3Com Office Connect Wireless 11g Access Point

Started by TSAR, November 9, 2009, 21:13:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TSAR

In mijn huis zijn hier en daar netwerkaansluitingen voorzien.  Deze gebruik ik momenteel niet meer, gezien ik enkele jaren geleden een "3Com Office Connect Wireless 11g Access Point" aanschafte en dus met de laptop draadloos surf.

Nu komt het : ik kocht onlangs een nieuwe hifi installatie, waarop een netwerkaansluiting zit.  Hierdoor is het mogelijk om MP3 bestanden die zich op het netwerk bevinden af te spelen.  Wat ik dus graag zou aanschaffen is een externe harde schijf met netwerkaansluiting, waarop dus die MP3 bestanden zouden staan.  De schijf zou ik dus aansluiten op één van de reeds aanwezige vaste netwerkverbindingen in mijn huis.  Jammer genoeg heb ik geen netwerkaansluiting aan mijn hifi installatie  :( en zullen we ook hier de draadloos-toer moeten opgaan.

Vraag is dus wat heb ik nodig voor het connecteren van de hifi installatie op het netwerk ?  Kan dit eveneens aangesloten worden op die "3Com Office Connect Wireless 11g Access Point" en zo ja, bestaan hiervoor Wifi-adapters die je dus aansluit op een stopcontact ?  Zo niet, wat  dan ?  Een hub heb ik hier nog liggen (KTI Networks model KH-5M), want deze zal ik wellicht nodig hebben... (op de telenet-router zitten wel verschillende poorten maar...)  En ten laatste : welke externe harde schijf met netwerkaansluiting raden jullie mij aan ?

Voila, dit was het !

Alvast bedankt voor de moeite !

CloggySpete

In het begin geef je aan dat je wel een netwerkaansluiting hebt op je hifi, even later weer niet.

Mocht je er geen hebben dan zijn er wel mogelijkheden met bijvoorbeeld een logitech squeeze

TSAR

Ondertussen de oplossing gevonden : ik vergat dat er een netwerkaansluiting zit aan de hifi, m.n. deze voor digitale tv...  Dus hubje aangesloten op die aansluiting en had opeens 4 aansluitingen  :thumbs-up:

Toch bedankt voor de reactie !