praktijk verschillen vista en w7

Started by HJ, October 27, 2009, 18:26:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ

de verschillen in de advertenties zijn natuurlijk prachtig maar wat zijn nu de echte verschillen in het dagelijkse gebruik?
ik heb veel instellingen simpel gehouden en dan draait vista best aardig. is w7 sneller/betrouwbaarder en zijn er daadwerkelijk nieuwe features?(bv foto's muziek etc)
wat is jullie mening?

HJ

gezien de reakties niet echt de moeite om direct over te stappen :P

carlo

Ik heb nu een week windows 7 op m'n laptop draaien en ik merk in de praktijk nauwelijks verschil met windows vista (SP2). Ik heb vandaag de update voor mijn desktop binnengekregen (64 bits versie) maar die moet er nog op gezet worden. Kortom, de enorme snelheidsverbetering moet ik nog zien..wellicht valt dit op mijn desktop beter uit.
Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

Xstream

#3
Ik zie dit topic nu pas, anders had ik eerder gereageerd :)

Ik vind W7 een wereld van verschil met Vista. Met m'n 12 GB ram, Quad core i7 processor en Vista was er nog geen gang in te krijgen. Wachten op verkenner vensters e.d. waren eerder regel dan uitzondering. Nu ben ik een snelle gebruiker die veel tegelijk en snel wil doen, dus wellicht dat een normale rustige thuis gebruiker zich er niet zo aan stoort.

Waar Vista vol zat met kleine ergernissen, daar zijn ze in W7 weg. Denk aan de mappen structuur die je opslaat in een bepaald format (detail lijst bijv) maar vervolgens elke map anders toont. Dit soort dingen zijn misschien nietszeggend, maar mega irritant als je elke keer je view aan moet passen om een overzicht te krijgen.

Daarnaast is W7 hier minstens 2x zo snel dan Vista, en dan ben ik nog bescheiden. Windows openen instant, geen enkele wachttijden meer en veel beter / efficiƫnter gebruik van het OS, Ram en processor. Ik durf zelfs te stellen dat dit echt de beste windows release ooit is. Natuurlijk XP was ook een succes, maar ging in het eerste jaar toch ook gepaard met de nodige problemen. W7 lijkt afgewerkt en alles te corrigeren wat Vista fout deed, zonder enorm af te wijken van het concept dat Vista neerzette. Ze hebben zich duidelijk gefocused op de efficiƫntie van het systeem en hebben verder weinig veranderd aan de interface, behalve een wat logischer indeling her en der.

Kortom, mijn ervaringen zijn top ... ik verlang niet meer naar XP en erger me niet langer meer aan de hel die Vista heet. Zelfs internetten (de browsers) gaan sneller ...
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

DB628

Helemaal mee eens het enige dat ze blijkbaar nog niet helemaal onder de knie hebben is het netwerkbeheer. Nog nooit zo veel problemen gehad met mijn netwerk, dat was/ wel stabiel onder vista. Windows 7 wil dus gewoon weg echt geen connecties maken met wat dan ook in mijn netwerk.

oud_account_1

Quote from: DB628 on November 20, 2009, 18:20:55
Helemaal mee eens het enige dat ze blijkbaar nog niet helemaal onder de knie hebben is het netwerkbeheer. Nog nooit zo veel problemen gehad met mijn netwerk, dat was/ wel stabiel onder vista. Windows 7 wil dus gewoon weg echt geen connecties maken met wat dan ook in mijn netwerk.
Ik heb totaal geen problemen met W7 networking.
Kan het zijn dat je router/switch geen jumbo frames ondersteunt?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

ksi

w7 is gewoon vista sp3
alleen qua interface en gebruik is er iets veranderd, intern een heel stuk minder.

voor laptop gunstiger om over te stappen omdat 7 iets minder resources slurpt.

Keimpe

vista is nou ook niet echt de beste windows die er is, zo niet de slechtste, overstappen kan geen kwaad dan :P
Al zie ik geen noodzaak om over te stappen, als je een nieuwe laptop/computer koop oke dan wel meteen met 7 erop, maar anders...

sj0er-D

Quote from: DB628 on November 20, 2009, 18:20:55
Helemaal mee eens het enige dat ze blijkbaar nog niet helemaal onder de knie hebben is het netwerkbeheer. Nog nooit zo veel problemen gehad met mijn netwerk, dat was/ wel stabiel onder vista. Windows 7 wil dus gewoon weg echt geen connecties maken met wat dan ook in mijn netwerk.
bij mij geen probleem in (advanced) networking. ook bij klanten/collega's geen problemen.
Quote from: ksi on November 20, 2009, 22:18:07
w7 is gewoon vista sp3
alleen qua interface en gebruik is er iets veranderd, intern een heel stuk minder.

voor laptop gunstiger om over te stappen omdat 7 iets minder resources slurpt.
windows 7 is geen Vista sp3. de enige reden waarom windows 7 versienr 6.1 heeft meegekregen is dat applicatie developers vaak hard de besturingssysteemversie in hun softwarevoorwaardes zetten. geen 6.x? dan niet starten.

ksi

Quote from: sj0er-D on November 21, 2009, 00:19:20
bij mij geen probleem in (advanced) networking. ook bij klanten/collega's geen problemen.windows 7 is geen Vista sp3. de enige reden waarom windows 7 versienr 6.1 heeft meegekregen is dat applicatie developers vaak hard de besturingssysteemversie in hun softwarevoorwaardes zetten. geen 6.x? dan niet starten.
Waarom hebben ze het dan versienummer 6.1 meegegeven en niet gewoon 7? Omdat eigenlijk alle code uit vista is gebruikt en iets verder is geoptimaliseerd.

sj0er-D

#10
Quote from: ksi on November 21, 2009, 00:26:47
Waarom hebben ze het dan versienummer 6.1 meegegeven en niet gewoon 7? Omdat eigenlijk alle code uit vista is gebruikt en iets verder is geoptimaliseerd.
nope. 6.1 is meegegeven om de reden die ik heb aangegeven: compatibility. vista programma's draaien op windows 7. stel dat een software developer in zijn code aangeeft dat de software bedoelt is voor windows 6.x (vista) dan betekend het dat de setup ook geaccepteerd wordt op een windows 7 machine: setup checkt versie besturingssysteem: antwoord 6.1, ok, de software is geschikt voor een 6.x windows systeem. Windows Vista software is los van de 6.1 coding geschikt voor windows 7. windows 7 weet wat hij er mee aan moet. dus in die zin heb je gelijk. bovenstaande verhaal is tijdens de Windows 7 launch aan mij verteld door microsoft evangelist Daniel van Soest.

Tube-freak

Hoe krijg ik in windows 7 bij de startbar/startmenu standaard alle programma's te zien?  Er staan nu alleen de twee laast gebruikte programmas in.  Maar ik wil gewoon alles zien zonder dat ik elke keer op "alle programmas" hoef te klikken.

De taskbar heb ik al weer ala windows XP behaviour.  Nu de startbar nog
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Ghosty J

snap niet wat je bedoelt, dat is al vanaf xp zo
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Tube-freak

#13
Nee dat is niet zo want ik kom net van XP.

je krijgt dit:


maar ik wil dit


Toen het ik windows 7 net geinstalleerd had zag het er vrij normaal uit, maar ineens vond windows schijnbaar dat er teveel programmas in stonden en besloot hij gewoon de laatste 2 programmas te laten zien.  gewoon uit zich zelf.  Zie de twee plaatjes.  hierboven.  Is niet hetzelfde in elk geval.

Ik heb met XP nog nooit gehad dat er maar 1 icoon stond, of 2.  het zal ongetwijfeld een of andere setting zijn als laat de laaste "-x-aantal" iconen zien. 
Ik hoef ook niet alles te zien, maar dat ding gaat zelf lopen bedenken date er opeens nog maar 1 icoon staat.

En als je op alles progranma's klikt dan is het ook niet hetzelfde als met XP.  Zal misschien weleen setting zijn of iets dergelijk.  heeft iemand daar een gopede website voor die uitlegt hoe dat in elkaar steekt?
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Miracle.

Ik ben, net als toen met Vista, weer terug gegaan van W7 naar XP.

De helft van mijn programma's doen niets meer, mijn geluidskaart hapert en de hele PC lijkt wel vergeven van de virussen zo traag werd hij met W7. >:(
Weer een duur besturingsprogramma waar ik niets aan heb. :(

Tube-freak

Ik heb windows 7 64 bits.  Alles lijkt het te doen en hij is ook best snel met opstarten etc...  Wat dat betreft wel tevreden.  Ik heb aleen wat problemen met het gedrag van de taskbar en de start bar.  Kan ongetwijfeld een meer op XP gelijkend geheel gaan worden als je weet hoe het moet. 
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Ghosty J

Tube dat kan je zelf instellen bij opties in de taakbalk! Even het aantal verhogen van naar 7
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Tube-freak

#17
Ja ik had dat al ingesteld maar bijvoorbeeld windows update verschijnt niet als recent programma.
Ik denk dat het na verloop van tijd wel weer goed gaat komen als ik alle programmas die ik vaak gebruik een paar keer heb aangeklikt.

Weet je toevallig ook hoe ik in het all programs menu bijvoorbeeld van de Microsoft office groep een menutje maak dat automatisch open gaat ipv dat je er op moet klikken. En hoe krijg ik dat menu in recent programs.  Ik vermoed dat microsoft dat zo heeft gemaakt dat hij er zelf een menutje van maakt als ik een paar office applicaties heb gebruikt.  Maar ik bepaal zelf wel waar ik mijn menus neerzet en ik wil dat menu nu hebben en niet als microsoft vind dat het er moet staan.


16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Stradivarius

Optische verschillen zijn leuk en ik gebruik ze allebei, maar zeker weet ik dat 7 toch echt wel sneller en stabieler werkt. Niet opmerkelijk sneller, maar wel iets.
Marantz SR4001 | Monitor Audio RS-1 | Dynaudio SUB 30A

carlo

Heb nu ook alweer even windows 7 64 bits op mijn hoofdsysteem draaien. Ik vind de taakbalk erg handig werken. De zoekfunctie begint ergens op te lijken en werkt lekker vlot. Het doorlopen van documenten op inhoud is veel beter, nog niet zo goed als onder OS X maar op dit moment overweeg ik de overstap richting Apple niet meer echt. Kortom een geslaagde doorgroei van Vista en veel beter dan XP. :)
Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer