Advies over inrichting 'netwerk' en streaming

Started by Michel8, October 27, 2009, 13:38:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Michel8

Op dit moment heb ik een Macbook Pro en deze middels een cat5 kabel aan mijn ziggo modem gekoppeld. Werkt allemaal prima, maar ik wil over op draadloos. Dus mijn oog viel op een Apple Extreme die ervoor zou moeten zorgen dat dit mogelijk werd. Vervolgens bedacht ik dat het handig zou zijn als ik ook een back up functie creer, dus keek ik naar de Time Capsule. Opnieuw een idee: handig als mijn nieuwsgroep downloads op ene externe hardeschijf staan en dat dit gestreamed wordt via mijn PS3 of direct naar mijn tv.

Mijn ideale situatie zou er als volgt uitzien:

1 Wireless internet
2(Wireless??) streaming van videocontent naar een tv beneden en mijn tv boven (720p en eventueel 1080p materiaal).
3 Back up mogelijkheid voor macbook pro
4 Automatisch downloaden van nieuwsgroepen, repareren en uitpakken e.d.

Opties:
- Time Capsule: dekt mogelijkheid 1 en 3 af. Kosten: 270 euro
- Airport Extreme + externe harde schijf: 240 euro denk ik
- Airport extreme + NAS: dekt optie 1,2,3 af. Kosten: 500 euro schat ik


Zijn er nog meer opties en zijn mijn aannames juist? Bestaat er een programma die je automatisch kan laten zoeken op nieuwsservers op bijv. Dexter S01 720p, zodat hij alles met automatisch download en uitpakt en klaar zet, zonder dat je zelf alle servers na moet pluizen?

hifiman

#1
Quote from: Michel8 on October 27, 2009, 13:38:36
Bestaat er een programma die je automatisch kan laten zoeken op nieuwsservers op bijv. Dexter S01 720p, zodat hij alles met automatisch download en uitpakt en klaar zet, zonder dat je zelf alle servers na moet pluizen?
Daar zijn de nzb files voor uitgevonden, vervolgens zijn er websites die nzb files indexeren.  :google: Als nntp client gebruik je dan iets dat nzb files slikt (sanzb bijvoorbeeld).  ^-^

Michel8

ja dat weet. Gebruik zelf sabnzb. Was eigenlijk benieuwd of er een programma bestaat die de nzb indices afloopt. Maar ik begrijp dat dit niet te automatiseren valt buiten het feit dat je in ftd een zoekterm kan ingeven. En dan maar hopen dat ie gepost wordt op ftd.

hifiman

Quote from: Michel8 on October 27, 2009, 14:37:37
ja dat weet. Gebruik zelf sabnzb. Was eigenlijk benieuwd of er een programma bestaat die de nzb indices afloopt. Maar ik begrijp dat dit niet te automatiseren valt buiten het feit dat je in ftd een zoekterm kan ingeven. En dan maar hopen dat ie gepost wordt op ftd.
En ik maar denken dat ik lui was  :-X

Maar volgens mij kan hetgeen je wilt wel, zat dat niet toevallig in sanzb die functionaliteit?

Michel8

Dat werd tijdens de industriële revolutie ook niet gezegd: en maar denken dat ik lui was. Trek die ploeg gewoon zelf door het land heen.  ;D

Maar goed. Ik zal eens kijken.

AllStar

Quote from: Michel8 on October 27, 2009, 14:37:37
ja dat weet. Gebruik zelf sabnzb. Was eigenlijk benieuwd of er een programma bestaat die de nzb indices afloopt. Maar ik begrijp dat dit niet te automatiseren valt buiten het feit dat je in ftd een zoekterm kan ingeven. En dan maar hopen dat ie gepost wordt op ftd.

Ja, voor TV series bestaat dat: http://google.nl

Links boven even "Only show x264 or better" aanvinken, vervolgens alle series aanvinken die je volgt. Onderaan klik je op generate feed. Kopieer de gehele feed, open sab en ga naar Config > RSS. Voeg daar de feed toe, en klaar ben je, alle nieuwe epiosdes van de TV series haalt sab nu uit de RSS feed en zet ze in de queue :)

EDIT
Graag geen linkjes van newsgroupen plaatsen! hints mogen wel

Michel8

kijk das perfect. Bedankt! M.n. bij tv series is dit handig.

Nu nog kijken of ik dit per sé op mijn mbp moet laten draaien of dat dit ook op een netwerk schijf stand alone draait.

Icarus314


CloggySpete

Quote from: AllStar on October 27, 2009, 17:57:28
Ja, voor TV series bestaat dat: http://google.nl

Links boven even "Only show x264 or better" aanvinken, vervolgens alle series aanvinken die je volgt. Onderaan klik je op generate feed. Kopieer de gehele feed, open sab en ga naar Config > RSS. Voeg daar de feed toe, en klaar ben je, alle nieuwe epiosdes van de TV series haalt sab nu uit de RSS feed en zet ze in de queue :)

Is er nog een alternatief voor deze? Volgens mij bestaat ie niet meer...

Icarus314

Quote from: CloggySpete on December  4, 2009, 20:36:13
Is er nog een alternatief voor deze? Volgens mij bestaat ie niet meer...

Weet iemand dat?

Wat ik wel heb gevonden is:
http://www.nzbclub.com/

Daar kun je een feed maken van je eigen zoekopdracht.