Panasonic TH-42PZ800e beter dan de TX-P42G10/V10 ??

Started by cine(d)rama, November 17, 2009, 20:21:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cine(d)rama

Hallo .

Ik vroeg me af of de TH-42PZ800e beter is dan de nieuwere G10 of V10 serie,s ?

PZ800e contrast max 1.000.000:1    100HZ
G10     Contrast max 2.000.000:1   600HZ

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

Dennis N

Kan ik kort over zijn:
Nee

V10 is zeker  beter dan alle voorgaande panasonic modellen, van de g10 weet ik het niet zeker maar ik denk het wel...
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

cine(d)rama

Hallo .

Oke .

Ik vraag dit omdat ik een  1 jaar oude 42pz 80e of een 800e kan kopen met nog 1 jaar garantie voor euro 500 .
Aangezien de 42g10e ergens rond de euro1000 begint en de v bij 1400 euro dacht ik voor de pz80/800e te gaan .

Is dit een beetje schappelijk ?

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

cine(d)rama

#3
Hallo .

Ik weet ondertussen dat op de Z1 na de V serie eerst komt en dan de G15 , dan G10 en GA11 .
De V is dus mijn eerste keuze maar is een 42 PZ 80 of 800 van 1 jaar oud met nog 1 jaar garantie voor euro 500 een goed alternatief ?

Gr Andre .

PS is het verschil met een V en een G alleen het kleuren panneel van 16 bit ?
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

Major_Ton

Een 42PZ800 is geen slechte TV voor 500,-!! Tuurlijk, een V10 is mooier, maar gezien je apparatuur zoals in je sig staat, vermoed ik dat je deze voor regulier tv kijken gaat gebruiken? Ik zou voor de PZ800 gaan.

Verschil G10 / V10 zit vooral in de afwerking. Een V10 oogt erg fraai (als je ervan houdt) en qua techniek lijken ze erg op elkaar. Echter als je ze naast elkaar zet geeft een V10 toch een mooier plaatje vind ik.
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

cine(d)rama

#5
Quote from: Major_Ton on November 21, 2009, 01:06:50
Een 42PZ800 is geen slechte TV voor 500,-!! Tuurlijk, een V10 is mooier, maar gezien je apparatuur zoals in je sig staat, vermoed ik dat je deze voor regulier tv kijken gaat gebruiken? Ik zou voor de PZ800 gaan.

Verschil G10 / V10 zit vooral in de afwerking. Een V10 oogt erg fraai (als je ervan houdt) en qua techniek lijken ze erg op elkaar. Echter als je ze naast elkaar zet geeft een V10 toch een mooier plaatje vind ik.

Hallo .

Bedankt voor je reactie .

Hij gaat idd voornamelijk gebruikt worden voor regulier TV kijken .
Echter als de kids op bed liggen en ik wil een film kijken moet ik dat ook op de Panasonic gaan doen ( beneden in de woonkamer ) en wil ik ook eigenlijk voor de betere TV gaan !
En dat is denk ik toch de V serie .
Gisteren nog even naar de M.M geweest en daar hingen ze naast elkaar aangesloten op een blu ray speler .
Het scheelde in eerste instantie niet zo veel tot dat de verkoper de instellingen van de V goed had gezet .
Het gras was gras groen op de V en een beetje feller groen op de G .
Toen stelde hij de G opnieuw in en was het verschil min ....

Ik zag ook de 50 inch hangen .
Wow wat een ding zeg  :crazy:.

Maar de vriendin wilde geen 50 inch in de woonkamer  :( :P .
Dan ga je maar boven in de HT kijken , en dan wil je hierna zeker een 60inch ... :devil: ...bla bla bla ...

Gelijk heeft ze .

Ik weet nu de verschillen en moet zelf even kijken wat ik nu ga doen .

Gr Andre .

Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

cine(d)rama

#6




PS : bij vele dealers is nu bij aankoop van een VIERA tv een gratis pana BLU RAY speler !!!!!
Dit is een actie van PANASONIC en niet van de dealers zelf .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

cine(d)rama

Deze maar even op slot en een ander topic open .

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .