Blu-ray upgrade voor de Mac Mini

Started by Starred, November 15, 2009, 23:53:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Eigenaren van een Mac Mini kunnen deze nu ook geschikt maken voor het afspelen van Blu-ray discs. Hiervoor brengt Amex Digital een speciale upgrade kit op de markt, die door de gebruiker zelf geïnstalleerd kan worden. Het vervangende slot-in SATA loopwerk leest Blu-ray schijven op 4x (single layer) of 2x (dual layer).

Het station kan ook overweg met DVD's en CD's. Schrijven van single layer DVD's geschiedt op 8x, terwijl dual layer schijven maximaal met 4x beschreven kunnen worden. Het branden van Blu-ray discs wordt niet ondersteund door de drive.

Aangezien Mac OS X nog geen ondersteuning biedt voor het afspelen van beveiligde Blu-ray films, is dit alleen mogelijk voor wie Windows draait met behulp van Boot Camp. Wel kan onbeveiligde video worden bekeken met VLC Player. Amex Digital levert de Blu-ray upgrade kit voor 199 USD; hierbij is geen software inbegrepen.



http://www.hardware.info/nl-NL/news/ymicmJqWwpWabpY/Bluray_upgrade_voor_de_Mac_Mini/

celerontje

Pfff, duur upgrade kitje! :o
Mijn externe slimline BD-rom drive kostte me maar 65 euro, gewoon via USB 2.0 aan te sluiten. ;)

Wanneer komt Mac OS nou eens met BD ondersteuning?
Wake up, Mister Jobs! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Nosoforos

Hier heb je niet zoveel aan onder OSX inderdaad, aangezien er geen BD ondersteuning is. Irritant, maar eigenlijk begin ik het wel te waarderen. Ze lijken er keihard voor te kiezen BD dood te zwijgen, en alle optical media achter zich te laten. Ik als early adopter van BD kan eigenlijk alleen maar concluderen dat het formaat irrelevant is, ook al kan ik er enorm van genieten, don't get me wrong. Het is misschien net zoals de ondersteuning van Flash op de iPhone, die komt er ook niet, en met reden.

celerontje

Mac's worden ook veel gebruikt voor videobewerking en in de filmindustrie, dus is het dan zoveel gevraagd om een high-def schijfje af te kunnen spelen? >:(
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

CoSo

Quote from: Nosoforos on November 16, 2009, 10:35:45
Hier heb je niet zoveel aan onder OSX inderdaad, aangezien er geen BD ondersteuning is. Irritant, maar eigenlijk begin ik het wel te waarderen. Ze lijken er keihard voor te kiezen BD dood te zwijgen, en alle optical media achter zich te laten. Ik als early adopter van BD kan eigenlijk alleen maar concluderen dat het formaat irrelevant is, ook al kan ik er enorm van genieten, don't get me wrong. Het is misschien net zoals de ondersteuning van Flash op de iPhone, die komt er ook niet, en met reden.
DVDFab is er nu ook voor de Mac dus afspelen en back-up maken is mogelijk.