Meridian Sooloos show bij BB&G op 27/28 november

Started by garmtz, November 12, 2009, 14:52:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Meridian Sooloos show bij BB&G op 27/28 november

Je hebt muziekservers en je hebt Meridian Sooloos...! Gemaakt voor muziekliefhebbers door muziekliefhebbers, is het Meridian Sooloos systeem wat betreft mogelijkheden ongeëvenaard. Door de grote hoeveelheid informatie die kan worden aangesproken over de beschikbare albums, artiesten etc., hoeft de gebruiker het systeem niets te vertellen, maar leert Sooloos de gebruiker de geheimen van zijn of haar muziekcollectie!

Meridian Sooloos kan worden bediend door iedere Windows, Mac of Linux computer op het netwerk. Speakers aangesloten op die computers kunnen de muziek op het Sooloos systeem vervolgens weergeven. Het is echter ook mogelijk om het Meridian Sooloos systeem te benaderen via iedere web browser en onderweg, op kantoor, op vakantie of bij een vriend naar uw muziek te luisteren waar er maar een Internetverbinding met voldoende snelheid voorhanden is!

De nieuwe Control 10 bedieningsunit kan gecombineerd worden met een Twinstore voor het vormen van een compleet systeem. Met SpeakerLink kunnen direct Meridian DSP speakers worden aangesloten, waarbij het volume van de DSP speakers uiteraard kan worden bediend met de Control 10. Vice versa is het mogelijk met een Meridian systeemafstandsbediening de transportfuncties te bedienen van het Sooloos systeem via de speakers.

Beter Beeld & Geluid zal 27 & 28 november van 11:00-17:30 uur een demonstratie houden van het Sooloos systeem door middel van een Control 10, Twinstore en Meridian DSP7200 speakers. Kom het systeem beluisteren en vooral het plezier ervaren van een werkelijk interactieve luisterervaring!

BarcoCRT

De luidsprekers alleen is al genoeg om even langs te komen.  8)
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

garmtz

Quote from: BarcoCRT on November 12, 2009, 14:57:51
De luidsprekers alleen is al genoeg om even langs te komen.  8)

Zeker weten! We hadden ze al even in onze home cinema en ik moet zeggen:  :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

Starred


Nahpets

Ik ben van plan om vrijdag langs te komen. Is het dan ook mogelijk om de DS produkten van Linn te horen of staan deze dagen volledig in het teken van Meridian/Sooloos?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

bmateijsen

Quote from: Enno on November 20, 2009, 17:07:47
Ik ben van plan om vrijdag langs te komen. Is het dan ook mogelijk om de DS produkten van Linn te horen of staan deze dagen volledig in het teken van Meridian/Sooloos?

Het staat volledig in teken van Meridian/ Sooloos, omdat we werken met de DSP7200 van Meridian.
Dus de enige bron die aangesloten staat is het Sooloos systeem.

Maar kom vooral langs, ik denk dat alleen de DSP7200 al de moeite waard is om te komen ;).
Sooloos is een bonus 8).

Groet,

Bjorn

bmateijsen

De set staat net te spelen...... nog even tweaken morgen ;) 8).

Groet,

Bjorn

Nahpets

Audiolover en ik zijn vanochtend langs geweest.

Één ding staat voorop: de interface van de Sooloos is top.

Het gemak van je muziek benaderen via het touchscreen, het kiezen van een artiest of een genre of een jaar van uitgave. Het bekijken van de muzikanten die hebben meegewerkt aan een bepaald album en dan doorklikken naar de andere albums waaraan hij of zij heeft meegewerkt. De snelheid van de interface. Het gemak van bediening (Bjorn had genoeg aan 30 seconden uitleg). Helemaal goed. Ik ken voor deze wijze van benadering ook geen alternatief.

De geluidskwaliteit icm met de actieve Meridian speakers was ook erg goed. Verschillen met thuis in plaatsing, detaillering en podium zijn er (uiteraard) wel. De speakers zijn ook een genot om naar te kijken. Grote verbazing bij mij over de bekabeling: 'gewone' netkabels en een (eeks erg dun) netwerkkabeltje, c'est tout.

Bjorn en Garmt hartelijk dank voor de demo, de koffie en het gesprek over draaitafels.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

audiolover

Enno heeft al een deel van het gras voor mijn voeten weggemaaid (spaart mij wel typen overigens ;D) ik ben het helemaal met hem eens en heb het uitstekend naar mijn zin gehad. Plaatsing viel mij inderdaad het meeste op: podium erg strak achter en tussen de weergevers. De Meridian klinkt erg strak.
Het menu van de Sooloos is mooi, goed verzorgd en met veel mogelijkheden. De manier van zoeken door de database en het combineren van informatie "kris kras" uit de database werkt erg mooi. De set is niet goedkoop maar je krijgt er m.i. wel iets moois voor.

We hebben ook nog over het tweaken/afregelen van draaitafels gesproken, erg leerzaam. Beide heren hebben kennis van zaken!

Bedankt voor de uitnodiging, ik vond het erg de moeite waard.

Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

garmtz

Bedankt voor de positieve bijdrage heren! Het genoegen was wederzijds!

)p(

Ik ben vooral geïnteresseerd in de omvang en consistentie van de database. Is het mogelijk om wat cd's mee te nemen om te zien of het systeem ze herkent? Ik ben bv benieuwd wat het doet met twee verschillende uitvoeringen van het zelfde strijkkwartet.

peter

bmateijsen

Quote from: )p( on November 27, 2009, 19:39:10
Ik ben vooral geïnteresseerd in de omvang en consistentie van de database. Is het mogelijk om wat cd's mee te nemen om te zien of het systeem ze herkent? Ik ben bv benieuwd wat het doet met twee verschillende uitvoeringen van het zelfde strijkkwartet.

peter

Helaas hangt het systeem niet aan het netwerk, maar staat deze in standalone basis. Dus geen internet...
Het systeem is niet van ons maar van Viertron. Dus daar kunnen we helaas niets aan doen.

Groet,

Bjorn

)p(

Quote from: bmateijsen on November 27, 2009, 20:15:55
Helaas hangt het systeem niet aan het netwerk, maar staat deze in standalone basis. Dus geen internet...
Het systeem is niet van ons maar van Viertron. Dus daar kunnen we helaas niets aan doen.

Groet,

Bjorn

Ah ook...dat is erg jammer...ik denk dat het voor mij dan niet zo interessant meer is om langs te komen morgen.

groet,

Peter

bmateijsen

Hoi Peter,

Er staan wel iets van 50 klassieke albums op de server, dus je kan alsnog even langs komen.

Groet,

Bjorn

Quote from: )p( on November 27, 2009, 20:32:09
Ah ook...dat is erg jammer...ik denk dat het voor mij dan niet zo interessant meer is om langs te komen morgen.

groet,

Peter

garmtz

Het is altijd interessant om langs te komen natuurlijk... ;)

scrutinizer

Quote from: garmtz on November 28, 2009, 07:47:33
Het is altijd interessant om langs te komen natuurlijk... ;)

Hoi Garmt, hebben jullie een beetje inloop (gehad), en hoe zijn tot nu de gemiddelde reacties?

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

bmateijsen

Quote from: scrutinizer on November 28, 2009, 10:56:28
Hoi Garmt, hebben jullie een beetje inloop (gehad), en hoe zijn tot nu de gemiddelde reacties?

Anton.

Gisteren was het leuk, leuke reacties ook, vooral op de interface, maar ook voor de DSP7200.
Vandaag gaan net de deuren open... (met slaapzak voor de deur ;D)

Groet,

Bjorn

scrutinizer

Quote from: bmateijsen on November 28, 2009, 11:00:36
Gisteren was het leuk, leuke reacties ook, vooral op de interface, maar ook voor de DSP7200.
Vandaag gaan net de deuren open... (met slaapzak voor de deur ;D)

Groet,

Bjorn

That's bringing back good memories. :smile:

Have fun, Bjorn!!

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

)p(

Quote from: garmtz on November 28, 2009, 07:47:33
Het is altijd interessant om langs te komen natuurlijk... ;)

Samen met liefhebbers wat spelen met boys for toys is natuurlijk altijd fun ;)
Maar ik ga vanmiddag denk ik toch maar wat Sinterklaas inkopen doen...veel succes met de demo!

peter

scrutinizer

#19
Quote from: )p( on November 28, 2009, 11:25:02
Samen met liefhebbers wat spelen met boys for toys is natuurlijk altijd fun ;)
Maar ik ga vanmiddag denk ik toch maar wat Sinterklaas inkopen doen...veel succes met de demo!

peter

Een verdekte vorm van zelfbescherming, Peter?
Ik bedoel deze interface behoort ook tot de Sinterklaas artikelen. :P

:D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

garmtz

Trouwens nog gehoord eergisteren van de importeur: de Control 10 (zoals wij hem in de demo hebben staan) is het eerste apparaat dat door Meridian intern volledig opnieuw met eigen elektronica is opgebouwd. Geen goedkope PC-rommel dus meer... Maakt de prijs toch net weer iets meer plausibel, nietwaar? :)

)p(

Quote from: scrutinizer on November 28, 2009, 11:30:23
Een verdekte vorm van zelfbescherming, Peter?
Ik bedoel deze interface behoort ook tot de Sinterklaas artikelen. :P

:D

Anton.

Hehe...mijn vriendin kennende ben ik dan vanavond al dakloos  :-*

Serieus, het gaat mij echt vooral om de database...de enige bottleneck met streaming waarvoor ik nog geen goede oplossing heb gevonden.


peter

scrutinizer

Quote from: )p( on November 28, 2009, 12:06:45
Hehe...mijn vriendin kennende ben ik dan vanavond al dakloos  :-*

Serieus, het gaat mij echt vooral om de database...de enige bottleneck met streaming waarvoor ik nog geen goede oplossing heb gevonden.


peter

Het worteltje hangend voor Amerigo's neus......  ;)

:D

Anton.



Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....