Morgen windows 7, wie gaat hem halen?

Started by Gaeje, October 21, 2009, 15:08:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ghosty J

Quote from: Erik on October 21, 2009, 21:11:40
ik zou even checken of het niet een te uitgeklede versie is.
MS Windows 7 Ultimate Upgrade (64-bits) (SL) NL
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Ghosty J

Quote from: Nosferatu on October 21, 2009, 21:08:18
Zo weinig ja. Zullen we het maar niet over Adobe CS4 hebben ? Da's helemaal lachen. (voor mij dan)  :pompom:
Adobe CS4 Design Premium (Student) NL DVD € 363,75
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Wimpie007

Ik wacht nog even af...
Sterker nog, ben zelfs op dit moment XP Pro SP3 aan het installeren op een gloednieuwe machine.
Vista heb ik enkel gezien toen ik het moest vervangen door xp op laptops en pc's...
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

Dirc

ik schaf een macbook aan als ik mijn huidige notebook verkocht krijg 8)

Toni71

Draai er al een tijdje mee, echt een verbetering tegenover vista (bagger).

Draaide hiervoor altijd xp, met een week vista .

Windows 7 werkt uitstekend en lekker vlot.

Kjelt

Toch begrijp ik de prijsstrategie van MS niet meer, in the USA kost een family pack met 3 volle licenties (dus geen upgrade) $150 oftewel €100.- en hier vragen ze €82 per stuk voor een upgrade en €120 voor een volle licentie. Ze bekijken het maar ik bestel wel via the USA  :devil:

carlo

Heb hem zojuist binnengekregen via surfspot: 18 euro voor windows 7 ultimate. Ben het nu al het installeren op m'n laptop. Morgen verwacht ik de 64 bits versie voor m'n desktop. Kost niks ivm upgrade. Ben benieuwd..
Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

GH

Quote from: Kjelt on October 22, 2009, 10:08:53
Toch begrijp ik de prijsstrategie van MS niet meer, in the USA kost een family pack met 3 volle licenties (dus geen upgrade) $150 oftewel €100.- en hier vragen ze €82 per stuk voor een upgrade en €120 voor een volle licentie. Ze bekijken het maar ik bestel wel via the USA  :devil:

De echte prijsstrategie is wellicht begrijpelijker  :devil:.... Windows 7 Home Premium Family Pack (upgrade) USD 149 vs. EUR 149...

Kjelt

Quote from: GH on October 22, 2009, 15:00:32
De echte prijsstrategie is wellicht begrijpelijker  :devil:.... Windows 7 Home Premium Family Pack (upgrade) USD 149 vs. EUR 149...
Uh nee nog niet helemaal, full version kost EUR120 en 3 full versions EUR149, wat houdt mij tegen om samen met 2 vrienden het family pack aan te schaffen en daardoor EUR70 per persoon te besparen?

Hanky Panky

Quote from: Kjelt on October 22, 2009, 16:03:29
Uh nee nog niet helemaal, full version kost EUR120 en 3 full versions EUR149, wat houdt mij tegen om samen met 2 vrienden het family pack aan te schaffen en daardoor EUR70 per persoon te besparen?

uhm .... niets? Ik kan me niet voorstellen dat je ze allemaal van het zelfde IP-adres moet registreren en gebruiken..... alhoewel  :devil:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Ghosty J

dat is niet zo moeilijk even een vpn maken :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Erik

OEM versie leek me de moeite ben alleen benieuwd hoeveel problemen je krijgt als je je moederbord of videokaart upgrade na 2 jaar. Als je dan weer een nieuwe oem moet kopen is het misschien slimmer nu een full version te kopen. Met XP was het nooit een probleem maar hoe het nu zit ....
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Ghosty J

Quote from: Erik on October 22, 2009, 19:13:32
OEM versie leek me de moeite ben alleen benieuwd hoeveel problemen je krijgt als je je moederbord of videokaart upgrade na 2 jaar. Als je dan weer een nieuwe oem moet kopen is het misschien slimmer nu een full version te kopen. Met XP was het nooit een probleem maar hoe het nu zit ....
nog nooit problemen mee gehad :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Madhouse

Quote from: Erik on October 22, 2009, 20:30:41
he he hij is net 1 dag uit ;D

Ik heb hem ook al 3 maanden hoor....Leve MSDN ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

GH

Quote from: Kjelt on October 22, 2009, 16:03:29
Uh nee nog niet helemaal, full version kost EUR120 en 3 full versions EUR149, wat houdt mij tegen om samen met 2 vrienden het family pack aan te schaffen en daardoor EUR70 per persoon te besparen?

Volgens mij bestaat jouw 3 full version family pack helemaal niet.... er staat overal duidelijk bij dat het Home Premium upgrade is, en die kost USD 149!

Kjelt

Quote from: GH on October 22, 2009, 20:42:11
Volgens mij bestaat jouw 3 full version family pack helemaal niet.... er staat overal duidelijk bij dat het Home Premium upgrade is, en die kost USD 149
Grappig want hier spreken ze over een korting van ruim $200 dus de totale werkelijke prijs had >$350 moeten zijn en dat zijn toch echt 3 full licenties? ? ?
QuoteThe Windows 7 Family Pack will be available starting on October 22nd until supplies last here in the US and other select markets. In the US, the price for the Windows 7 Family Pack will be $149.99 for 3 Windows 7 Home Premium licenses. That's a savings of more than $200 for three licenses. This is a great value and we're excited to be able to offer it to customers.

Ghosty J

Quote from: GH on October 22, 2009, 20:42:11
Volgens mij bestaat jouw 3 full version family pack helemaal niet.... er staat overal duidelijk bij dat het Home Premium upgrade is, en die kost USD 149!
De Family Packs van Windows 7 komen toch beschikbaar in Nederland, zo meldt Microsoft. Het 'familiepakket' met de Home Premium-versie van het nieuwe besturingssysteem kan op maximaal drie systemen geïnstalleerd worden.

Een maand geleden liet Microsoft nog weten dat de Family Packs op basis van Windows 7 Home Premium slechts in enkele 'geselecteerde landen' verkrijgbaar zouden zijn, en Nederland en België zouden daar niet bij horen. Microsoft laat nu echter op zijn Windows 7 Team Blog weten dat het familiepakket alsnog in Nederland verkrijgbaar zal zijn, voor een adviesprijs van vermoedelijk 149,99 euro.

http://tweakers.net/nieuws/62042/microsoft-brengt-windows-7-family-pack-toch-naar-nederland.html
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

GH

#43
Jullie moeten wel iets verder kijken dan de tekst in de berichten (waar trouwens niet expliciet instaat dat het volledige versies zijn)  8)

Als je op het plaatje van het family pack klikt zie je duidelijk op de verpakking staan dat het 3 upgrade licenties zijn :
http://windowsteamblog.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/CommunityServer.Blogs.Components.WeblogFiles/windows7/Win7_5F00_HP_5F00_FAMPAC_5F00_3DL_5F00_EN_5F00_1F336887.jpg

En ik zie, ook op de site van MS en bij de verschillende verkopers, echt geen andere familiy pack versie staan. De prijzen zijn dan in de VS en NL redelijk op elkaar afgestemd....

Maar waarom eigenlijk niet gewoon de upgrade versie... die kan je met een simpel trucje ook gewoon als volledige versie installeren.

EdoE

Quote from: Erik on October 22, 2009, 19:13:32
OEM versie leek me de moeite ben alleen benieuwd hoeveel problemen je krijgt als je je moederbord of videokaart upgrade na 2 jaar. Als je dan weer een nieuwe oem moet kopen is het misschien slimmer nu een full version te kopen. Met XP was het nooit een probleem maar hoe het nu zit ....

Windows bepaalt op basis van de hardware ID's van een lijstje kern-hardware (moederbord, processor, nog een paar dingen) een string. Als je een onderdeel uit dat lijstje vervangt, verandert ook dit string. Als er te veel verandert, gaat er een bel rinkelen en moet je wat uitleggen om e.e.a. geactiveerd te krijgen.

Dat is de officiële lezing. Ik ken echter niemand die hier ooit werkelijk mee geconfronteerd is.

Ghosty J

Quote from: GH on October 23, 2009, 08:54:41
Jullie moeten wel iets verder kijken dan de tekst in de berichten (waar trouwens niet expliciet instaat dat het volledige versies zijn)  8)

Als je op het plaatje van het family pack klikt zie je duidelijk op de verpakking staan dat het 3 upgrade licenties zijn :
http://windowsteamblog.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/CommunityServer.Blogs.Components.WeblogFiles/windows7/Win7_5F00_HP_5F00_FAMPAC_5F00_3DL_5F00_EN_5F00_1F336887.jpg

En ik zie, ook op de site van MS en bij de verschillende verkopers, echt geen andere familiy pack versie staan. De prijzen zijn dan in de VS en NL redelijk op elkaar afgestemd....

Maar waarom eigenlijk niet gewoon de upgrade versie... die kan je met een simpel trucje ook gewoon als volledige versie installeren.

:D

Quote from: Madhouse on October 22, 2009, 19:33:45
Let op: Je boot gewoon vanaf cd en kiest dan advanced install. Daarna voer je een normale install uit (dus geen upgrade), tijdens de install geen serienummer invoeren (dan is hij gewoon geinstalleerd en kun je hem activeren als je het serienummer invoert). Als hij dan helemaal geinstalleerd is dan start je nogmaals op vanaf cd in windows. Kies dan wel upgrade en voer het serienummer in. Daarna kun je hem normaal activeren. Legaal en simpel. Vanmiddag zelf gedaan op de laptop met een surfspot 64bits windows 7.  ;)

Is gewoon een simpele en legale truuk om een upgrade te installeren.  :google:

Leer mij Windows kennen  ;D ,dus het is echt zo!!  ;)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

ksi

Net alle 4 de versies van win7 gekocht, die ik kon kopen via surfspot, voor totaalprijs van 72 euro.

Robbo

Al je een Prof of Ultimate gaat verkopen laat maar weten.

Tube-freak

Ik wacht wel even af tot er wat meer gebruikers ervaringen zijn. Volgens mij is er niet echt direct een reden om van XP naar Windows 7 over te stappen tenzij windows 7 sneller is.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

GH

Hoeveel ervaringen denk je nodig te hebben.... erg veel mensen gebruiken al vele maanden de huidige versie.
Een specifieke reden voor overschakelen zal er bij de meesten niet zijn, maar andersom is er ook weinig reden om niet over te stappen.