2 pc's, 1 laptop en 1 printer via netwerk (werkt niet)

Started by Frank.V, November 4, 2009, 23:19:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Frank.V

Hallo,

Via een sitecom wireless router heb ik 1 computer (windows xp service pack 3) aangesloten via draad. Aan deze computer hangt ook een gedeelde printer (via USB) die via het netwerk wordt gedeeld naar de andere computers. Op de tweede computer (draadloos windows xp en service pack 3) werkt het netwerk prima en computer 1 en 2 kunnen elkaar gewoon goed zien.. Ook kan deze computer gewoon printen via de andere computer mits deze aanstaat.

Nu komt de laptop. Deze laptop kan zowel draadloos als bedraad worden aangesloten. Echter ziet deze laptop (met windows xp service pack 3) het netwerk van de andere computers niet. Hierdoor kan ik niet printen via deze laptop (wat ik dus wel wil)... Waar kan dit aan liggen? ik heb al vanalles geprobeerd, maar het werkt niet. (bestanden en printers delen staat aangevinkt)

Kunnen jullie mij helpen?

Mvg Frank

SpeedyAndré

Heb je op alle pc's dezelfde werkgroep ingesteld?
Als de laptop een 'default' werkgroep naam heeft dan kan ie verschillen met die van de pc's en zien ze elkaar idd niet ....
Je kan ook met een pc kijken welke werkgroepen zichtbaar zijn.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Frank.V

Hallo André,

Dit klopt. Echter zijn alle computers inclusief de laptop actief in de werkgroep MSHOME. Dus hier zou het niet aan kunnen liggen..

Gr. Frank

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

audiolover

staat op de laptop soms een vast IP adres, gateway of iets dergelijks ingesteld?
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

Frank.V

Quote from: audiolover on November  5, 2009, 01:54:20
staat op de laptop soms een vast IP adres, gateway of iets dergelijks ingesteld?

Hoe kan ik daarachter komen? Dit zou best kunnen aangezien ik de laptop via een kennis heb gekregen..

audiolover

configuratiescherm - netwerkverbindingen - op de LAN verbinding klikken met rechtermuistoets en kiezen voor "eigenschappen" - dubbelklikken op "internet protocol TCP/IP. Als in het scherm wat dan komt overal "automatisch IP adres verkrijgen" staat is dit niet de oplossing van het probleem. Staat er echter "handmatig" dan moet je het vinkje overal naar "automatisch" zetten, op toepassen klikken en pc opnieuw opstarten. Het zou dan moeten werken.
Hetzelfde kun je doen met een WIFI verbinding.
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06