Barco Graphics 808s ( doek is binnen! )

Started by mimic, November 4, 2009, 10:43:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mimic

Zoals wellicht velen van jullie inmiddels weten heb ik na lang tubben de knoop doorgehakt en een Barco G808s gekocht. Ik open dit nieuwe topic in de hoop om op een overzichtelijke manier zoveel mogelijk nuttige informatie te vergaren m.b.t. mijn specifieke situatie.

A.s. vrijdag word de CRT hier afgeleverd, wellicht kan ik dit weekend beginnen met de voorbereidingen m.b.t het ophangen. Uiteraard zal ik jullie op de hoogte houden met de nodige foto`s!!! :)

Een aantal dingen op een rijtje.

Montage;

Ik begin met het juist uitmeten van de positie van de beamer. Dit kan ik aan de hand van LENS berekenen. Daarna zal de beamer precies haaks op het scherm gehangen moeten worden. De beamer komt met een nog uit te denken constructie aan de dragende balken van het plafond/ vloer 1e verdieping te hangen. Moet ik hierbij nog rekening houden met eventuele trillingen e.d? De vloer/ balken zijn van hout, ik kan mij voorstellen dat trillingen de beamer negatief beinvloeden.

Vermoedelijk ga ik een constructie bouwen waarbij ik vanaf de boven verdieping draadeinden kan verstellen om op deze manier de Barco perfect waterpas te krijgen ( en zelfs de uiteindelijke hoogte aan kan passen! )

Tips m.b.t. ophangen zijn meer dan welkom!

Als de beamer hangt, kom ik natuurlijk met het volgende hoofdstuk; afstellen.

Ben benieuwd! :)


KEF LS50W - Velodyne DD12

cine(d)rama

Hey Mimic .

Mooi man .
Ga je veel plezier van beleven .
Al is het maar van het ophangen , afstellen enz  :crazy:  ;) .
Nee echt heel leuk .

Ga je volgen hier .
Succes .

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

cine(d)rama

#2
Hallo .

Die constuctie waarmee je de draadeinden wil verstellen vannaf de boven verdieping is toch niet nodig .
Op curt staat een voorbeeld waarbij ze de draadeinden gewoon kunnen verstellen net boven de PJ .

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

mimic

#3
Bedankt :)

De "DIY CRT Projector Mounting System" op curt is voor mij waarschijnlijk niet haalbaar. Ik kan aan mijn plafond van mijn HT niet veel gewicht hangen ( tenzij de balken toevallig precies op de goeie plek zitten. Daarnaast zou ik het jammer vinden als die metalen contructie in het zicht is.

Mijn idee is ;

op de boven verdieping maak ik een paar extra balken aan de dragende constructie. Hier boor ik gaten in, en steek daar lange draadeinden door. De draadeinden komen dan ( na het boren van kleine gaatjes in het plafond ) uit in de HT. Aan deze draadeinden bevestig in een soort rails. Aan de rails komt de beamer te hangen. Op deze manier kan ik niet naar links/ rechts met de crt ( in mijn ogen ook niet nodig toch? ), maar wel een paar cm naar voren/ achteren.

Cosmetisch gezien lijkt me dit een verantwoorde oplossing. Slechts 4 draaeinden + de barco in het zicht. Ik kan dan zelfs mocht ik dit willen, er later voor kiezen de Barco strak tegen het plafond plaatsen of 30/40cm zakken.  
KEF LS50W - Velodyne DD12

cine(d)rama

Hoi .

Op zich een heel mooie oplossing idd .
Je kunt ook denken aan een hushbox om de 808 .
Minder storend geluid en waarschijnlijk mooier om te zien ( mits bekleed ) dan de 808 .

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

denoontje

Ik ga deze toch wel volgen al heb ik digitaal

Suc6 hoor

Dirc

QuoteVermoedelijk ga ik een constructie bouwen waarbij ik vanaf de boven verdieping draadeinden kan verstellen om op deze manier de Barco perfect waterpas te krijgen ( en zelfs de uiteindelijke hoogte aan kan passen! )


Of je nu de draadeinden aan de boven of onderkant verstelt maakt toch niet uit?
Als je aan de bovenkant alleen een set moertjes en ringetjes hebt vastgemonteerd kun je hier isolatie en biv laminaat overheen leggen.
Aan de onderkant kun je nu met moertjes stellen.

gr.

mimic

#7
Quote from: denoontje on November  4, 2009, 21:16:18
Ik ga deze toch wel volgen al heb ik digitaal

Suc6 hoor

Dank je wel! Ik ga geen confrontatie aan met een digitale projector hoor :) Het lijkt me gewoon leuk!

Quote from: Dirc on November  4, 2009, 21:54:55

Of je nu de draadeinden aan de boven of onderkant verstelt maakt toch niet uit?
Als je aan de bovenkant alleen een set moertjes en ringetjes hebt vastgemonteerd kun je hier isolatie en biv laminaat overheen leggen.
Aan de onderkant kun je nu met moertjes stellen.


Aangezien ik in de veronderstelling was dat ik vanaf boven ( een compleet loze ruimte onder een schuin aflopend dak ca 1 meter hoog ! ) makkelijker bij kon... lijkt dit een toffe oplossing.

Ik ben net even in die ruimte geweest, nu blijkt dat 1 draagbalk zich precies op de juiste plek bevind. ( op 285 cm v.h. scherm )
KEF LS50W - Velodyne DD12

Francisco

Hey mimic,

Ik heb nog wel een beugel voor je. Dan kun je hem makkelijker ophangen en verschuiven horizontaal. Als je dan 2 flamco rails gebruikt kun je ook naar voren/achteren schuiven dat is ook fijn als je optimaal je fosfor wilt gebruiken.
Ik heb hem ook zo opgehangen. Stuur maar een pm indien je vragen hebt.

mimic

#9
Quote from: Francisco on November  4, 2009, 21:58:45
Hey mimic,

Ik heb nog wel een beugel voor je.

