Diy Subwoofer met versterken? Maar welke??

Started by thomas1984, August 12, 2003, 21:52:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Johan Van Gompel

Quote from: thomas1984 on August 15, 2003, 13:12:15
hi

ik heb een negatief antwoord gekregen van Speaker & Co. Zij vonden dat ik beter de Hypex HS 200 kon gebruiken ipv de Hypex HS 130. Dit omdat het stugge basspseakers zijn en dus veel vermogen nodig hebt om ze aan te sturen.
Dus dan kan ik nog ff door sparen of gewoon al beginnen. Wat zal ik doen?? ??? ???

Ik zou alvast aan de kast beginnen.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

thomas1984

[size=8]PROBLEEEM!!!![/size]

Ik stuur een mailtje bnaar speakerland en speaker en co. Ik wou graag weten of het uit maakte als je de 130 of 200 van hypex als subwoofer module gebruikt icm de peerless systeem van sullivan.

Speaker en co zegt nee. Capaciteit van de versterker is niet genoeg om deze speakers aan te sturen.

Speakerland zegt ja. De capaciteit is genoeg er zit alleen geen bassboost op.

Wie moet ik geloven??

fronskyy

Jouw oren! Nee echt,het hangt sterk af welke SPL je verwacht lijkt mij. In zag op een Duitse site selfs een HS80 i.c.m. Peerless.

De Peerless is trouwens 8Ohm, dus je moet kijken wat de versterker (daadwerkelijk) presteert op 8Ohm en je niet vergalopperen op de prestaties op 4Ohm!

Ik heb wel een alternatief, maar dan moet je het in Duitslandbestellen en dat zijn de VP150 en VP200 van Sitronik Industries. Deze kun je bestellen zonder bassboost. Dit heb je in principe toch niet nodig bij een passieve radiotor of bassreflex box.

Harry

Sullivan

Quote from: thomas1984 on August 15, 2003, 15:26:10
Ik stuur een mailtje bnaar speakerland en speaker en co. Ik wou graag weten of het uit maakte als je de 130 of 200 van hypex als subwoofer module gebruikt icm de peerless systeem van sullivan.

Speaker en co zegt nee. Capaciteit van de versterker is niet genoeg om deze speakers aan te sturen.

Speakerland zegt ja. De capaciteit is genoeg er zit alleen geen bassboost op.

Wie moet ik geloven??

De waarheid zal er een beetje tussen in liggen denk ik. De 130 zal het best trekken, maar de 200 houdt hem waarschijnlijk beter onder controle.

Probeer op internet (buiten dit forum) ook reacties te vinden van mensen met een Hypex 130, die hem gebruiken met peerless of andere woofers.

mvg,
Frank

thomas1984

Ik ben er uit!! haha ik neem toch een versterker met meer vermogen. Nl de zelfde als fronskyy. nl de  VP200  Sitronik. Deze is een stuk goed koper en  zoals fronskyy vertelde is het goed goed beesje!! haha dus dan wordt het dat maar denk!! ;D ;D ;D

fronskyy

Die van mij komt maandag of dinsdag binnen. Ben benieuwd.

thomas1984

ik hoor graag meer details!!  ;D ;D

Hoe lang heeft het geduurt voordat je hem binnen kreeg?? zaten er ook nog verzend kosten aan verbonden? Zoja hoeveel!!

Groeten

Thomas