Morgen windows 7, wie gaat hem halen?

Started by Gaeje, October 21, 2009, 15:08:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

#50
Maanden ik werk er al bijna een jaar mee naar volle tevredenheid. Geen xp meer nodig gehad sinds en ik moet er ook niet meer aan denken. terug naar xp lijkt wel 10 jaar terug in tijd. :)

Een beetje het gevoel van van win31 naar xp overstappen zo groot is de stap

Trouwens surfspot.nl is alleen voor studenten, die 18 euro is niet voor iedereen weggelegd  :'( gemeen hoor.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Madhouse

Quote from: Erik on October 23, 2009, 14:02:07
Maanden ik werk er al bijna een jaar mee naar volle tevredenheid. Geen xp meer nodig gehad sinds en ik moet er ook niet meer aan denken. terug naar xp lijkt wel 10 jaar terug in tijd. :)

Een beetje het gevoel van van win31 naar xp overstappen zo groot is de stap

Trouwens surfspot.nl is alleen voor studenten, die 18 euro is niet voor iedereen weggelegd  :'( gemeen hoor.

En leraren. Mijn vriendin is lerares, dus vandaar dat wij een surfspot account hebben  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Xstream

Quote from: Erik on October 23, 2009, 14:02:07
Maanden ik werk er al bijna een jaar mee naar volle tevredenheid. Geen xp meer nodig gehad sinds en ik moet er ook niet meer aan denken. terug naar xp lijkt wel 10 jaar terug in tijd. :)

Ik kan dit bevestigen. Wat een heerlijk OS. XP is op zich ook prima, maar Win7 biedt toch wel heel veel meer zonder snelheid in te leveren, en het ziet er veel mooier uit ook. Van Vista naar Win7 is helemaal een wereld van verschil ... ik stond bijna te dansen zo blij was ik toen ik merkte hoe lekker Win7 draaide na de hel die Vista heet.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

The Penguin

Quote from: Madhouse on October 23, 2009, 14:08:10
En leraren. Mijn vriendin is lerares, dus vandaar dat wij een surfspot account hebben  ;)
Leerlingen betalen ook 70 euro hoor (Ultimate), dus alleen leraren hebben dit grote voordeel.
RonV | 50PY70 | VSX-LX70 | BDP-51FD |Kef iQ7SE iQ5SE iQ6c |BK XLS300/PR | Anti Mode 8033 DSP | Canare 4S11

Pos

Quote from: Madhouse on October 23, 2009, 14:08:10
En leraren. Mijn vriendin is lerares, dus vandaar dat wij een surfspot account hebben  ;)


Als je een surfspot account hebt, hoeveel versies/hoe vaak mag je dan bestellen?
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

The Penguin

RonV | 50PY70 | VSX-LX70 | BDP-51FD |Kef iQ7SE iQ5SE iQ6c |BK XLS300/PR | Anti Mode 8033 DSP | Canare 4S11

Uitje

#56
Quote from: EdoE on October 23, 2009, 09:04:45
Windows bepaalt op basis van de hardware ID's van een lijstje kern-hardware (moederbord, processor, nog een paar dingen) een string. Als je een onderdeel uit dat lijstje vervangt, verandert ook dit string. Als er te veel verandert, gaat er een bel rinkelen en moet je wat uitleggen om e.e.a. geactiveerd te krijgen.

Dat is de officiële lezing. Ik ken echter niemand die hier ooit werkelijk mee geconfronteerd is.

Ik werd er bij vista al mee geconfronteerd toen ik m'n dvd speler op een andere SATA poort op m'n MB zette  ;D
Starte me PC weer op en ja hoor kreeg meteen een melding dat ik opnieuw moest activeren, omdat m'n hardware gewijzigd was. Was het hier uiteraard niet mee eens en heb meteen MS gebeld. Die vonden het ook wel vreemd en heb toen een nieuwe key gehad. Had m'n Vista net 3 dagen destijds.

Maar ja draai windows 7 nu een maandje en om van het geneuzel af te zijn met upgraden heb ik hem maar besteld. Heb wel de 64bit OEM versie besteld nu het nog kan. Verwacht namelijk dat na alle ophef over het wel of niet illegaal zijn van de OEM versies dat de webwinkels dit beleidt wel eens strakker zouden kunnen gaan aantrekken. Even afwachten of ik hem ook uitgeleverd krijg. Boeit me namelij niet dat ik geen support heb met de OEM versie, als ik het geneuzel met illegale meldingen maar niet heb bij het updaten.

Ghosty J

ms kan nooit controleren of je wel een nieuwe pc hebt gekocht :)
ga er maar vanuit dat een key niet meer werkt na dat je het op 4 of meer pc's hebt geinstalleerd.. :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Uitje

Quote from: Ghosty J on October 29, 2009, 13:05:41
ms kan nooit controleren of je wel een nieuwe pc hebt gekocht :)
ga er maar vanuit dat een key niet meer werkt na dat je het op 4 of meer pc's hebt geinstalleerd.. :)

Gelukkig ben ik ook niet van plan om het op meerdere PCs te installeren  ;D

squallgage

Draai nu een half jaartje op Windows 7,

heb eerst de Enterprise versie gehad, maar omdat deze ontsettend veel problemen leverde met Adobe producten.
ben ik over gestapt op Ultimate, en alle problemen waren verdwenen.

nu een maandje of 2 met ultimate en bevalt me zeer goed ,
heb hem tevens ook geinstalleerd staan op me Compaq mini 110c ( 2gb geheugen ipv de standaard 1gb)
en daar ook zeer goede ondersteuning, alle hard ware werd zonder problemen gedetecteerd en met de juiste drivers geinstalleerd.

zeker net zo snel als windows XP.
scheeld alleen iets met dual screen. daarin was xp iets sneller. ( geen problemen verder )

scherm 1, is LCD
scherm 2, is Barco.
Vlissingen is de shit, geloof je het niet. Vraag het de duitsers. !

Tube-freak

Ik heb nu een paar maanden Windows 7 64 bit Home Premium.
In het begin moest ik erg wennen maar dat was na een weekje voorbij.

Ik heb alleen het idee dat sommige 32 bits applicaties niet zo lekker draaien.  Zo heb ik divxconverter lopen die regelmatig besluit om 3 filmpjes te converteren en dan vervolgens niets doet (geen foutmedling of iets, blijft niet hangen, doet gewoon niets meer na een paar filmpjes converteren).  Als ik dan stop en start doe dan gaat hij ineens weer vrolijk verder.  Erg vreemd.

Verder heeft hij wat problemen met utorrent.  Die blijft een keer in de zoveel tijd op "not-responding" staan.  Hij hangt dan maar dat gaat vanzelf weer weg.
vervelende is dan dat ik ook niet meer op firefox kan surfen of iets anders want de hele laptop gaat dan zo traag als dikke stroop door een trechter. Daat duurt dan ongeveer 10 tot 20 seconden dat ik vrijwel niets kan doen.

Wellicht dat er wel verbeteringen komen in de toekomst.  Ik zet meestal utorrent uit als ik iets belangrijks aan het doen ben ik wil niet dat dan de pc hnabt voor 20 seconden.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Madhouse

Ik draai Windows 7 Ultimate x64 en heb totaal geen enkel probleem met software (ook niet met dicxconverter en utorrent).
Ultimate is sowieso beter in software ondersteuning als de overige versie's van W7. Dit hoor je veel vaker namelijk.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Teejoo

Quote from: Madhouse on April  9, 2010, 12:43:55
Ultimate is sowieso beter in software ondersteuning als de overige versie's van W7. Dit hoor je veel vaker namelijk.
Dat zou toch wel heel vreemd zijn. De basis is toch zeker gelijk?

Madhouse

Quote from: Teejoo on April  9, 2010, 12:53:33
Dat zou toch wel heel vreemd zijn. De basis is toch zeker gelijk?

Lijkt mij ook maar schijnt niet zo te zijn....
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

JohanH

Ultimate heeft idd een verbeterde en iets andere basis, ook grotere ondersteuning voor hardware etc. En is ook zeker flink stabieler, hoewel windows 7 (ik gebruik de pro versie) als uber stabiel is in vergelijking met windows vista... Wat een ellende was dat.
Maar goed, ik gebruik met veel plezier windows 7 32bit pro. :)

angel66

ik draai ook al een tijd met ultimate, en nog steeds top hoor.

vista sucks big time ;)

Tube-freak

Ik heb ooit eens vista gekocht maar die crashte constant met een blue screen.  Zonde van het geld geweest.  Windows 7 doet het perfect.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

svmnb

Ik heb Win7 Ultimate 64 bit al een tijdje draaien. Een van de weinige dingen waaraan ik mij erger en eigenlijk meer verbaas, is dat Windows nog steeds om elke drol moet rebooten. Je zou denken dat ze dit nu weleens hadden aangepakt, maar helaas.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Raphie

Quote from: svmnb on May 12, 2010, 10:42:57
Ik heb Win7 Ultimate 64 bit al een tijdje draaien. Een van de weinige dingen waaraan ik mij erger en eigenlijk meer verbaas, is dat Windows nog steeds om elke drol moet rebooten. Je zou denken dat ze dit nu weleens hadden aangepakt, maar helaas.
Dat is dan bij jou, bij mij vraagt hij er alleen nog maar bij een enkele security update om.

Of gebruik je héél veel apps die het zelf in hun installatieroutine hebben gezet?
JBL PRX Power!

Erik

Hij reboot soms nog wel eens maar ze hebben het aantal keer drastisch aangepakt en verminderd. Zelf heb ik er weinig last meer van in ieder geval.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

vik

Jongens.. jongens..  ;D wat loopt dat Windows 7 toch fijn.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Erik

Inderdaad super gewoon niet te vergelijken met XP of Vista.

Moest van de week een nieuwe versie installeren (oem kost maar 100 euro) omdat de RC afliep. Installeren 1 vraag waar ik me bevond en op welk netwerk en hij installeerde en herkende alles in 1 keer. Daarna updates ophalen reboot, daarna nog 1 x check weer 2 updates gevonden, een reboot en klaar. Win7 doet en kan alles.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

MaxxMark

Quote from: svmnb on May 12, 2010, 10:42:57
Ik heb Win7 Ultimate 64 bit al een tijdje draaien. Een van de weinige dingen waaraan ik mij erger en eigenlijk meer verbaas, is dat Windows nog steeds om elke drol moet rebooten. Je zou denken dat ze dit nu weleens hadden aangepakt, maar helaas.

Mee eens. Vind het ook nog steeds erg hinderlijk. Minimaal dat je 1x per week toch echt moet updaten voor een of andere update, waarna je de popup krijgt waarbij je maximaal 4uur kunt postponen.

Ik heb zelf Windows 7 Ultimate (64bit). En het wil nog wel eens voorkomen dat een update faalt en het systeem instabiel wordt. Een week of wat terug heeft ie mijn SATA drivers geupdate, en blijkbaar gefaald. Hierna was mijn systeem dusdanig instabiel dat als ik de pc wilde waken na een sleep hij een BSOD genereerde. Na reboot draaide het gewoon goed. Uiteindelijk heb ik er ook nog een degraded mirror raid aan overgehouden (ik moest het array dus resyncen).

Pas na de MS debugging software te hebben gedownload zodat ik de mini-dumps kon analyseren kwam ik er achter dat hij gruwelijk op zn smoel ging over de drivers. En met name de raid drivers. System restore was toen geen optie meer. Deze waren ook corrupt geraakt. Uiteindelijk maar gewoon de originele drivers opnieuw gedownload. Daarna was het weer weg.

Vandaag toevallig nog een issue met de sound drivers (X-Fi). Na wat heen en weer te hebben geklikt met het disablen en enablen van in- en uitgangen (ik kreeg mn shoutcast niet goed ingesteld dat hij de "what you hear bron" gebruikte) in het sound overzicht van windows verslikte win7 zich ook opeens en genereerde een BSOD (zonder minidump en memory dump, dus ik kon het ook niet analyseren of reporten naar MS). Daar wijt ik het toch aan Creative die niet zo geweldig is met driver support. Maar het siert ze niet. Een WHQL driver hoort eigenlijk stabiel te zijn :)


Desalniettemin ben ik razend enthausiast over windows7! Flink beter dan Vista (al was ik daar ook niet ontevreden over).
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com