ISE2010 2-4 februari 2010 RAI

Started by e-sonic, October 22, 2009, 11:40:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Silvershadow

Ik wilde er heen gaan, maar ik dacht dat de beurs ook 's avonds open was.
Helaas vanaf 9.30/10.00 tot 18.00 uur. Jammer, deze beurs moeten ze ook in het weekend laten vallen, dan komen er naar mijn mening ook meer consumenten op af. Voor degenen die wel kunnen: veel plezier daar!

donaldk

Willen ze niet op een tradeshow :alien:.

MovieMax

Tiz meer voor handelaren. Klaplopers die alleen maar komen kijken zijn niet welkom.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

donaldk

Ik strompel morgenmiddag, in principe door de Rai, dus steek gerust je hand even op;-).

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

donaldk

Sterkte, ik ben ook nog niet hersteld en ik kan ook al weer een terugslag zien/voelen aankomen.

donaldk

Troje, al wat bijzonders gezien tijdens de opbouw? Er moet bijvoorbeeld ook een LASER projector zijn. Naast de LASER + LASER/Fosfor + LED projectoren van Casio, dat al echte producten zijn.

Heeft LG ook wat van die 15" OLED schermpjes meegenomen, LG zou ze binnenkort (ook hier) gaan leveren, volgens CES artikelen?

bmateijsen

Quote from: donaldk on February  1, 2010, 20:48:53
Troje, al wat bijzonders gezien tijdens de opbouw? Er moet bijvoorbeeld ook een LASER projector zijn. Naast de LASER + LASER/Fosfor + LED projectoren van Casio, dat al echte producten zijn.

Heeft LG ook wat van die 15" OLED schermpjes meegenomen, LG zou ze binnenkort (ook hier) gaan leveren, volgens CES artikelen?

Volgens mij ben jij nog nooit bij een opbouw geweest ;D. Als er al iets te zien was, dan moet je nog wel exact weten waar het staat ;). Bordjes, etc, staan pas aan het einde van de dag en opbouw is gewoon extreem hectisch.

Vandaag meerdere plekken bezocht ivm bekenden die aan het opbouwen waren, maar overal werd hard gewerkt.

Groet,

Bjorn

donaldk

#33
Inderdaad en ik ben echt wel eens de hallen in geweest de dag voordat IBC begint.

Ik vroeg het omdat Troje een paar jaar terug vertelde hoe ik vlak voor de show had gezien/gehoord over Mitsubishi's 4K display, waar hij vele mensen mee naar toe nam. Ik zelf had het niet kunnen vinden/gezien op de Mitsu stand. Overigens verwacht ik dat Troje niet zelf staat te schroeven, maar dat ie aan het eind van de dag langs komt om te zorgen dat alles naar zijn wens verloopt en als het goed gaat dan zie je ook wat van anderen, niet goed dan wordt het een latertje;-).

Okay en wat vertelden je kennissen over het bijzondere dat ze gaan tonen. (je hoort het al met speakers en versterkers kan ik niet veel;-). Ik zal overigens wel even proberen bij D-Box langs te gaan, even zitten en mijn ontstoken benen rust geven;-).

Anyway ik heb je al vast wat tip gegeven, betreffende mogelijk interessante demo's. Anderen hebben vast ook wel wat aanraders.

Silvershadow

Quote from: MovieMax on January 22, 2010, 19:03:09
Tiz meer voor handelaren. Klaplopers die alleen maar komen kijken zijn niet welkom.
Ik denk dat er genoeg klaplopers heen willen :D. Weet namelijk ook dat standhouders ook liever meer uren hadden gehad. De beurs is niet op maandag en dan zijn de meeste dealers dicht, ideale dag om naar een beurs te gaan.

BarcoCRT

Ik ga er mogen even rondlopen. Nog tips wat betreft highlights? Heb even niet zo'n zin om te zoeken.  :angel:
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

donaldk

#36
Reinier, Hall 11, LG Electronics. Ik was helaas net te laat de stand was leeg, maar de Hollanders die net van de stand afkwamen bevestigden dat ze een exemplaar hadden van de nieuwe 15" OLED. De beste man kon hem even pakken mocht ik hem willen zien, maar hij kon niet meer aan, dus dat aanbod heb ik afgeslagen.

Of ze ook de HS200/300 hadden heb ik niet gevraagd.

Voor BarcoCRT, vanzelfsprekend BarcoDLP. Barco Creative lighting and display solutions. Op een klein scherm een W6 stack, dus relatief weinig contrast. Een wat grovere LED. En nog zo wat. Bij Lang hadden ze een curved Barco LED opstelling.

Ook in hal 11 een aantal wat moeilijk doende (Amerikaans) Aziaten, Prysm.

Aan Infinitec aldaar ben ik niet toegekomen.

Delta staat ook in deze hal. Maar stand was al leeg toen ik er kwam. Er stond nog een Cube. Geen idee of ze de Vivitek hebben staan en demonstreren, maar bij Delta's handelsbedrijf Vivitek stond ie maar op een plank.

Overigens was Sim2 Deutschland en Sim2 Multimedia SpA. niet aanwezig, ten minste niet op het standnummer wat in de addendum van de showguide (en ook op de website) staat. Dus nergens een Mico 50 te bekennen.

Hmm, dus toch 2A50 Comm-tec vertriebsgesellschaft mbH. Dacht de eerste keer dat ik de naam Sim2 er bij zag staan, maar zag dat later niet meer. De meest onoverzichtelijke stand ooit. Misschien hing er een Sim2 projector in het volle licht, maar heb geen duidelijk demoscherm op die stand gezien, laatst staan dat je de mico goed zou kunnen beoordelen als ie er hing.

De Runco LED wordt maar eenmaal per uur gedemonstreerd als onderdeel van een bredere demo dat begint met praatje over Runco. Dus ja die heb ik niet zien projecteren. Runco zit in G105 dus net achter de perskamer, in het oude congresdeel. Bij hal 1 enzo zijn ingang de roltrap op dan zie je links wat nu een pizzatent is en rechts een gang met de G kamers.

De Avielo LED was er blijkbaar ook niet. Wel in European Home Cinema (midden van hal 1 ter hoogte van Christie en PD), (D-BOX stoelen trillen vrij subtiel en slechts eenmaal meen ik een zeer lichte neiging naar voren te hebben mogen voelen) de Avielo by PD Helios op een schermpje van een meter of vier breed.

Wel heb ik op de PD stand de F32 gezien circa 500 lumens en een lichte drop bij overschakeling naar D65/709 voorkeuze. Beeld werd inderdaad wat donkerder en warmer (is ook donkerder;-). Hogere lichtopbrengst bereiken ze alleen door de RGB te laten overlappen (Christie LED Cubes waren wat donker, want de 600 lumens kunnen ze nu alleen met handmatige instelling breiken, inderdaad met gelijktijdig laten branden van de LEDS, met de nieuwe 1.3 software kun je gewoon de LEDS direct controleren).

Daar ook de FRS 12 in een triple projector curved blend gezien met de nieuwe processor van PD. En de wat hogere resolutie F35.

Linkerzijde van hal 1 ergens halverwege Domeprojection, camera systeem ter autocalibratie van de blended en warped domeprojectie, hier 2x4 projectoren. Licentiekosten zijn afhankelijk van complexiteit en niet van het aantal channels/projectoren. Systeem begint rond de €5-10K, exclusief projectoren, in de demo gebruikten ze relatief goedkope PDs van 4K per stuk.

Ga alstjeblieft niet van je stokje van de PVC lucht in de DPI stand. Helaas de LED projecteerde de eerste zoveel minuten niet meer dan een logo aan de onderkant van het schermpje (niet geheel uniform). Daarna slechts een slideshow met specs, enzo. Maar liefst 1000 lumens claimen ze voor deze Delta Engine, ahum. Nou dat haalden ze bij lange na niet. Een high gain scherm (gain 7), zoals ik zag bij Elite Screens, lijkt me een aanrader, al was het ook weer niet slecht gesteld met de lichtopbrengst.

Clarity (zusje van Runco op de Planar stand) in hal 2/3 (vlak bij de tussentrap), de nieuwe 70" 1080P LED cube (27K Euro plus TAX) zou 700 lumens geven en zag er met statisch beeld materiaal goed uit.

Ga ook even langs bij Casio in hal 4 (mid voor) en laat me weten wat jij vindt. Ik vond het beeld een beetje flets (iemand nog een high-contrast schermpje over;-)), zeker niet vergelijkbaar met het verzadigde beeld van LED projectoren, maar ja het is dan ook een roadwarrior en zakelijke beamer waarvan men hoopt dat ie wordt opgepikt door de thuisgebruiker vanwege de 8 seconden opstart en instant shutt down (ondanks de stevige warmteontwikkeling). Verbruik is voor 2K lumens ook niet slecht met 190 watt.

