"Budget" set advies gevraagd

Started by cyleo, November 8, 2009, 19:13:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cyleo

Hallo,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen een beslissing te nemen. Ik ben op zoek naar een goed klinkende combinatie van boxen en een av/receiver. Ik heb er niet heel veel verstand van, maar heb mij behoorlijk ingelezen. Het plan is om te beginnen met een mooi 2.0 setje, en dit langzaam uit te breiden naar een 5.1 set. Ik heb als student zijnde geen gigantisch budget, en ben na het lezen van vele reviews op de volgende receivers uitgekomen:

-Onkyo TX-SR507 http://www.eu.onkyo.com/products/TX-SR507.html
-Sony STR-DH800 http://www.sony.nl/produc...cinema-receiver/str-dh800

Van die Onkyo zijn veel enthousiaste gebruikersreviews, van de Sony zijn er nauwlijks reviews te vinden. De expertreviews zijn veel enthousiaster over de sony en vinden het een 'steal' voor die prijs (hij is iets duurder dan de onkyo, maar nog binnen het budget). Ik kan nog wat kosten besparen door ipv. De sony -800 voor de -500 te gaan of de -700, de -500 is het instapmodel, en heeft 5.1 ipv 7.1, maar 7.1 hoef ik toch niet.

Nu zou ik dus moeten kijken naar o.a. uitgangversmogen en impedantie etc. Alleen ik heb geen idee hoe dat precies zit met speakers. De onkyo heeft: 130 W/Ch at 6 Ω, 1 kHz, 1 Channel Driven, IEC
De sony: Uitgangsvermogen (8 Ω, 1 kHz, THD 1%) 100 W + 100 W

Ik neig op dit moment naar de sony met 2 mooie Klipsch F-1, RF-10 of RF-52. Alle drie prachtige zuilspeakers (die zou ik graag als frontspeakers willen). Ik wil ze graag een keer gaan beluisteren alleen nu nog een winkel vinden die ze verkoopt in de buurt (Enschede). Iemand ervaringen met deze speakers?

Ik kijk ook nog met een schuin ook naar de Northridge serie van JBL en de Concert serie van Jamo, alle drie hebben lovende reviews. Qua gevoeligheid en vermogen passen de Klipsch'en echter beter bij de reciever (zeg ik als leek dan, want zoveel weet ik er niet van). Voordeel van al deze series is dat ze mooi uit te breiden zijn naar 5.1 als je eenmaal begonnen bent met 2.0. Maar ik ga er vanuit dat iedere combinatie wel kan, toch?

Tips, suggesties of ervaringen zijn meer dan welkom.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT