Gesloten sub op basis van CSS SDX-15

Started by daxie, November 5, 2009, 20:44:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: daxie on October 28, 2010, 16:42:31
Never mind, zullen gewone terminals worden.
Met een wanddikte van 30mm zijn de speakons eigenlijk wat te ondiep, wordt moeilijk werken. Graag wat meer speling...
pm ;)

daxie

Alles gaat goed ondertussen.

Bracing is bijna klaar, zijwanden zijn gelijmd. Baffle is gezaagd.

Nu nog wachten achter de poolklemmen en even 16 stuks inbus M5 van 80mm gaan zoeken.

Heb nog wat foto' maar nog niet hier.


daxie

Wat misgelopen met de poolklemmen. Envelop gescheurd toegekomen, geen poolklemmen te zien.

morca

Quote from: daxie on November 17, 2010, 13:52:25
Wat misgelopen met de poolklemmen. Envelop gescheurd toegekomen, geen poolklemmen te zien.

staken en dan ook jou klemmen nog wegmaken :devil: wat een klunzen

nou hopelijk heb je gauw nieuwe en je centen van deze terug

daxie

Quote from: morca on November 17, 2010, 17:08:03
staken en dan ook jou klemmen nog wegmaken :devil: wat een klunzen

nou hopelijk heb je gauw nieuwe en je centen van deze terug

waarde van brieven  is nooit verzekerd. Dan moet je maar taxipost gebruiken beweren ze...

morca

Quote from: daxie on November 17, 2010, 19:28:20
waarde van brieven  is nooit verzekerd. Dan moet je maar taxipost gebruiken beweren ze...
pffff beetje vreemd
het was geen pakketje maar echt een gewone brief?

ach op het totaal van de woofers de amps en de bekabeling kunnen een paar nieuwe er vast wel af
je zal vast blij zijn als het zo speelt en je klaar bent ;)

werd wel tijd, ik heb Ejorne voor een jaar of 2 geholpen aan zijn kist en hem geholpen met afbouwen
was erg leuk om te doen en het resultaat te horen
die van jou zat ook bij die inkoop hoorde ik van hem
ik bouw al jaren woofers voor de auto of in huis
altijd erg goeie componenten gebruikt maar die sdx15 is beestachtig goed

heb pas de eerste woofers teruggehad die ik ooit heb gebouwd
het is een gepoorte alpine en die staat nu extra aan bij het film kijken
erg gaaf die gesloten JLaudio is al niet mis
maar nu voel je de lucht gewoon verplaatsen
en tegen je aan komen ofzo kweet niet goed hoe het anders te zeggen

ps een foto van je huiskamer graag voordat je de 2 sdxen aan hebt staan.........

en daarna 1 na de aardbeving ;D hahahaha

daxie

Quote from: morca on November 17, 2010, 19:41:03
pffff beetje vreemd
het was geen pakketje maar echt een gewone brief?

ach op het totaal van de woofers de amps en de bekabeling kunnen een paar nieuwe er vast wel af
je zal vast blij zijn als het zo speelt en je klaar bent ;)

werd wel tijd, ik heb Ejorne voor een jaar of 2 geholpen aan zijn kist en hem geholpen met afbouwen
was erg leuk om te doen en het resultaat te horen
die van jou zat ook bij die inkoop hoorde ik van hem
ik bouw al jaren woofers voor de auto of in huis
altijd erg goeie componenten gebruikt maar die sdx15 is beestachtig goed

heb pas de eerste woofers teruggehad die ik ooit heb gebouwd
het is een gepoorte alpine en die staat nu extra aan bij het film kijken
erg gaaf die gesloten JLaudio is al niet mis
maar nu voel je de lucht gewoon verplaatsen
en tegen je aan komen ofzo kweet niet goed hoe het anders te zeggen

ps een foto van je huiskamer graag voordat je de 2 sdxen aan hebt staan.........

en daarna 1 na de aardbeving ;D hahahaha

is in ht ruimte, zoek op 'room with a view'...

Zal zeker geen aardbeving zijn, ik verwacht net dat ze subtieler zullen zijn dan mijn SVS. Ik ben wat op zoek naar kwalitatiever laag, niet zozeer meer laag, dat heb ik met mijn svs al meer dan genoeg (ik moet die al ettelijke db dempen onder de 25 Hz)


daxie

Even updateje...

Alle bracing is nu afgewerkt. Alles afgerond en klaar.

Deze morgen ook de eerste sub ingelijmd. Volgende volgt volgende week.
Ik hoop dat Camiel me deze week de klemmen opstuurt, want daarop wacht  ik eigenlijk :)

Foto's:

http://www.dropbox.com/gallery/7959262/1/CSSSDX?h=69143c


daxie


Robke

Iets te breed bemeten gaten in de bracing? ;)

Janbo

Op foto 8 is de voorkant aan een zijde ondersteund. Op foto 9 is dit aan twee zijden... OF er zit stof op m'n lenzen  8)

Ejorne

Quote from: Robke on December  7, 2010, 22:06:38
Iets te breed bemeten gaten in de bracing? ;)

Ja, inderdaad. Maar misschien geeft het wel een positief effect dat er ook luchtverplaatsing in de hoek kan plaatsvinden?

p.s.: Ik zie dat de binnenkant van de bracing gaten worden afgerond. Ik zie dat wel vaker maar heb dat bij mijn woofer niet gedaan. Is het wel raadzaam om eventueel alsnog te doen?

