HT "The Attic" Opgedoekt.. Verder in de Woonkamer

Started by flash1982, November 11, 2009, 16:54:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

flash1982

Quote from: garmtz on January 16, 2010, 12:02:00
Blijf het zonde vinden, dat kleine scherm. Had zelf dan voor kleinere speakers gekozen en een scherm dat bij de ruimte past. Zou ook de set nooit aan de voorzijde plaatsen, de LEDjes zullen enorm gaan storen tijdens het kijken.

mocht ik de problemen niet op kunnen lossen,  kijk ik alsnog naar andere speakers & groter scherm ;)
maar goed.. wat ipv die ML's    
heb dr ook over gedacht om de set naar de zijkant te verplaatsen... kan  wel alle display's + leds uitschakelen ;)

Edit:  op 2 na kunnend de leds uit.. :hmmm:

ff iets betere foto's



SpeedyAndré

Je kan net zo goed een plasma ophangen denk ik  :P
Mijn front speakers staan pal naast het scherm, door de kijkhoek (1 hotspot) is dat goed mogelijk.
De apparatuur staat langs de zijkant nabij het scherm, idd vanwege de ledjes en displays.
Misschien kan je achter de bank eens kijken wat een dikke plaat doet met het laag (reflectie), uiteraard zonder de trap af te sluiten ;)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

flash1982

Quote from: SpeedyAndré on January 16, 2010, 21:08:44
Je kan net zo goed een plasma ophangen denk ik  :P
Mijn front speakers staan pal naast het scherm, door de kijkhoek (1 hotspot) is dat goed mogelijk.
De apparatuur staat langs de zijkant nabij het scherm, idd vanwege de ledjes en displays.
Misschien kan je achter de bank eens kijken wat een dikke plaat doet met het laag (reflectie), uiteraard zonder de trap af te sluiten ;)

André  8)

ML zijn idd wat groter dan ik had gedacht :-X   maar goed..  mocht het echt niet lukken,
Kijk ik voor wat anders...  alleen wat?
tja plasma.. beetje duur voor die groote :-X

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Mathijs Ansems


flash1982

Quote from: Mathijs Ansems on January 25, 2010, 22:48:13
Kan je beamer in dat kastje zijn warmte wel afvoeren??

ja gaat prima,  ruim voldoende ruimte aan alle kanten.
achter en voorkant zijn ook nog open..  denk ook nog 15-20 cm ruimte boven de pj


flash1982

Quote from: morca on February  4, 2010, 20:16:40
wauw vette speakers echt supergoed bezig  :thumbs-up:ik ben nog aan het sparen


;)  aan het sparen voor?


flash1982

Quote from: morca on February  5, 2010, 15:32:36
een setje Martin Logans ;D
heb ze op de VAD gehoord wat een geluid


8) je mag best een komen luisteren... pm me maar.. ;)
over een x aantal maanden gaan ze mischien wel weer weg.. wil dan iets kleiners qwa hoogte zodat ik een groter
scherm kwijt kan. (wat precies weet ik nog niet)

flash1982

Oddyssey's staan inmiddels te koop...
toch eigenlijk met dubbel gevoel,  maar wil toch voor een groter scherm gaan

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97942.0

denoontje

kun je de ml's niet achter een accoustisch transparant doek zetten?


mart

Quote from: denoontje on February 18, 2010, 23:47:06
kun je de ml's niet achter een accoustisch transparant doek zetten?



Dat zou welliswaar kunnen,maar aangezien de lengte van de ruimte.. Helaas niet zo ideaal!!
Het trapgat zit aardig in de weg. :confused:..

flash1982

idd niet echt praktisch zit nu op ruim 3 meter vanaf het scherm, bank kan nog iets verder naar achter maar niet veel. ivm het trapgat.
zn scherm vergt ook weer de nodige aanpassingen,
ander groter scherm is een qwestie van ophangen,

flash1982


morca

Quote from: flash1982 on February 25, 2010, 08:30:07
Onkyo pr-sc886 onderweg 8)
ben erg benieuwd





mooie versterker man  :thumbs-up:
ps volgens mij was ik nog vergeten te reageren op je pm maar is wel een beetje ver weg om eens te komen luisteren
hopelijk heb je er gauw een koper voor die martin logans klinken geweldig als ik het had mocht je ze op de post doen ;)

mikeske

Quote from: morca on February 25, 2010, 17:39:46
mooie versterker man  :thumbs-up:
ps volgens mij was ik nog vergeten te reageren op je pm maar is wel een beetje ver weg om eens te komen luisteren
hopelijk heb je er gauw een koper voor die martin logans klinken geweldig als ik het had mocht je ze op de post doen ;)

Is geen versterker, maar een processor  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost


morca

Quote from: mikeske on February 25, 2010, 19:15:21
Is geen versterker, maar een processor  ;)

ik zie het ja vond het al vreemd en dacht al hij heeft al een hele dikke eind van Krell maar die zal dan wel op de preout gaan
maar deze heeft alleen maar preouts ;)

nu nog een paar Krell,s erbij voor de andere kanalen ;D

Davey

Gaaf topic met zeer mooie spullen in mijn smaak. Gaan we is lekker volgen  :coffee:

Peerless Monster

Quote from: flash1982 on February 25, 2010, 08:30:07
Onkyo pr-sc886 onderweg 8)
ben erg benieuwd






Kwijl!
Prachtig man!

We verwachten natuurlijk de nodige info: plaatjes + review
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

flash1982

Heb gister ff met de onkyo gespeeld..  mooi ding!   groot...!
ben er erg tevreden mee. hd audio klinkt wel erg lekker moet ik zeggen...  veel opties kan ik (nog) niet gebruiken
aangezien ik alleen 2 speakers heb ingesteld. maar goed dat komt nog wel

hele Audyssey gebeuren moet ik nog ff uitvogelen...  heb het wel getest maar word bij mij veel te schel geluid...
mn fronts boost die ook dan op 6.5 db (beide)  geen id waarom?   klinkt wel heel ruimtelijk en mooi helder maar
te hard/schel..   geen id waarom..  mischien maar eens 7 metingen laten doen ipv 3.

krijg vandaag ook mn w&m hdmi binnen..  zit nu nog een cheapo(gratis) kabeltje tussen mn bluray en onkyo
ff kijken wat dat doet

zal ff wat foto's maken...  komt goed ;)




flash1982

Quote from: morca on February 25, 2010, 21:24:25
ik zie het ja vond het al vreemd en dacht al hij heeft al een hele dikke eind van Krell maar die zal dan wel op de preout gaan
maar deze heeft alleen maar preouts ;)

nu nog een paar Krell,s erbij voor de andere kanalen ;D

Ben ook erg tevreden met de Krell..  zal niet snel naar een ander merk versterking overstappen iedergeval.
heb hem toen gekocht voor mn apogee scintilla's(1 ohm)   ook met kappa 9.2i gedraaid...  met beide speakers is echt ongeloofelijk wat
zoveel power en reserves met het geluid doet..

helaas kan ik niet anders dan lagere speakers nemen, als ik een groter scherm wil.
zit zelf de denken aan
een paar B&W n802  voor fronts en 803 voor surrounds   versterking weet ik nog niet, mooiste zou 5 Krell mono's zijn  :worship:

garmtz

Ik zou in zo'n kleine ruimte nooit gaan draaien met een N802. Deze speakers gaan uit van een luisterafstand die veel groter is dan jij kan realiseren in die ruimte. Wordt vaak niet goed over nagedacht, maar is een belangrijk punt om rekening mee te houden.

flash1982

Quote from: garmtz on February 26, 2010, 11:51:40
Ik zou in zo'n kleine ruimte nooit gaan draaien met een N802. Deze speakers gaan uit van een luisterafstand die veel groter is dan jij kan realiseren in die ruimte. Wordt vaak niet goed over nagedacht, maar is een belangrijk punt om rekening mee te houden.

hmm ja ok, wat voor afstand is normaal voor een 802? is rond de 3.5-4  meter te kort dan?
zie meerder n802 eigenaars die op de zelfde afstand ongeveer draaien..
maar goed.. blijf ook niet voor altijd in deze ruimte.. ;)