Bewerken van TS files?

Started by LittleNinja, November 2, 2009, 19:44:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Beste vrienden...

Even een vraag voor mijn pa stellen hier.

Mijn vader is veel bezig met het bewerken van digitaal beeldmateriaal. Normaal gesproken kan hij het videomateriaal bewerken voordat het bestand omgezet wordt naar een TS file op een dvd. Echter, nu heeft hij een dvd ( met een TS file ) die hij graag zou willen bewerken. Wanneer deze file eerst omgezet wordt naar AVI is er een groot verlies in kwaliteit waar te nemen. Nu heeft hij geƫxperimenteerd door een externe dvd speler aan te sluiten middels een geel tulpje op zijn pc. Nadat de file op de computer gezet is loopt deze echter niet soepel door ( stottert ).

Wie weet met welk programma je zonder verliezen een TS file kan bewerken? Of hoe je hem om kan zetten naar een bewerkbaar formaat zonder al te veel verlies?

Mijn pa gebruikt Pinnacle Studio 11 voor de bewerkingen.

Ik hoor het graag van julie.

Gegroet,
LittleNinja  :ph34r:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Thanks.

Werkt dat zonder al teveel verlies? Mijn pa heeft een aantal programma's geprobeerd waarbij de kwaliteit achteruit sprong!!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman

#2
Quote from: LittleNinja on November  3, 2009, 09:05:41
Thanks.

Werkt dat zonder al teveel verlies? Mijn pa heeft een aantal programma's geprobeerd waarbij de kwaliteit achteruit sprong!!
Zolang je maar niet converteert naar een ander formaat. AVI is geen formaat maar een container, net als TS overigens. Waar het omgaat is dat er op een DVD in de TS container MPEG2 zit en dat je zorgt dat de nieuwe container nog steeds MPEG2 bevat  ^-^

LittleNinja

Bedankt voor de tips!! Ik ga het doorsturen!! 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"