Quote from: Janbo on December  7, 2010, 22:15:11
Op foto 8 is de voorkant aan een zijde ondersteund. Op foto 9 is dit aan twee zijden... OF er zit stof op m'n lenzen  8)

Ik denk dat dat gezichtsbedrog is. Zie dat lijm druipertje op het rechterpaneel op foto 8 die op ongeveer dezelfde hoogte lijkt te zitten als de bovenkant van de bracing. Op foto 9 zie je dat druipertje ook.  ;)

Janbo

Quote from: Ejorne on December  7, 2010, 22:29:03
Ik denk dat dat gezichtsbedrog is. Zie dat lijm druipertje op het rechterpaneel op foto 8 die op ongeveer dezelfde hoogte lijkt te zitten als de bovenkant van de bracing. Op foto 9 zie je dat druipertje ook.  ;)

Je hebt gelijk... lijkt wel net zo. Lenzen zijn dan vooral ook voor afstand he  ;D

Bij een gesloten systeem werkt de lucht vooral als kussen en uiteraard zonder directe openingen naar buiten. Als er al bijgeluiden door luchtbewegingen inzitten zal dit minder direct hoorbaar zijn dan bij een BR. (alleen via de konus). Een te groot gat in de bracing of niet afgeronde hoeken spelen naar mijn idee dan ook een minder belangrijke rol bij een gesloten systeem. Maar voor je gevoel kan het nooit kwaad.

daxie

Vorig weekend de tweede box niet kunnen lijmen wegens te koud.
Dit weekend normaal gezien wel.
ik zal dan ook mijn klemmen hebben.

Dan nog eens een halve dag vinden om ze naar de luisterruimte te slepen en te plaatsen (is minder evident dan het lijkt, maar daarvoor moet je mijn ruimte kennen).

daxie

Even een vraagje: de 2 spoelen die met elkaar in serie geplaatst worden, hoe verbinden jullie die? Uiteraard met luidsprekerkabel, maar met een korte kabel, of een lange? Of moet ik geen schrik hebben dat die gaat beginnen meebewegen?

Ejorne

Quote from: daxie on December 18, 2010, 15:06:59
Even een vraagje: de 2 spoelen die met elkaar in serie geplaatst worden, hoe verbinden jullie die? Uiteraard met luidsprekerkabel, maar met een korte kabel, of een lange? Of moet ik geen schrik hebben dat die gaat beginnen meebewegen?

Ik heb een middellange gebruikt. Zodat de kabel niet langs de korf getrokken zit maar ook niet uit zichzelf weer tegen de korf aan gaat hangen.


Interficior

Quote from: daxie on December 18, 2010, 15:06:59
Even een vraagje: de 2 spoelen die met elkaar in serie geplaatst worden, hoe verbinden jullie die? Uiteraard met luidsprekerkabel, maar met een korte kabel, of een lange? Of moet ik geen schrik hebben dat die gaat beginnen meebewegen?
Waarom zou hij meebewegen? Als je hem in serie plaatst zou ik hem verbinden met solidcore installatiedraad oh, staan natuurlijk niet naast elkaar.
Take it or lease it

Bart_M

Quote from: daxie on December 18, 2010, 15:06:59
Even een vraagje: de 2 spoelen die met elkaar in serie geplaatst worden, hoe verbinden jullie die? Uiteraard met luidsprekerkabel, maar met een korte kabel, of een lange? Of moet ik geen schrik hebben dat die gaat beginnen meebewegen?

Ik heb gewoon een kort stuk kabel gepakt en met tie-wraps aan de korf vastgemaakt. Gaat prima zo. :)

daxie

Quote from: Bart_M on December 18, 2010, 16:29:01
Ik heb gewoon een kort stuk kabel gepakt en met tie-wraps aan de korf vastgemaakt. Gaat prima zo. :)

Geen slecht idee

Interficior

Quote from: daxie on December 18, 2010, 16:42:56
Geen slecht idee
Hebben de vrienden van de post er al voor gezorgd dat je je klemmetjes hebt?
Take it or lease it

Bart_M

Je gebruikt toch wel een vette 10mm2 kabel he? ;)

daxie

Quote from: Interficior on December 18, 2010, 16:49:01
Hebben de vrienden van de post er al voor gezorgd dat je je klemmetjes hebt?

Ja hoor, die zijn al langs geweest :). thnx. Normaal de geldduif ook al bij jou?

Interficior

Quote from: daxie on December 18, 2010, 16:59:51
Ja hoor, die zijn al langs geweest :). thnx. Normaal de geldduif ook al bij jou?
Ik ben bang voor geld dus dat heb ik verder niet durven bekijken hoor. ;)

't Is je wel gelukt om ze eruit te krijgen? :P
Take it or lease it