko verder onbekend blijft, geen verantwoordelijkheid neemt en regelmatig weken tot maanden later iets verstuurd wat niet eens lijkt op wat er besteld is. 
Voorbeelden te over: van knikkerbaan die op het plaatje 1m50 lang lijkt waarbij er na 2 maanden een zakje knikkers in de bus valt, de baan was voor de foto om aan te geven wat je met de knikkers kunt doen.
Een vlieger groter als een kind komt er een miniatuur model vliegertje 1:20 in de bus.
Een roulettetafel waarbij het groene vilt wordt verstuurd niet de molen balletjes en fiches en tafel zoals op de foto etc. etc.
Dat soort (louche) zaken bedoel ik dus met oplichting waarbij je het weer geen oplichting mag noemen want in de beschrijving zou het goed omschreven staan (meestal niet maar wordt het na 2 weken aangepast als de eerste klachten binnenkomen).

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/oplichtingstrucs/artikel/oplichting-door-dropshippers-waardeloze-producten-opsturen-en-de-webshop-snel-opdoeken-na-klachten/

Dat klopt misschien wel, maar veel kleine internetshops gebruiken Bol voor de afhandeling van het verzenden van de producten. Daarvoor moeten ze ook weer een flinke marge aan Bol afdragen.

En zonder twijfel zijn er talloze louche internetshops te vinden die met dropshipping werken.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Mediator

Hier ook weer een akkefietje. Een goede gitariste ontdekt die oorspronkelijk uit Brazilië komt en nu in de USA woont. Muziek online verkrijgbaar. Ik dacht leuk. Bestel ik toch het CD-tje online. Met handtekening 25 dollar. Daar komt dan dik twintig dollar verzendkosten bij dus naar 47 dollar. Komt dit langs de douane en die rekenen ongeveer 4,50 aan BTW en 6 euro aan afhandeling. Duur CD-tje nu dus van zo'n dikke 55 euro. En dat afgezet tegen tweedehands CD's die je nu koopt voor 2 euro. Het is dat deze niet verkrijgbaar is in Europa en ik het persé wilde maar dit is dus geen aanrader en dus nooit meer. Maar goed ik besef me dat dit luxe is en als ik me hier druk over maak dat het best goed gaat. Maar ik hou er niet van een financiële poot uitgerukt te worden. En wat een administratieve rompslomp die men heeft opgetuigd. Wat kost dat allemaal niet.

Henkjan_O

Quote from: Mediator on November  7, 2023, 12:14:52Maar ik hou er niet van een financiële poot uitgerukt te worden
kies je toch zelf voor om iets uit de USA te laten komen?  is toch nooit gratis geweest?
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Vhond

Maar soms zijn dingen alleen maar bij de bron te koop (lees in het buitenland), helaas hebben importeurs geen versterkerfrontjes op voorraad (dat zou een hoop extra kosten schelen)...