van blu-ray naar pch

Started by squeek, October 25, 2009, 19:05:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

squeek

hey,

ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar er staat vanalles door elkaar. daarom een nieuw topic met een simpele vraag :

wat is de makkelijkste manier om een blu-ray op de popcorn hour te zetten??

en dan bedoel ik met welke software, en in welk formaat moet ik het zetten? momenteel staan men dvd's in .iso en dit werkt nogal vlot. kan je een blu-ray ook in een .iso file zetten of noemt dit anders als je over hd bezig bent? en wat is een degelijk, veilig en betrouwbaar programma om dit te doen? ik bedoel zonder spyware en virussen om mee te beginnen! volgende week heb ik een nieuwe pc en deze zou ik graag proper houden van rommel  :blush: dit mag eventueel betalend zijn als het goed werkt. wat ook zeer belangrijk is dat het exact een kopie moet zijn van de originele blu-ray, ik wil absoluut niets inboeten van kwaliteit anders is het de moeite niet waard om ermee te beginnen.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

WilcoL

Met bijv. Nero kun je gewoon ISO's maken van een hele schijf als dat je bedoeling is!

Succes!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

celerontje

Dat werkt niet op de PCH, je moet deBD rippen, met tSmuxer een propere M2TS maken er vervolgens de subs OCR'n.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

CoSo

Geldt dit voor de A110 of de C200

squeek

Quote from: celerontje on October 25, 2009, 20:28:36
Dat werkt niet op de PCH, je moet deBD rippen, met tSmuxer een propere M2TS maken er vervolgens de subs OCR'n.

en nu nederlands graag  ;D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

celerontje

Discooo, rippenoo, muxeroooo, OCRooooo, klaaro! :D

:google:
Voert een beetje ver om het allemaal uit te gaan leggen, maar je kan er genoeg over vinden.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MovieMax

De A110 kan geen bluray menustructuur lezen. Wat hier wordt bedoeld is dat je de grootste m2ts file uit de stream directory van de blu ray moet kopieeren naar de PCH. Dat kan als je anydvd HD hebt. Als je een bluray hebt met alleen een TrueHD of DTS MA track dan de PCH audio alleen doorsturen via HDMI. Wil je extra DTS of AC3 tracks dan moet je de M2TS file door ToNMT of ClownBD halen.  :google:

Deze proggies stoppen de extra tracks samen met de video stream in een .ts of .mkv container.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

squeek

ok, maar ik kan true hd en dts hd coderen via de receiver en de pch is via hdmi aangesloten. dus als ik die m2ts file kopieer naar de pch dan heb ik onmiddellijk de hd track erbij??
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

MovieMax

Ja dat klopt. De HD tracks zitten in de m2ts file. De hoofd track van Iron Man deed het meteen op de PCH.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

squeek

als ik any dvd hd geinstalleerd heb en ik een bd wil rippen dan geeft hij de foutmelding dat station g: (de ingebouwde bd speler) niet klaar is. soms geeft hij aan geen station te vinden.

kan het zijn dat sony de vaio laptops zo heeft bewerkt dat de bd speler geblokkeerd wordt voor dergelijke programma's? want bij geen enkel programma wat ik ook probeer wordt er een station gedetecteerd of kan ik bd files overzetten naar de harde schijf.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

squeek

bovenstaand probleem is opgelost.

vraagje betreffende tsmuxer. kan je op een m2ts file chapters aanmaken zodat ik kan skippen op de popcorn hour? en de subtitles worden niet herkend. dus daar moet ik nog verder over opzoeken. alleen vindt ik geen degelijke oplossing voor chapters aan te maken, ik heb chapters every 10 minutes ingesteld maar er gebeurd niets. ik moet toch .m2ts muxing doen of niet?

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |