Links en rechts verschillend na bi-wire

Started by RalphH, November 11, 2009, 14:53:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Na vorige week mijn speakers bi-wired aangesloten te hebben, was het vandaag tijd om de boel weer eens opnieuw in te meten.
Tot mijn verbazing merk ik dat ik het rechterkanaal nu ineens 2db zachter moet zetten en daarbij klinkt de afstel ruis (van versterker) ook nog anders.
Is dit iets wat "voor kan komen" en is het gewoon niet zo'n goed idee om met een SR7001 te willen bi-ampen, of zit er wat scheef. Ik zou zeggen het laatste, want het lijkt me toch vrij normale functionaliteit. 'k Geloof niet dat er iets fout gegaan is met mijn kabeltjes/aansluiten (de rooie dropveter in het rooie gaatje en de zwarte dr...enz.enz..)
Speakers heb ik al eens omgeruild, geen verschil. Voor het bi-ampen gebruik ik overigens 2 aparte uitgangen per speaker heb de multiroom aansluiting (spkC knopje ON) er bijgenomen.

Ohw, ik heb de speakers single-wired aangesloten op de 2e speakerterminal nagemeten en dan zijn de niveaus wel in orde. ???
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer