Invoerrechten en BTW

Started by filmkelder, November 16, 2009, 12:40:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vincent P

Mijn vrouw laat regelmatig een pakket kleding uit amerika overkomen, daar laten we dan op de transportsticker `gift` opzetten, nog nooit bij moeten betalen aan de postbode.
Toevallig gisteren nog een pakket uit de UK binnen gekregen, ook geen extra kosten.

Grtz. Vincent.
Denon, B&W, Philips, Ixos

beunky

Quote from: Vincent P on January 12, 2010, 18:27:45
Toevallig gisteren nog een pakket uit de UK binnen gekregen, ook geen extra kosten.

Dat is maar goed ook aangezien de UK onderdeel is van de EU en er sprake is van vrij verkeer van goederen en personen ;)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Vincent P

Eeeh ja daar heb je gelijk in, niet over gedacht, maar uit de states nog nooit hoeven bijbetalen.....


Grtz. Vincent.
Denon, B&W, Philips, Ixos

Duck Twacy

#28
Heb net 3 CDs binnen gekregen van CD Universe (2 maanden onderweg geweest) . Aanschaf $45, + $11,50 transport. Volgens de douane zou ik iets van $12,70 invoer+bw moeten betalen (= minder dan 10 euro zelfs met huidige verzwakte euro, op het moment van aankoop stons de euro nog op dik $1,45 overigens).
http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-01.html

En eigenlijk (als ik het goed begrijp) hoef ik onder de 150 euro geen douane rechten te betalen volgens http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-02.html#P57_4968
Dat zou dan op net 8 euro uit komen,

En TNT post slaat me aan voor 20,20 euro, take it or leave. Pure diefstal naar mijn mening!

Ik zie net dat het de vaste inklarings kosten zijn die TNT rekent (12.5 euro). Klagen zal wel geen zin hebben


Les, bestel je CDs appart (zodat het onder 22 euro blijft), combineren van CD (om transportkosten te besparen) werkt contra productief!! Je betaalt meer en wacht een maand langer  :mad: :mad:

filmkelder

Als ik het zo lees, zou je inderdaad alleen de BTW moeten betalen.

Ik zou ze schiftelijk confronteren met deze link en een schiftelijke reactie vragen of zij willen corrigeren en zo niet, waarom.
Als zij niet willen corrigeren, heb je een probleem. Een advocaat gaat nu eenmaal niet, die zij te duur. Wel naar Radar en/of dergelijke consumentenprogramma's sturen want als ze daar voldoende van dergelijke klachten krijgen komt het vanzelf een keer aan bod.

In mijn ogen zijn het streken die we als consument gewoon niet moeten pikken.

Succes

Marantz UD9004
Marantz combi AV8003 / MM8003
Piega C40 - C2Ltd - SUB P1MKII 7.1 opstelling
Marantz VP11S1

jappie24

Volgens mij is het ook zo dat het gewoon mag.
Let er wel op dat op het moment je wil gaan importeren voor de verkoop/doorverkoop je gezien word als fabrikant. En je deze goederen moet aangeven bij de doane.
Online geld verdienen? Tips geld verdienen

phmeijer

Quote from: filmkelder on February  8, 2010, 10:51:18
Als ik het zo lees, zou je inderdaad alleen de BTW moeten betalen.

Ik zou ze schiftelijk confronteren met deze link en een schiftelijke reactie vragen of zij willen corrigeren en zo niet, waarom.
Als zij niet willen corrigeren, heb je een probleem. Een advocaat gaat nu eenmaal niet, die zij te duur. Wel naar Radar en/of dergelijke consumentenprogramma's sturen want als ze daar voldoende van dergelijke klachten krijgen komt het vanzelf een keer aan bod.

In mijn ogen zijn het streken die we als consument gewoon niet moeten pikken.

Succes



TNT mag kosten vragen voor de inklaring; als je die €12,50 eraf haalt dan kom je op de circa €8,= waar over gesproken wordt, toch?!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Pjotr27

Quote from: phmeijer on September 20, 2011, 18:33:00
TNT mag kosten vragen voor de inklaring; als je die €12,50 eraf haalt dan kom je op de circa €8,= waar over gesproken wordt, toch?!

Klopt er wordt gewoon door TNT 12,50 kosten berekend, zij voeren werk uit in opdracht van de douane en willen daarvoor wel betaald worden. Eigenlijk is cd`s bestellen buiten Europa nooit zinvol, altijd heb je de kans dat je zending belast wordt en dat maakt de cd`s meteen veel te duur...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

T_I

Klopt, er is een reden dat Amazone een magazijn in Duitsland heeft en Play.com op Jersey zit. (als ik me goed herinner)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Jinsu

#34
Quote from: T_I on October 13, 2011, 08:47:37
Klopt, er is een reden dat Amazone een magazijn in Duitsland heeft en Play.com op Jersey zit. (als ik me goed herinner)

Magazijn van Amazon ligt in Amsterdam en Luxemburg, dat zijn in ieder geval de adressen die op de pakketjes staan die ik ontvang.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Cylon

Iemand hier ervaring met het importeren van 2de hands materiaal? Ik kan een setje speakers krijgen uit Canada.

Omgerekende waarde in euro's komt op ongeveer 900,- uit. Pakketje zal zo rond de 15kg wegen en blijft redelijk compact, verzendkosten zullen zo rond de 120,- uitkomen. Ik lees her en der dat over 2de hands producten ook gewoon de volle pond betaald moet worden. Alleen is me niet helemaal duidelijk of dat gebaseerd is op de huidige marktwaarde (de 900,-) of de orginele nieuwprijs (Rond de 2500,-)

Gaat dit op voor 2de hands producten? Iemand tips en tricks om evt kosten een beetje in te perken? Ik heb weinig zin om de volle mep te betalen over een 2de hands product.

Alvast bedankt!
Amp: Unison Research Unico P Speakers: Penaudio Rebel 3 Bron: Arcam rPac USB DAC  & Dell E6420 Kabels: W&M ls-01

Extra (slaapkamer) Q-acoustics BT 3 actieve speakers

Integra

Mijn pakket uit Amerika was gegeven door een Amerikaan, ik hoefde enkel de verzending te betalen (60 dollar)  Echter bij levering toch BTW en invoerrechten betalen...  Duane heeft een schatting gemaakt van de waarde en zodoende 33,- mogen af tikken....

Ze heffen dus ook over 2e hands spullen.. echter de waarde kan geschat worden als men de opgegeven waarde niet gelooft. Je kunt daar overigens bezwaar tegen maken (geen garanties).
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Midcall

Quote from: Cylon on October 26, 2014, 22:42:19
Iemand hier ervaring met het importeren van 2de hands materiaal? Ik kan een setje speakers krijgen uit Canada.

Omgerekende waarde in euro's komt op ongeveer 900,- uit. Pakketje zal zo rond de 15kg wegen en blijft redelijk compact, verzendkosten zullen zo rond de 120,- uitkomen. Ik lees her en der dat over 2de hands producten ook gewoon de volle pond betaald moet worden. Alleen is me niet helemaal duidelijk of dat gebaseerd is op de huidige marktwaarde (de 900,-) of de orginele nieuwprijs (Rond de 2500,-)

Gaat dit op voor 2de hands producten? Iemand tips en tricks om evt kosten een beetje in te perken? Ik heb weinig zin om de volle mep te betalen over een 2de hands product.

Alvast bedankt!
2e hands gaan inderdaad gewoon invoerrechten en daarna BTW over (plus een vast bedrag aan kosten voor de vervoerder), maar over de werkelijke waarde. De waarde van de 2e hands goederen zijn dus bepalend waardoor je minder invoer en btw betaalt dan over nieuwe spullen.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

knubbe

#38
Ik heb laatst een amp vanuit de states naar mijn thuisadres in NL gestuurd.
Je moet een customs form invullen met wat erin zit en welke waarde dat het heeft.
In mijn geval heb ik geschreven dat het om een defect apparaat ging welke voor spare parts gebruikt ging worden. Als waarde heb ik (ik meen) 300 dollar in gevuld en hier in NL moest ik nog 60euro afrekenen.

Als je dus particulier koopt kun je zoiets afspreken, bij een bedrijf zal dit niet lukken. Als gift kan ook maar krijg je misschien eerder vraagtekens. Let wel dat je pakket max verzekerd voor de ingevulde waarde. Pakket kwijt en je ziet er dus een stuk minder van terug..

Ik kreeg nog het advies om met USPS te versturen omdat Fedex en UPS de kans groter zou zijn dat je eruit gepakt wordt. Wat hiervan waar is durf ik niet te zeggen.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Integra

Geen idee, maar USPS is wél aanzienlijk goedkoper
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Cylon

Bedankt voor de reacties allemaal! Dan is dat duidelijk. Via andere websites krijg ik ook een beetje het idee dat het af en toe koffiedik kijken is aangezien transparante m.b.t. de uiteindelijke kosten berekening praktisch nooit gegeven word door de vervoerders. Ik zal denk ik dus een zo laag mogelijk aannemelijk bedrag moeten laten neerzetten. De speakers zijn mooi geprijsd (Totem Model one's) maar nu ook weer niet zo strak dat ik er graag 250,- btw over betaal.

Heb er ook nog aangedacht om de speakers in delen te laten opsturen. Allicht dat ze dan vele malen minder getaxeerd zullen worden. Bijv. de kasten & filter apart en vervolgens de units in een apart klein pakketje.  Maar ik gok dat de verkoper daar niet op zit te wachten.  :tongue2:
Amp: Unison Research Unico P Speakers: Penaudio Rebel 3 Bron: Arcam rPac USB DAC  & Dell E6420 Kabels: W&M ls-01

Extra (slaapkamer) Q-acoustics BT 3 actieve speakers

Integra

Dat zal ook d nodige extra verzendkosten met zich mee brengen denk ik... of dat nu rendabel is...
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Henkjan_O

Quote from: knubbe on October 26, 2014, 22:51:08Ik kreeg nog het advies om met USPS te versturen omdat Fedex en UPS de kans groter zou zijn dat je eruit gepakt wordt. Wat hiervan waar is durf ik niet te zeggen.
met USPS komt het in NL uit bij de vrienden van PostNL, en dan kan het zomaar een paar weken liggen te wachten op inklaring.  FedEx en UPS hebben dat beter voor elkaar (zij starten het papierwerk van de inklaring al zodra het pakje is opgehaald bij de verzender), en vanuit de US is UPS niet eens veel duurder dan USPS (vanuit Canada scheelt t meer vreemd genoeg, ik koop spullen uit Canada vanuit Vancouver, die worden dan verstuurd vanuit een dorp net aan de andere kant van de grens, scheelt soms 40% in de verzendkosten).  Nevenvoordeel van UPS (en mss FedEx ook) is dat je daar vaak de inklaringskosten achteraf per factuur kan betalen (of soms van te voren, maar in elk geval gewoon een girale betaling), daar waar PostNL gepast contant geld aan de deur wil hebben.

Let altijd wel op dat er een "commercial invoice" bij de zending zit waar de werkelijke verzendkosten expliciet op staan vereld, en waar in leken termen op staat wat er in zit (=herkenbaar voor de gemiddelde douane beampte).  Als de verzendkosten er niet op staan, dan zal er bij inklaring het standaard tarief van de verzender worden gebruikt, wat in de meeste gevallen flink meer is dan wat je hebt betaald. Is de omschrijving niet helder, dan levert dat op zn gunstigst vertraging op.

tw: ik heb t ook wel eens gehad dat TNT mij de kosten voor inklaring in rekening bracht voor een pakje uit de UK.... 
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Midcall

Quote from: Cylon on October 27, 2014, 17:07:10
Bedankt voor de reacties allemaal! Dan is dat duidelijk. Via andere websites krijg ik ook een beetje het idee dat het af en toe koffiedik kijken is aangezien transparante m.b.t. de uiteindelijke kosten berekening praktisch nooit gegeven word door de vervoerders. Ik zal denk ik dus een zo laag mogelijk aannemelijk bedrag moeten laten neerzetten. De speakers zijn mooi geprijsd (Totem Model one's) maar nu ook weer niet zo strak dat ik er graag 250,- btw over betaal.

Heb er ook nog aangedacht om de speakers in delen te laten opsturen. Allicht dat ze dan vele malen minder getaxeerd zullen worden. Bijv. de kasten & filter apart en vervolgens de units in een apart klein pakketje.  Maar ik gok dat de verkoper daar niet op zit te wachten.  :tongue2:
Dat laatste zou inderdaad niet zo slim zijn, gezien de hoge verzendkosten en de vaste inklaringskosten per pakket. Een zo laag mogelijk bedrag ter inklaring zal veelal voordeliger zijn, maar het geeft geen garantie dat die prijs ook daadwerkelijk als basis zal dienen voor de berekening (zeker een groot pakket met speakers zal een bedrag van een paar honderd euro verdacht overkomen) en mocht er iets gebeuren onderweg met die dozen dan ben je dus zwaar onderverzekerd, een risico die je in je overweging moet meenemen.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

knubbe

Hoe groot is het prijsverschil met hier eigenlijk? Of zijn ze hier niet te krijgen?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Cylon

Quote from: knubbe on October 28, 2014, 09:46:40
Hoe groot is het prijsverschil met hier eigenlijk? Of zijn ze hier niet te krijgen?

T gaat om een setje Totem model one signatures. Met wat mazzel kom ik rond de 1200,- met invoerkosten maar dat kan ook zomaar 200,- hoger zijn. Ik moet nog even wat bronnen raadplegen of dat nu zo scherp is ja of nee.

Lastig al die invoerkosten.  :police:
Amp: Unison Research Unico P Speakers: Penaudio Rebel 3 Bron: Arcam rPac USB DAC  & Dell E6420 Kabels: W&M ls-01

Extra (slaapkamer) Q-acoustics BT 3 actieve speakers

knubbe

Ik zou het echt alleen doen als het of hier bijna niet te krijgen is of als het echt ongeveer 50% scheelt.
Anders is het risico mij te groot. Niet alleen qua kosten maar ook eventuele schade en dergelijke.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

vtuinen

Quote from: Cylon on October 29, 2014, 11:47:16
T gaat om een setje Totem model one signatures. Met wat mazzel kom ik rond de 1200,- met invoerkosten maar dat kan ook zomaar 200,- hoger zijn. Ik moet nog even wat bronnen raadplegen of dat nu zo scherp is ja of nee.

Lastig al die invoerkosten.  :police:

http://www.ebay.co.uk/itm/Totem-Model-One-Signature-speakers-Mint-condition-/141435784243?pt=UK_AudioVideoElectronics_HomeAudioHiFi_HiFiSpeakers&hash=item20ee3acc33

£980 = plm €1180 Uit GB dus geen gezeik met invoerrechten. Hooguit staat je de kleur niet aan
Equipment check my avatar

Pjotr27

Wie kan mij helpen: ik kan een audioapparaat verkopen aan iemand in Australië. Hoe gaat het dan vooral over de invoerrechten als ik het apparaat opstuur naar hem. Het gaat om een privé transactie. Waarde 3850 euro....als ik verzekerd opstuur ziet de douane de waarde. En moet de koper invoerrechten betalen. De koper vraagt of ik zonder btw kan leveren maar ja dat gaat privé niet..

Hoe kan ik het beste dit aanpakken."
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

vik

Kan je het apparaat hier niet kwijt denk je? Scheelt een hoop gedoe.

Quote from: Pjotr27 on April 25, 2016, 15:48:58
Wie kan mij helpen: ik kan een audioapparaat verkopen aan iemand in Australië. Hoe gaat het dan vooral over de invoerrechten als ik het apparaat opstuur naar hem. Het gaat om een privé transactie. Waarde 3850 euro....als ik verzekerd opstuur ziet de douane de waarde. En moet de koper invoerrechten betalen. De koper vraagt of ik zonder btw kan leveren maar ja dat gaat privé niet..

Hoe kan ik het beste dit aanpakken."
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike