The Pacific (BoB II)

Started by Harry HT, November 7, 2009, 13:45:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mradem

Als het veel op BoB lijkt dan ben ik al blij idd ;D. Overigens het moet wel een beetje opgang komen altijd he. Deel 1 van BoB is ook niet gelijk vol in de aanval :P

spijtebijt

Mooie serie inderdaad. Ik kende BoB ook niet, dus die zijn mijn vrouw en ik nu meteen ook maar gaan kijken. We wonen in Engeland en kijken hier via Sky HD naar The Pacific. We hebben net deel 3 achter de rug. Van BoB hebben we de eerste vier delen gezien. Ik neig ernaar om BoB beter te vinden, maar The Pacific had een erg sterk derde deel. Grappig is dat Spielberg en Hanks in de publiciteit ontkennen dat The Pacific een BoB deel 2 is, maar de series lijken als twee druppels water op elkaar. Zelfde opzet, zelfde vertellingen, zelfde commentaren van oud-militairen... tot en met het camerawerk: het is inderdaad een deel 2...

Ben benieuwd wie er bij ons gaat winnen: The Pacific of BoB...

Bij IMDB scoren beide series extreem goed: BoB 9,6 (71.854  stemmen!) en The Pacific 9,1 (4.079 stemmen).
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

Grindtegel

Tot nu toe vind ik BoB een stuk beter dan The Pacific, maar vind ik de laatste wel wat realistischer overkomen dan BoB. In Bob waren alle soldaten helden, in The Pacific zie je veel meer de ware mens itt de helden van BoB.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

koosnaampje-audiofiel

Persoonlijk vind ik dat er tot nu toe weinig verhaal zit in The Pacific.

Daarintegen zat in BOB veel meer diepgang ook in de personages, ik de pacific ken ik na 2 afleveringen nog niet echt iemand "persoonlijk"

Neemt niet weg dat ik het plaatje wel erg mooi geschoten vind.

Het ziet er allemaal wel echt uit.

:D
Klipsch, Denon.

Martinus

de BR en dvd box nu voor 33 bij de saturn, mooi koopje :)
............

Kjelt

Zojuist tin box amazon special aangeschaft voor 30 pond kan ik hem ook eens kijken, had de rips al liggen maar kwam er niet aan toe dus nu dan toch maar de box. Altijd even wachten tot de prijzen wat normaler zijn.