Helaas wordt ie in Nederland relatief hooggeprijst, tegen de €1000,- retail, wanneer ie eind deze maand begin volgende maand uitkomt. In de VS vraagt Casio $799,- retail. Hier vragen ze ook 799,-, ook exclusief salestax, maar wel met een € teken ervoor.

Per gebruiksuur blijft het gunstig, zeker als je de gespecificeerde 20 duizend uren haalt. De garantie op de 'lichtbron' is echter 6000 uur en de algehele garantie 3 jaar (als ik me dit laatste goed herinner).

Het gaat om een single chip dlp met xga of wxga resolutie, een rooie LED en een blauwe LASER met een kleurenwiel dat geen kleurenwiel meer mag heten. Hierop bevinden zich een groen en een blauw fosforvlak dat de blauwe laser filtert (of is het exited by laser, zoals bij Prysm?). Inderdaad geen volledige solid state projector.

De 3K lumens uitvoering komt daarna en daarna de 200/300 lumens projectortjes of die laatste wel volledig LED zijn of ook LED/LASER combo's wist de vertegenwoordiger nog niet.

In Hal 1 verder natuurlijk Christie met zijn Microtiles. Een 3D retroprojection demo die niet geheel overtuigde. De XPanD brillen moeten dan ook een stevige make-over (Sorry Werner), want nu kijk je tegen de bril aan in plaats van door de bril naar het beeld, ook kijk je snel onder de bril door. Bij elke actieve stereo demo (allemaal XpanD) waren reflecties in de bril een gigantisch probleem.

Ook in wat nog de beste 3D demo was, boven hal 1 in een van de kamers een op serie 10 gebaseerde 103" Panasonic 3D plasma met XPand brillen. Zelfs in deze donkere kamer heb je dus reflecties aan de binnenzijde van de rechte bril en kijk je dus tegen en niet door de bril heen.

Officeel heb je een kaartje nodig dat je bij Lang kunt halen, maar toen ik er kwam was ik de enige en de volgende demo zou pas over 35 minuten beginnen, de jonge man van Lang AV moest toch ook 35 minuten wachten dus hij wilde wel even de demo voor mij alleen draaien;-).

Overigens Panasonic staat niet in de catalogus, net als Barco en wat anderen, maar die staan ten minste wel in de electronische exhibitor guide, ondanks dat Panasonic dus ook daar niet in staat hebben ze wel ergens een ruimte, getuige een bordje in het Elyseum (oud congresdeel richting als je van hal 1 richting hal 11 gaat, maar het was al laat en ik had geen zin om te gaan zoeken, om dan voor een gesloten deur te staan, dus ben doorgelopen naar hal 11.

Alle actieve 3D demo's waren echt waardeloos. Ook rechte brillen, maar vooral geen duidelijke contouren en wat wel cross-talk zal zijn. Dan hebben we het onder andere over Canon (kijk vraag even of ze een LED beamer hebben, Vivitek man vertelde me dat Canon een LED beamer heeft, maar heb het niet gezien noch gehoord van de Canon dame) en NEC (2x10K lumens op een klein scherm). Actieve stereo, maar toch ook slecht was de demo van Benq.

Canon had ook een 3-way curved blend via software van AV-Stumpl, die ook een eigen stand had, zag ik in het voorbijgaan vanuit mijn ooghoeken.

En mocht je LASER speckle eens met eigen ogen willen aanschouwen, zoek dan achter op de Hitachi stand (hal 4) naar een heel klein doosje.

Gabor

Zijn er ook nog betaalbare (5k) consumer (1400 lumen etc) 3d projectie oplossingen op de beurs, of duurt dat nog een jaartje?

BarcoCRT

#38
Die lange post van Donald zie ik nu pas, maar ik ben net terug. Was errug leuk allemaal!
Hoewel de heenreis slecht begon met flink wat vertraging op liep wegens een heipaal op de snelweg.......

Het begon met de enorme LED-walls in allerlei soorten, groottes en formaten. Die dingen zien er steeds beter uit, de lichtopbrengst neemt alleen maar toe, en de scaling die er achter zit is gewoon errug goed!

Daarna bij Sencore even de sensoren en software (Calman) besproken, maar het is toch niet wat ik zoek, ondanks dat ze me een 'good price' konden geven. Ik wacht nog wat langer totdat er ergens een nieuwere sensor uitkomt die betaalbaar is en waarmee ik daadwerkelijk een significante stap kan zetten op dit gebied. Op de stand ook nog tegen Joel Silver aangelopen en ook nog mee gesproken. Hij wist te melden dat eindelijk zijn eigen Runco DTV 1200 CRT-projector (Rebadged Cine 9) volgende maand van het plafond gaat en vervangen wordt door een Q750 LED projector van Runco. Op aanraden van hem even bij de Runco projectoren wezen kijken, naast het perscentrum, en dat was toch wel indrukwekkend!

Alhoewel eenmaal bij Runco aangekomen.....telkens als degene die de presentatie gaf de goede, niet oververzadigde kleuren, het contrast en de details in het zwart roemde dacht ik alleen maar "dat heb ik al jaaaaaaren" :headbanging:
De Runco projectoren waren in een mooie, volledige verduisterde ruimte opgezet met een 4m breed 2,35:1 scherm met 4-way masking. Voor de twee LED projectoren werd de afmeting van het scherm teruggebracht tot een 16:9 scherm van 2,25m breed. De kleine LED projector gaf slechts 400Ansi-lumen, maar de kleuren van Cars waren goed. Ik herkende ze gewoon van thuis ;D  Niks meer, niks minder.
De Grote VX33 3-Chip DLP werd weergegeven op het 4m brede scherm en was op 30 f/L afgeregeld. Lekker! Er werd gedemonstreerd met een stukje american footbal met gedimd licht aan in de ruimte. Het beeld had voldoende punch, maar toen eenmaal ook het gedimde licht in de ruimte uit ging en er even zwart werd weergegeven, was het blacklevel gewoon echt slecht! En dat terwijl de projector van 7000 Lumen was teruggeregeld naar 2000 Lumen. Wel was de bekende beeldscherpte van een 3-Chip DLP te herkennen, geen motion blur of onscherpte bij bewegingen waar andere technieken nog wel eens onder willen lijden. Ook was te zien dat het ANSI contrast gewoon hoog was, er werden gewoon (zeer) goede lenzen gebruikt. Nog navraag gedaan of dit nou ook een beetje in europa verkocht wordt, maar dat blijkt nog niet echt hard te lopen. Wel werd er redelijk veel russisch in de zaal gesproken, dus misschien is daar wel een afzetmarkt voor projectoren t/m $250.000. Hoewel de goedkoopste LED projector slechts $5000 kost, en dat viel eigenlijk niet eens tegen voor een echte Runco! Modelletje duurder was slechts $7000. Volgens mij past dit zondermeer in het assortiment van BB&G.

3D. Ik struikelde er gewoon over. Ja het is leuk, maar het is ook niet meer dan dat, en elke keer moet je zo'n stom brilletje op. 3D LED-Walls van 4m hoog met polarisatiebril te bekijken. Ook een 'legacy' 3D LED-Wall van 3m hoog die met een rood-groen brilletje bekeken moest worden. Dan kan nu echt niet meer heden ten dage.
Ook heel veel 3D-LCD schermen, maar de meeste met een (stom) brilletje.

Wel indrukwekkend, en ik heb ze al eerder gezien, zijn de 3D schermen waarvoor geen bril nodig is. Op een afstand van 4.4 meter is altijd 3D te zien zonder bril.  O0

Bij projectiondesign de projector zonder lamp gezien. De lamp was in een 19" rack gemonteerd en het licht wordt met een max 30m lange lichtslang (gevuld met vloeistof) naar de projector geleidt. Een leuke techniek.

Ook nog even bij Velodyne langsgeweest en met Bjorn gesproken. En toen was dag al weer voorbij.
Volgend jaar beslist weer!
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

BarcoCRT

#39
Nog wat vergeten.

Ook werkelijk overal veel Multitouch schermen gezien, ook een 'buro' waarvan ik dacht "Dat is er een voor Jowi", die zag er wel fraai uit. Even kijken of de foto gelukt is.
Dat multitouch op een huge kick-ass scherm is wel leuk, zeker als de hi-res beeld van groot formaat lekker snel te manouvreren zijn. Ook het zoomen gaat lekker snel. Leuk spul.

Verder ook even het ISE demo-theater bezocht waar de D-box stoelen waren opgesteld. Ook de projection design Avielo Optix (dual lamp) projector was mooi. op het 3m brede curved screen van Screen Research. Ook dat is weer zo'n merk waarvan ik het een beetje raar vind dat je die zo weinig tegenkomt, het is gewoon goed spul en ze doen goed mee met de ontwikkelingen. Ook was een Trinnov audio processor waarmee het mogelijk was om de boven en onder het scherm opgestelde center luidsprekers te laten klinken alsof deze op een hoogte van 1/3 vanaf de onderkant in het midden van het scherm was opgesteld. Zelfs off-axis werkte dat zeer overtuigend. Het was exact te pinpointen.

Bij Meridian de 800 serie in niet-standaard kleuren kunnen bewonderen, maar verder was het veel soloos wat overiugens zeer goed werkte.

Kortom, genoeg zaken die voor mij leuk en interessant waren om voor naar de Rai te komen.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

garmtz

Wij zijn heel geinteresseerd in de projectoren van ProjectionDesign, maar wat ons tegenhoudt zijn de prijzen voor de 3-chip modellen en de regenbogen bij de 1-chip modellen... ::)

BarcoCRT

#41
Quote from: garmtz on February  3, 2010, 20:45:53
Wij zijn heel geinteresseerd in de projectoren van ProjectionDesign, maar wat ons tegenhoudt zijn de prijzen voor de 3-chip modellen en de regenbogen bij de 1-chip modellen... ::)
Ga dan eens bij de LED projector van Runco kijken, dat is een 1-chipper. Het regenboogeffect is mij daar niet opgevallen. (Hoewel ik niet speciaal op gelet heb.)
Lijkt me echt iets voor jullie, die dingen kan je Über-tweaken.  O0
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

donaldk

Quote from: Gabor on February  3, 2010, 15:45:40
Zijn er ook nog betaalbare (5k) consumer (1400 lumen etc) 3d projectie oplossingen op de beurs, of duurt dat nog een jaartje?

Ja, zelfs 1K Optoma HD66 met twee XpanD brillen. Al heb ik deze niet gezien ben twee maal snel langs de Optoma stand gelopen en zag geen 3D demo, dus niet gestopt, omdat ik onderweg was naar andere stand, dus ik heb deze niet gezien.

donaldk

#43
Quote from: garmtz on February  3, 2010, 20:45:53
Wij zijn heel geinteresseerd in de projectoren van ProjectionDesign, maar wat ons tegenhoudt zijn de prijzen voor de 3-chip modellen en de regenbogen bij de 1-chip modellen... ::)

Uh denk dat je bij de FL32/Kroma weinig regenbogen zal tegenkomen. Nadeel blijft de listprijs van 33-35K voor de Kroma. Het dubbele van de Sim2 en de Deltamachines.

Wat was dat tweede LED model van Runco, ik zag alleen maar de 750 staan voor de 3 chipper, in het volle licht overigens. Interessante distributor prijzen overigens. Listprijs (MSRP) van de 750 (nooit gehoord van een andere Runco LED) is $16K. De Delta engine based units zitten allemaal zo rond de $15K. Alleen de Sim2 is $19995 list en AVS zou scherp aanieden met $17K. Deze heeft echter 200 lumens meer na calibratie circa 650. Inderdaad de bekende 450 lumens van de Delta engine.

Een multi-touch tafel gezien naast die 360 dome demo, was van zelfde bedrijf. infrarood en camera van onder het scherm. Met infrarood scannen ze depositie en omvang van objecten (soort hockeypuck in deze 'museum demo'). Ik vond de multi-touch sleht werken 'finicky'was mijn oordeel, maar iemand na mij vond het weer opvallend goed. Anyway ik zou er geen shufflehockey op kunnen spelen;-).

donaldk

Quote from: BarcoCRT on February  3, 2010, 21:11:04
Ga dan eens bij de LED projector van Runco kijken, dat is een 1-chipper. Het regenboogeffect is mij daar niet opgevallen. (Hoewel ik niet speciaal op gelet heb.)
Lijkt me echt iets voor jullie, die dingen kan je Über-tweaken.  O0

Tweakability was ook het goede punt volgens Jason Turk op AVS. Ook de Vivitek (=Delta manufactured) kun je op zowel de primaries als secondaries calibreren. Nadeel blijft de geringe lichtopbrengst, dan kun je beter bij een van je schermleveranciers de Sim2 Mico50 bestellen, die heeft een adviesprijs van 16K Euro gezet op deze LED. Nou ja, je hebt hem zelf gezien in je eigen zaak dus...

Reinier heb jij nou de Mico50 van Sim2 gezien, ik kon hem helaas niet vinden? Ik vond de Delta machine van DPI voor het mooie te weinig licht geven. De dome werd wel leuk opgelicht;-).

Overigens heeft PD ook een reguliere 1 chipper met praktisch geen regenbogen, ben het modelnaampje even kwijt. Maar PD blijft in zijn segment een van de duurste aanbieders.

donaldk

#45
Reinier, wat vond jij (afgezien van duur;-)) van jij van de PD FL32? Das die projector die naast de drie FRS-12 projectortjes die je boven beschrijft, stond. Die ene met het opvallende groen. Helaas non-demanding, want geen echte video materiaal, demomateriaal.

Heb jij overigens dat prototype modulaire (O)LED scherm gezien bij Mitsubishi? Ik heb het wel gezien, maar las pas vanavond dat het dat scherm was dat een paar maanden terug in Japan werd getoond en over alle gadgetsites en fora ging. Ik herkende wel een LED structuur in een van de wanden, maar had het niet door. Het was nogal druk en de bitterballen vormden iets te veel afleiding;-).

donaldk

Dat Runco niet loopt in Europa is doordat ze weinig moeite hebben gedaan. Een paar jaar terug hebben ze wel een servicepunt opgezet in Portugal (toch een beetje een uithoek, al zitten er veel buitenlanders in de Algarve;-))., maar daarna werden ze opgekocht door Planar en dan krijg je dat het bedrijf geintergreerd moet worden, enz. Tegelijkertijd heb je Europese concurrenten Barco, DPI (ook al is de VS inmiddels veel belangrijker voor ze), Sim2. Christie heeft wel een distributiestructuur, maar dat is commercial installs, maar daar kom je als high-end klant toch al snel terecht;-).

bmateijsen

Runco heeft voor NL en BE gewoon twee distributeurs, maar zit met name in de CI-markt.

Quote from: donaldk on February  4, 2010, 03:58:25
Dat Runco niet loopt in Europa is doordat ze weinig moeite hebben gedaan. Een paar jaar terug hebben ze wel een servicepunt opgezet in Portugal (toch een beetje een uithoek, al zitten er veel buitenlanders in de Algarve;-))., maar daarna werden ze opgekocht door Planar en dan krijg je dat het bedrijf geintergreerd moet worden, enz. Tegelijkertijd heb je Europese concurrenten Barco, DPI (ook al is de VS inmiddels veel belangrijker voor ze), Sim2. Christie heeft wel een distributiestructuur, maar dat is commercial installs, maar daar kom je als high-end klant toch al snel terecht;-).

donaldk

#48
Dat je een distributeur hebt zegt niks over de inzet om de markt op te bouwen of je merk te promoten.

Vivitek hoor je in NL ook niks van, maar ze hebben wel een Distributeur in Rotterdam FIS of zo had de Aziatische meneer het over, 'ze zijn vrij groot in deze markt' toen ik zei dat ik er nooit van gehoord had, maar het blijkt na wat googlen dan ook BIS in Ridderkerk te zijn. En dat is een zeer bekende naam in presentatie systemen;-). De LED: http://www.bis.nl/customer/downloadmedia.php?mediaid=2839
http://www.bis.nl/nl/avproducts/2103/?mode=productdetail&productid=15511004

Alles van Vivitek is volledig door Delta gemaakt. Hij liet me ook een DLP zien die eerst voor Sanyo was, maar Sanyo was gestopt met die machine of dat caseontwerp dus nu was ie beschikbaar voor hen. Geen idee of het die ene mooie dual lamp met verwisselbaar kleurenwiel was, hij was wel iets groter, dus het zou zo maar kunnen. Die Sanyo was scherp en bright (6K lumens bij dual lamp 3K bij automatisch wisselend gebruik van een lamp tegelijk) en met video kleurenwiel vast ook wel aardig van kleur.

Maar Runco moet jou wel bevallen, traditioneel een zeer grote premie voor naam en SERVICE.

donaldk

#49
Wie dan? Google komt al snel met ilocal.nl op de proppen en die tonen vooral Hulskamp vestigingen, dus dat zou hem wel eens kunnen zijn, maar Hulskamp's focus is duidelijk niet op CI, maar op Broadcast en Staging & Rental.

Runco
HiFi.nl bevat in de HiFind geen informatie over winkels die het merk Runco voeren. Dit wil natuurlijk niet persé zeggen dat deze er niet zijn. Neem voor meer informatie contact op met de importeur.
De Importeurs voor Runco zijn:

- Audio Video Automation BV in Nederland
- Mitra Nv in België

Bjorn haal jij daar ook je D-BOX en Kaleidescape vandaan?

Ahum eerste scherm is altijd wit en daarna is er niks aanklikbaar, dus totaal geen info op de website, dta bedoel ik nou met slechte of beperkte marketing:

http://www.avod.nl/nl/runco/