Kosten reparatie sonus faber Concerto

Started by Dracoplasm, November 9, 2009, 15:43:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dracoplasm

Weet iemand wat het vervangen van twee woofers en evt. meteen de twee tweeters van een paar Sonus Faber Concerto zal gaan kosten?
Heb geprobeert de lokale dealer te bellen maar die geeft geen gehoor.

Bedankt!
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

bmateijsen

Dat is een heel specifiek verzoek. ;D.

Zijn het je eigen SF Concerto's? Want tweeters en woofers kapot kan alleen zijn door overbelasting.
Weet je zeker bijv. dat het filter in tact is gebleven?

Is je lokale dealer ook leverancier van Sonus Faber? Je kan ook direct contact opnemen via e-mail met www.durob.nl.

Groet,

Bjorn

Dracoplasm

Zou een 2de hands aankoop zijn. Waarbij idd of de filter of de woofer kapot is. De tweeters zijn nog goed, maar zou die evt. ook vervangen. Aankoop is afhankelijk van de prijs voor onderdelen/reparatie. Ik begrijp dat het moeilijk te schatten is aangezien een woofer / filter toch wat anders zijn.
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

bmateijsen

Quote from: Dracoplasm on November  9, 2009, 18:33:20
Zou een 2de hands aankoop zijn. Waarbij idd of de filter of de woofer kapot is. De tweeters zijn nog goed, maar zou die evt. ook vervangen. Aankoop is afhankelijk van de prijs voor onderdelen/reparatie. Ik begrijp dat het moeilijk te schatten is aangezien een woofer / filter toch wat anders zijn.

Weet je wat er gebeurt is dan? Normaal bij overbelasting gaat eerst vaak de tweeter.. Tenzij er DC op heeft gestaan.
Of het filter stuk is, tja, dat kan je alleen maar merken als er nieuwe drivers/ tweeters in zitten.
Ik wil best informeren wat de kosten zijn, stuur me maar een pm of mail.

Groet,

Bjorn

Rowdy

Ik heb een Opera Prima 1.5 luidsprekers, waarbij bij één luidspreker de woofer kapot is (van de stands gevallen). Prijsopgave voor een nieuwe woofer gevraagd bij de importeur. Een nieuwe woofer kost 165 euro. De woofer is van het merk Seas.