PM :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

#10
Ik heb de beamer nog niet eens in huis of hier komt het al ;

US Precision HD-145 lenzen, wat kost dat ongeveer tegenwoordig, en zijn deze makkelijk te monteren op mijn CRT?

Dit is uiteraard voor latere zorg, maar ben even benieuwd :)


Oeps! het antwoord was al gegeven!

Quote from: cine(d)rama on October 24, 2009, 11:56:46
Setje HD145 tussen de euro 50 en 75 .

Gr Andre .
KEF LS50W - Velodyne DD12

cine(d)rama

#11
Hoi .

Ja maar daar komen dan nog wel drie jousts adaptors bij of je moet het op de astrobart manier doen !

Heb het topic even voor je omhoog gehaald .

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

mimic

#12
Respect voor astrobart`s way, maar dat wordt me te gek hoor!!!

Althans, voorlopig :)

nog 20 uur en ik heb mijn barco thuis...

Ik heb nog even nagedacht over de ophanging. Mijn eerste idee is wellicht lastig uitvoerbaar met oog op alles "haaks" houden. Als ik op de 1e verdieping alles ga uitmeten zijn er teveel factoren die voor een afwijking kunnen zorgen. Wellicht kan ik idd beter 2 stukjes rails op het plafond schoeven ( dus wel de dragende balken opzoeken / verstevigen ). Ik las in een PMettje dat "Flamco rails" regelmatig gebruikt word. Is dit bij de praxis te koop? Zou ik deze rails met bv 5x100 schroeven in de balken kunnen verankeren. Ik heb de schroeven verwerkt in mijn nieuwe dak, die kunnen best wat hebben.

2 stukken rails aan het plafond ( ideaal t.b.v. ooit nog eens lenzen met een korte throw ) dat is te doen. Vervolgens 4 draadeinden naar beneden, en dan vervolgens als " test opstelling" aan de draadeinden een plaat multiplex ? De beugels van de barco zouden dan precies om deze multiplex plaat "happen" ( ik ben dan wel bang voor veel torsie in het midden v.d. plaat )
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

nog 8 uur..

Ik heb mijn camera klaar liggen hoor jongens. Dit topic heeft wat beeldmateriaal nodig :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

cine(d)rama

#14
Hoi .

Flamco rails kun je volgens mij niet  in de bouwmarkt kopen .

Lenzen met een kortere throw zijn o/a de HD145 . Deze hebben ook een betere corner focus !!!
Ik heb een set jousts adaptors liggen maar deze schijnen niet goed te werken op een 808 aangezien je dan niet goed meer bij de scheimplug kunt om deze te verstellen .

De Astrobart manier is best goed te doen en werkt naar behoren !

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

mimic

#15
Nou dan ga ik bij de bouwmarkten opzoek naar iets vergelijkbaars :)

Ik ga me later wel focussen op de HD-145/ joust adapters. Eerst de boel maar eens ophangen en optimaliseren. Lijkt de door mij omschreven ophangmethode bruikbaar?

Wellicht is het verstandig om de beamer eerst even neer te zetten. Dan kan ik kijken of alles lijkt te werken, en een beeld vormen van de hoogte/ breedte/ afstand. Is de 808 makkelijk om te zetten naar " table" projectie?
KEF LS50W - Velodyne DD12

JeKa


Douma

Aj, doe ik het weer. Post hierboven is van mij. :D
"Nothing lasts, but nothing is lost."

mimic

#18
Ha! Hee? HE! Hoe doet gij dat Douma? :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

cine(d)rama

Hoi .

Je kunt de 808 idd beter eerst even op de vloer ( tafeltje ) neerzetten .
Zet je raster op max dan iets terug zodat je een paar mm binnen de buizen blijft en ga dan schuiven met de PJ tot het beeld je scherm vult .
Je meet de afstand lens naar scherm en je weet nu waar hij moet komen te hangen .
Dit is de Moony ass manier ( curt palm ) en zo gebruik max je fosfor .

Gr Andre .

Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

mimic

#20
HELP!!!! HELP HELP HELP!!!!

Wat is dat ding gigantisch groot!

De lenzen zijn er af, dus eerst even uitzoeken hoe ik die moet gaan monteren! Daarna zou ik natuurlijk de barco wat leven in willen blazen. Kan ik hem na het plaatsen v.d. lenzen hem gewoon even aanzetten en kijken wat er gebeurd?

KEF LS50W - Velodyne DD12

BarcoCRT

Een BG 808s met MEC buizen? Het kan wel, maar het is niet standaard.
Wat staat er op de sticker? Bouwjaar?
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

mimic

Is dat slecht? :(

Welk stickertje ( waar vind ik die? ).

1 hele belangrijke vraag, hoe kan ik de barco omzetten van ceiling naar table projection. Ik wil natuurlijk een beetje bezig, heb hem nu staan maar alles is uiteraard op de kop :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

BarcoCRT

#23
Ik heb op de foto's al gezien dat het om een BG808s gaat, dus helemaal goed!




De gekleurde glycol is zeker niet standaard, en ik vermoed dat deze projector door een liefhebber onder handen is genomen. Welke buizen en eindtrappen zijn er in gezet?
Iig veel plezier er mee!

EDIT: Foto toegevoegd.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

Douma

Zozo, mooie bak man! Buizen zien er ook nog goed uit. Groen heeft zo aan de foto te zien het meeste wear.

Table/ceiling zou toch wel in de gebruikershandleiding moeten staan.
"Nothing lasts, but nothing is lost."