Orphan

Started by Icarus314, November 11, 2009, 16:49:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Waardering?

5
2 (20%)
4
4 (40%)
3
3 (30%)
2
1 (10%)
1
0 (0%)

Total Members Voted: 10

Icarus314

In het begin deed deze film me vrezen dat het iets als rosemary's child zou worden kortom uitgekauwd maar dat was geheel onterecht. Ook was ik bang voor de zoveelste over the top bloed en smeerpartij maar ook dat was niet terecht.
Dit is werkelijk een sublieme film met een totaal niet verwachte ontknoping. De sfeer wordt meer dan meesterlijk opgebouwd. De schrikeffecten af en toe zijn een tikje goedkoop maar acceptabel. Geen horror met veel ketchup hier. Wel heel veel spanning en suspence. Een dikke 8 wat ik afrond op een 5.

imdb: 7.2
http://www.imdb.com/title/tt1148204/

Trailer:

vtuinen

Quote from: Icarus314 on November 11, 2009, 16:49:35
Een dikke 8 wat ik afrond op een 5.

Creatief rekenen ? ;D
Equipment check my avatar

Icarus314

#2
Quote from: vtuinen on November 11, 2009, 17:02:02
Creatief rekenen ? ;D

Haha ja dat klopte niet helemaal ach dan geef ik hem een 9 en rond dat af op 5 :D

Snowmaster

Heb hem hier nog liggen in goede kwaliteit en moet nog gaan kijken.
Vanavond durf ik niet meer, want dan kan ik niet slapen  :P
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Icarus314

Ach meld je je morgen ziek met de mexicaanse griep  :D

htandre

Een acht vond ik hem zeker waard.
Niet leuk voor mensen die aan het overwegen zijn een kind te adopteren of net één hebben geadopteerd.
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

timp

De sfeer in de film is goed neergezet en het kost geen moeite om te blijven kijken. Je wilt zien hoe het afloopt -hetgeen een goed teken is!- terwijl de flim vordert. Redelijk spannend en de verschillende rollen zijn goed neergezet.

Wat mij betreft een geslaagde film.

Jbrouwer

Dan weet ik nu welke film ik nog moet aanschaffen.

Gr,Jan

Snowmaster

In het begin ging mijn verwachting direct omlaag.
Maar na een paar minuten begon het er op te lijken dat de film toch goed in elkaar bleek te steken. Deze verwachting werd meer dan waargemaakt tot aan de aftiteling.

Het is geen horror, maar een echte thriller waarbij  voortdurend een zware dreiging aanwezig is in de film.  Tijdens het kijken zal dit ook vooral een negatieve emotionele lading geven aan mensen met kinderen.

Hollywood laat zien dat ze niet alleen maar "happy feel good films" maken, want vrolijk word ik er niet van  :D, maar hij is wel goed.



Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Tube-freak

Hij was wel aardig.  Niet heel briljant eerlijk gezegt.  Maar misschien dat ik al op het verkeerde been werd gezet door van die fragmentjes die ik had gezien van trailers enzo.  Ik dacht eerst dat een horror was maar het was eerder richting thriller.

Geen slechte film maar ik vermoed dat er weer zo een rating commissie bezig is geweest om die film om zeep te helpen, want echt heel verassend of spannend wordt het niet. 

Het is echt zo een film waarvan je hem heel verwachtingsvol gaat kijken en achteraf blijk je toch ietsjes teleurgesteld.  Komt nog bij dat ik me zat dood te ergeren aan die Peter Sarsgaard, die gast speelt echt in elke film hetzelfde met dezelfde gezicht uitdrukking. 




16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai