De bouw van nieuwe laagkasten

Started by kermy, May 6, 2009, 15:46:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

Mooi project, en een lekker apart design echt weer een uniek stuk  8)..... ben benieuwd naar je luisterresultaten!!
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

kermy

Quote from: Erik van Voorst on October 31, 2009, 09:39:47
Mooi project, en een lekker apart design echt weer een uniek stuk  8)..... ben benieuwd naar je luisterresultaten!!

Bedankt voor het compliment, als het eenmaal goed speelt ben je van harte welkom.
Met vriendelijke groet,


Kermy

scrutinizer

It's DIY that satisfy :)

Leuk project weer, Kermy. ;)

vraagje: Zijn die 20kg zand per kast in bodem en centrum zijpanelen gegaan?

Succes, :smile:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

kermy

Quote from: scrutinizer on October 31, 2009, 10:33:43
It's DIY that satisfy :)

Leuk project weer, Kermy. ;)

vraagje: Zijn die 20kg zand per kast in bodem en centrum zijpanelen gegaan?

Succes, :smile:

Anton.


Helemaal eens Anton, diy is inderdaad veel leuker dan maar te kopen en weer te kopen.
Je leert er veel van en ontmoet interessante mensen, zoals bijvoorbeeld dhr Pel.

Voor wat betreft het zand, dat zit in twee compartimenten die onder de bassreflex openingen zitten, de originele kast is dus lager. En ik weet dat met zandgevulde wanden het spul nog doder word, maar ik moet binnen bepaalde kaders blijven. Voorgaande heeft ook te maken met mijn woonkamer, deze is in tegenstelling tot wat ik hier wel eens zie vrij klein met zijn 24m2.

Ik wilde ook graag binnen de maten blijven van de Auralex Gramma en toch een solide opstelling, een van de weergevers staat bij de kamerdeur en niet iedere bezoeker beseft wat daar nu eigenlijk staat.

Leuk voorbeeld, er was eens iemand die het opeens nodig vond om tegen een grote zuilluidspreker aan te gaan leunen, ik had hem nog net te pakken. Het lijkt massief, en dan trekken bezoekers soms de verkeerde conclusies.
Dit weegt nu zo'n 70kg per stuk zonder de Oris en gaat zomaar niet schuiven.

Met vriendelijke groet,

Kermy

scrutinizer

#29
Quote from: kermy on October 31, 2009, 11:03:50
Helemaal eens Anton, diy is inderdaad veel leuker dan maar te kopen en weer te kopen.
Je leert er veel van en ontmoet interessante mensen, zoals bijvoorbeeld dhr Pel.

Voor wat betreft het zand, dat zit in twee compartimenten die onder de bassreflex openingen zitten, de originele kast is dus lager. En ik weet dat met zandgevulde wanden het spul nog doder word, maar ik moet binnen bepaalde kaders blijven. Voorgaande heeft ook te maken met mijn woonkamer, deze is in tegenstelling tot wat ik hier wel eens zie vrij klein met zijn 24m2.

Ik wilde ook graag binnen de maten blijven van de Auralex Gramma en toch een solide opstelling, een van de weergevers staat bij de kamerdeur en niet iedere bezoeker beseft wat daar nu eigenlijk staat.

Leuk voorbeeld, er was eens iemand die het opeens nodig vond om tegen een grote zuilluidspreker aan te gaan leunen, ik had hem nog net te pakken. Het lijkt massief, en dan trekken bezoekers soms de verkeerde conclusies.
Dit weegt nu zo'n 70kg per stuk zonder de Oris en gaat zomaar niet schuiven.

Met vriendelijke groet,

Kermy

Dat zijn idd de leuke bijkomstigheden. :)

Het was trouwens geen waarde oordeel, meer een van observatie. Ik dacht op de zijwanden, in het centrum een afgedichte uitsparing te zien, vandaar.


Deze zuilluidspreker was toevallig geen Thiel CS7, tijdens een demo in de Doelen ergens eind '90?

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

kermy

Quote from: scrutinizer on October 31, 2009, 11:23:28
Dat zijn idd de leuke bijkomstigheden. :)

Het was trouwens geen waarde oordeel, meer een van observatie. Ik dacht op de zijwanden, in het centrum een afgedichte uitsparing te zien, vandaar.


Deze zuilluidspreker was toevallig geen Thiel CS7, tijdens een demo in de Doelen ergens eind '90?

Anton.

De afgedichte gaten zijn handvatten, ben ik even blij dat ik die er in heb laten maken. ;D
En nee die leun aktie gebeurde hier in de kamer met een stel Pied pipers. :angel:
Die uitnodiging tot beluisteren voor Eric geld natuurlijk ook voor jou Anton.
Met vriendelijke groet,


Kermy