Nieuwe speakerset

Started by jeroen_v, August 13, 2003, 17:41:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeroen_v

Hey!

Ik ga morgen ff een aantal speakers luisteren. Mijn huidige B&W 640's (front), Sony's (rear) en B&W CC6 (center) wil ik gaan vervangen voor een compleet nieuwe set speakers. De kans is groot dat het een set wordt met speakers uit de nieuwe B&W 600 serie. 604's, 602's en een LCR600.

Ik heb een paar vraagjes:
Weet er iemand hoe B&W klinkt tov. Canton? Is er een speakersmerk dat een beetje in de buurt komt van de klank B&W, zeker omdat dit merk al jaren mijn favoriet is?

Is het misschien beter om de B&W 602.5 te nemen ipv. de 602? (De 602.5 is een zuilmodel, met de speakerunit's van de 601 (wel iets aangepast))

Ik heb al wat cd's verzameld die ik ga meenemen om te luisteren. Hebben jullie nog tips welke cd's goed zijn om te luisteren (buiten de cd's die ik al heb met de muziek die ik ken)?

Mijn huidige receiver is een Onkyo TX-DS777. Heeft iemand misschien een idee welke speakers goed te combineren zijn met een Onkyo versterker?

Ok sommige vragen zijn wat lastig te beantwoorden, zeker omdat speakers voor iedereen persoonlijk (anders?) klinken...


Alvast bedankt voor jullie antwoord(en),
Jeroen

Vlearmoes

Ga ook eens luisteren naar de KEF serie ;)
je kan er bij bovenstaande sponsor ook nog goedkoop aan komen :P
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

jeroen_v

Hoi,

Nou, ik heb flink wat speakers geluisterd. Ik vind B&W nog steeds het best klinken. Ik heb ook Kef (Q5) geluisterd en deze klinken ook erg goed, maar de B&W 600 serie is naar mijn mening beter.

Ik heb de 604 s3, 602 s3 en de LCR 600 S3 besteld. Ik heb trouwens nog een erg leuke korting gekregen, altijd mooi meegenomen :-)


Jeroen

Guest

Jammer, er zijn zo veel betere speakers voor minder ... het is de naam he.

jeroen_v


Dat zal een kwestie van smaak zijn dan.... en je weet het: over smaak valt niet te twisten.