Platte speaker om tegen de muur te hangen

Started by kuiperik, October 27, 2009, 23:10:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kuiperik

Ben alvast wat aan het orienteren voor speakers in de leefkeuken, in ons nog nieuw te bouwen huis. We hebben daar niet veel ruimte om deze op de grond te plaatsen. Nu was het idee om platte speakers tegen de muur te gaan hangen op bijv 2 meter hoogte, zodat er eventueel ook nog een kast onder kan komen te staan.

Nu heb ik wel wat modellen af-fabriek, zoals bijv de pmc on-wall wafer1 & wafer2 gezien. Maar ben eigenlijk ook wel benieuwd of hier in de zelfbouw wereld nog wat leuke exemplaren gemaakt zijn?
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

FransDHT

Hoi,

Ik kan me herinneren wel eens een ontwerp te hebben gezien met de Vifa breedbanders van de eerste piccolino (hobby-hifi), verwerkt in de bodem van een houten of bamboe schaal van de Ikea. Die zou je op kunnen hangen. Ik weet niet hoe plat ze moeten worden?...

Frans
Beneden: HATT III (3x)/Marantz NR1604/Mrantz UD-5007/VU+ duo2/Samsung 46F8000
Boven:Scan Speak Ref Mon/Ref Mon center/2x HATT III /Yamaha RX-A1070C/Marantz CD63KI gemod/Thorens TD146 met Benz Micro/Denon CDR1000/MF XLP/MF X-Can V2 gemod/5xHypex UcD400/Marantz DV7600/HDI Dune Prime 3.0/Vifa 26WG-Hypex 2.0-sub/Epson TW5500/Panasonic DMP-BDT220/VU+ Zero

kuiperik

Quote from: FransDHT on October 30, 2009, 10:34:26
Ik weet niet hoe plat ze moeten worden?...

Zat zelf te denken aan maximaal 10cm diepte.
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.