ISE2010 2-4 februari 2010 RAI

Started by e-sonic, October 22, 2009, 11:40:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

e-sonic


De ISE 2010 begint alweer prominenter te worden in m'n  mailbox.

Dit jaar is er meer gelegenheid voor audio demonstraties en luister demonstraties, naast de natuurlijk alom aanwezige schermen......


http://www.iseurope.org/kcms/themes/2010/pics/header_right.jpg

groetjes jurjen.


bmateijsen

Velodyne zal op de ISE 2010 weer aanwezig zijn.

Groet,

Bjorn

donaldk

Inderdaad kreeg vorige week een release dat ze nu audio demorooms zullen hebben. Behalve de bekende emails die dat overnamen, nog niets gezien van exhibitors. Zelfs niet van TV One die altijd vrij vroeg beginnen.

Ghosty J

Quote from: bmateijsen on October 22, 2009, 12:43:23
Velodyne zal op de ISE 2010 weer aanwezig zijn.

Groet,

Bjorn
Met demo ruimte? DD1812  :D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Automaat

Dat zou ik inderdaad eens mee willen maken: een DD1812 prachtig geïntegreerd horen en zien spelen.
Reading the HTForum is learning every day!!

bmateijsen

Quote from: Ghosty J on October 31, 2009, 02:14:13
Met demo ruimte? DD1812  :D

1812 wie weet... ;D.. een demo-ruimte behoort tot de mogelijkheid..., maar daar kan/ mag ik nog niets over zeggen ;D.

Automaat

Wat weegt zwaarder: het niet kunnen of niet mogen?
Reading the HTForum is learning every day!!

bmateijsen

Quote from: Automaat on October 31, 2009, 11:59:22
Wat weegt zwaarder: het niet kunnen of niet mogen?

50/50, simpelweg omdat het nog niet volledig rond is.
En als ik het wel zou weten, dan was het niet mogen ;D

Verder is de ISE geen consumentenbeurs, dus demo-ruimtes zijn minder van belang.

Groet,

Bjorn

donaldk

CEDIA is voornamelijk demorooms, dus tradeshow karakter zegt op zich niets.

bmateijsen

Quote from: donaldk on October 31, 2009, 14:43:34
CEDIA is voornamelijk demorooms, dus tradeshow karakter zegt op zich niets.

CEDIA en ISE verschillen natuurlijk wel, aangezien ISE veel breder is dan CEDIA.

Groet,

Bjorn

donaldk


bmateijsen

Quote from: donaldk on October 31, 2009, 18:46:08
Cedia+Infocomm;-).

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind persoonlijk een demo-ruimte ook leuk, maar een trade show heeft echt een andere karakterstiek.

Idem voor Velodyne, het lukt gewoon niet om solo een DD-1812 te demonstreren. Je zal altijd een volledig systeem in stereo of surround demonsteren, waardoor het belangrijkste element wordt ondergesneeuwd.

donaldk

Audio doet me niet veel, dus deze demorooms kunnen me gestolen worden. En een on-floor demo van een dikke beamer, toont ten minste hoe er genoeg licht uit komt. Retrodemo van een JVC HD10 stack een paar jaar terug knetterde/glitterde zelfs een beetje, kan ook het schermacrylaat geweest zijn. En de Christie backed starglass zag er ook uit als een flinke plasma bij enig dag en kunstlicht.

Laatste ISE demo die ik me herinner was de HT5000 van Sim2. projector helemaal tegen het achterste gordijn van de demoruimte op de stand, dus de niet al te lange man uit Duitsland moest strekken om bij de pluggen te komen die je bijna blind moest insteken achter in de projector. Dus we hebben alleen DVD gezien, want HD kreeg ie niet direct aan de praat. Waarom ie niet gewoon de DVD in de BD player afspeelde in plaats van heen en weer te pluggen (of de vele inputs gebruikte voor meerdere spelers) kan ik niet begrijpen. Dus voor mij was die demoroom uiteindelijk nutteloos.

donron

Dit jaar zal Meridian waarschijnlijk hun 810 Referentie projector weer laten zien. Zeer aan te raden...

e-sonic

ISE is vooral veel beeld,  daar komt nu nog meer nadruk op, gezien de push voor 3D,  gewone displays is geen kruimel meer aan te verdienen....


Ga trouwens ook m'n klanten zien  op de ISE, weer eens wat anders dan leveranciers.....


wellicht tot ziens, jurjen



Sonic Circle


xplodm

ben ook wel benieuwd naar de nieuwigheden, en zal dus zeker aanwezig zijn

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

donaldk

#18
De Rise lag vandaag op de mat, ja ze hebben nu een pre-show blaadje. Ik heb nog geen presspass aangevraagd, wel al voor de zekerheid een gewone kaart met behulp van een van de invite codes, maar was te laat voor het opsturen van de badge;-(. Gedoe altijd met printscreen en dan die barcode op papier zien te krijgen.

Blaadje vermeld niet veel nieuwe interessante nieuwe dingen, maar et enige moeite toch een top drie, uit het afgedrukte overzicht:

1 Casio Green Line projectors, inderdaad de Blue LASER/Red LED/Fosfor projectors die bij dit Japanse merk dit jaar alle 'Mercury'= UHP Lamp beamers gaan vervangen. 20K uren moeten ze meegaan en de 2000 lumens uitvoering heeft in de VS een adviesprijs van $799,-, ofwel evenveel als drie UHP lampen.

2 Aavara 1080P Broadcaster HDMI over IP met IR Pass through. Broadcaster box aansluiten op STB of PS3 en receiver box aan het LAN hangen en gaan, aldus ISE. Digital signage product, maar vast ook wel interessant voor kleinschaligere toepassingen.

3 AnalogWay heeft een nieuwere Switcher/Scaler, de Opus, altijd wel leuk om te zien, maar puur voor blending kunnen ze gezien de prijs niet op tegen TV One. TVOne beloofde me een seamless en feathered blend op ISE, maar op AVS werd me al verteld dat de huidige software dat niet biedt;-).

In het blaadje staan niet zoveel interessante of leuke nieuwe dingen terwijl er vast aardig wat moois te zien moet zijn.

Ik ga niet het hele verhaal opnieuw typen (browsercrash daarna pc-reboot:-(), maar inderdaad de diverse LED Projectoren

De Sim2 Mico50. Van Projection Design verwacht ik de FL-32 en op een andere stand (voor mij werkt dat avielo by gedoe niet, maar ja, heb dan liever een echte PD of een echte Barco (geen Cineversum)) en dacht ook in de European Home Cinema de Kroma. Verder was er die WQXGA of wat de afkorting ook al weer was drie chipper van ze.

Dus even de exhibitor list doorlopen voor bekende of opvallende namen.

3D perception (?)
AnalogWay
Aquavision (van de mist screens toch?)
Barco
Benq
Calibre (is toch toch Björn's DPI distributeur?)
Canon
Casio
Christie
Cinematech(?)
Curve LED
D-BOX
Delta
Digital Projection
DNP
Domeprojection
Eiki
Epson (even zien wie ons gewaardeerd medeforummer nou eigenlijk is;-))
Eyevis
Gefen (maar als het weer slechts een kastjes display is dan snel door)
Harman (upmarketed JVC?, of alleen geluid)
Hitachi (forumlid meldt eens wat we daar kunnen zien?!)
Infitec (is er ook een Dolby 3D demo?)
Kingping screens (tegen wie moet ik gedag zeggen?;-))
Kinoton
LG (OLED en 3D demos? HS200/300? Eens zien hoe goed 200 en 300 lumens er in real live uit ziet, online ziet 200 er best aardig uit en nu is er ook een 300 XGA LED beamertje van ze)
Litefast 360 displays (dat zijn van die reclame dingen, als ik het me goed herinner)
Marantz (alleen audio?)
Mitsubishi ( is altijd wel wat interessants te zien, als ze het dit jaal maar niet verstoppen, een paar jaar terug dat mooie 4K scherm van ze gemist terwijl ik toch echt hele stand had afgestruind)
Multitouch
Optoma
Panasonic (is zeker weer bij Lang, want ze staan dit keer niet zelf in de lijst?)
Planar
Projection Design
Prysm
Geen Samsung?!
Geen Sharp?!
Sim2 Deutchland (Einer tip zum demo, spielen sie bitte aller content from einer Blu-Ray player, kein player un kabel wechsel so das wir diesees mal auch HD sehen können) (ja demo was een paar jaar terug fucked up, maar daar heb ik destijds al eens over geschreven;-)).
SinoLight LED Displays (Chinese LED Displays?)
TVOne
Vivitek

Vanzelfsprekend ook even op zoek naar het HT demo teather, noemens ze dit keer European Home Cinema, als ik het goed lees.

En natuurlijk het echte spul in het ISE Theater, echt grote projectoren kom je er vast niet meer tegen (dat is groter dan ik;-)), want zelfs die 4K bakbeesten van Sony zijn net ietjes kleiner dan ik en voor de nieuwe 4K DLPs lijkt het me te vroeg (PM me anders even als iemand deze ergens op een kamer verstopt;-)).

Weet nog niet zeker of ik het red, mijn voet is weer flink ontstoken door de jicht, dus kan niet staan, laat staan lopen.

Verder kun je er met het standaard vervoersbewijs niet meer komen, geen idee hoe het dan wel gaat:-(.

troje

#19
Quote from: donaldk on January 20, 2010, 00:27:42

...
Epson (even zien wie ons gewaardeerd medeforummer nou eigenlijk is;-))

Leuk als je langskomt, ik ben de gehele ISE op of rond de RAI te vinden.  :)

bmateijsen

Ik mis Velodyne in jouw lijstje ;).
Wij zullen ook op de ISE voor de hele periode zijn 8).

Kingpin Screens

Kingpin staat er ook, in de vorm van mijn persoon en mijn collega Jorg. Er zullen ook wel wat Zweedse collega's rondrennen ;-)
Je bent van harte welkom!

Groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

donaldk

Quote from: troje on January 20, 2010, 15:23:56
Leuk als je langskomt, ik ben de gehele ISE op of rond de RAI te vinden.  :)

Even m'n pm box doorgeploegd, weet weer je volledige naam;-).

Als ik het red dan ga ik waarschijnlijk de eerste dag, dus dinsdag (middag).

donaldk

Quote from: bmateijsen on January 20, 2010, 16:57:43
Ik mis Velodyne in jouw lijstje ;).
Wij zullen ook op de ISE voor de hele periode zijn 8).

Ach ja, als der maar geluid uitkomt, hèh;-).

In de Rise zag ik trouwens nergens iets over de aangekondigde audio demo rooms, waar dit jaar ruimte voor is gemaakt.

Weet je wat het is Björn, je hebt maar een paar uurtjes, want zelf om er rond de middag te zijn moet je heel vroeg je bed uit. EN als je om tien, nou misschien vijf voor zes niet al je spullen hebt opgehaald steelt de organisatie ze!!!

Terwijl de show zeker tot na zevenen duurt (was destijds zelfs live muziek voor zo'n Mitsubishi 4MM LED screen, inderdaad die van Lang was groter dan die van Mitsu zelf).

Maar iedereen met goeie tips mag me PM-en. Heb er zelf ook eentje ingezet met private screenings ingezet;-).

donaldk

Volgens Werner zal Optoma een HD66 3D demo op zijn stand hebben.