Morgen windows 7, wie gaat hem halen?

Started by Gaeje, October 21, 2009, 15:08:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gaeje

ik volg het niet echt meer, het windows gebeuren, maar ik zag op een nieuws site dat er morgen een nieuwe windows uitkomt. wie zit er vol spanning op te wachten, en waarom? of blijft de grote meerderheid bij XP

Staaled

Quote from: Gaetan on October 21, 2009, 15:08:55
ik volg het niet echt meer, het windows gebeuren, maar ik zag op een nieuws site dat er morgen een nieuwe windows uitkomt. wie zit er vol spanning op te wachten, en waarom? of blijft de grote meerderheid bij XP
geen directe haast maar ga de upgrade zeker aanschaffen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

sj0er-D

Ik ga vanavond naar de Launchparty /training vanuit mijn werk. Als ik bij de eerste 50 zit heb ik een licentie voor windows 7 ultimate x86/x64 te pakken :)

heb hem overigens reeds 2 maanden op al mijn machines draaien. (geen beta of RC)

Hanky Panky

Ik wacht wel tot ik een nieuwe PC aan ga schaffen, dan neem ik een OEM-licentie. Op beide kantoormachines draaien we 98% vd tijd onder Citrix en voor het overige heb ik sinds het laatste SP eigenlijk geen Vista ellende meer. De SSD in mijn machine heeft veel meer speed gebracht dan welke andere update tot nu toe.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

blue-eyes

Voor 300 euro heb je een technet account, onbeperkt legaal downloaden en installeren.

Is goedkoper dan 279 euro per pc voor wat licenties ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

MaxxMark

Ik wil al een tijdje een SSD in mijn pc gooien, vanwegen de snelheid.

Ik grijp die kans dan ook meteen om up te graden naar een legale versie van Windows 7 (draai nu nog Vista, die wilde ik ook gaan kopen, maar toen was 7 aangekondigd, dus wachtte ik daar maar op:))

Ik zit er niet met veel spanning op te wachten. Ik vind Vista al goed, en als Windows 7 een snelheidsverbetering oplevert tov Vista dan vind ik dat wel de moeite waard!

De meeste 'spanning' die ik heb is dat ik benieuwd ben hoe veel de SSD zal gaan schelen :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MaxxMark

Quote from: Blue-Eyes on October 21, 2009, 15:48:07
Voor 300 euro heb je een technet account, onbeperkt legaal downloaden en installeren.

Is goedkoper dan 279 euro per pc voor wat licenties ;)

Maar dat is wel 300 euro per jaar  :nopompom:
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

blue-eyes

Ik heb 5 pc's en een 2-tal servers draaien (incl. virtueel).

Wat denk je wat dat kost aan licenties?
En, aftrekken als studiekosten :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Madhouse

Heb hem ook al 3 maanden draaien ofzo. Lang leve MSDN  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

squeek

ik ga één van dees maanden een laptop aanschaffen, en ik ga er wel eentje uitkiezen waar deze versie van windows reeds opzit. tijd voor iets anders zeg maar.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

peterrr

Ik zit er wel aan de denken, Vista draait redelijk....( zat bij de PC)
Maar het is nooit "mijn" besturing geweest, vond XP altijd beter/sneller.

Dus wacht ik even af,en als de berichten "mild positief" zijn flikker ik Vista eraf.

( schijnt dat MS eerst een draak aflevert zoals b.v Me daarna wat beters XP).

Groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

EdoE

Ook ik heb mezelf gezegend met Technet. Op een hobbysysteem heb ik een paar weken geleden Windows 7 Ultimate gezet en ikmoet zeggen... dat het gewoon een OS is. Ik adviseer dus om geen punt te maken van een upgrade en lekker te wachten tot een upgrade in hardware of een lekker pittige crash.

MovieMax

Vista is een bijbelse straf. Als je ook maar iets met de harddisk doet dan wordt alles traag als dikke stront door een trechter. Als quickpar bezig is met herstellen dan kun je beter koffie gaan drinken.

Tiz dat ik Vista bij de PC heb gekregen. En ik heb Vista nodig voor de Asus HDAV geluidskaart. Ik wacht wel af. Binnen een week verwacht ik dat er een unattended install van Windows 7 langkomt in de bekende nieuwsgroepen.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

Pos

Voor €30,- kon ik hem bestellen als upgrade bij de nieuwe laptop. Draait nu nog op vista, maar heb wel de upgrade gekocht, deze wordt als het goed is in december geleverd.
;)en in de bekende nieuwsgroepen is al een unatt. te vinden
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

Ghosty J

ik ga 1 deze dagen ook een nieuwe laptop kopen, iig waar win7 al opstaat!
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

rbormans

Quote from: Blue-Eyes on October 21, 2009, 15:48:07
Voor 300 euro heb je een technet account, onbeperkt legaal downloaden en installeren.
Is goedkoper dan 279 euro per pc voor wat licenties ;)
maar louter voor testdoeleinden toch ? niet voor productief gebruik

blue-eyes

De discussie is of je voor je pc's thuis dat productie is of prive gebruik.

Geen idee eigenlijk.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

rbormans

Quote from: Blue-Eyes on October 21, 2009, 20:44:09
De discussie is of je voor je pc's thuis dat productie is of prive gebruik.
Geen idee eigenlijk.
Sorry, ik vroeg het inderdaad meer vanuit zakelijk standpunt.
Denk dat het voor een thuissituatie al meer is dan MS ooit van kan dromen ;)

Nosferatu

Quote from: Raf (B) on October 21, 2009, 20:37:47
maar louter voor testdoeleinden toch ? niet voor productief gebruik


Maakt mij niet uit, draai al een tijdje Win7x64 Enterprise via dezelfde bron en ben er zeer tevreden over. Heb overigens al wel 2x Win7 Ultimate besteld voor een andere PC en laptop. Moet zeggen dat het, zeker in vergelijking met vista(64) super draait. Nog even en dan gaat XP Pro exit.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

EdoE

Je verklaart de software niet te zullen installeren op een systeem waarop iemand produceert.

Dus zoals ook bij OEM-licenties tasten we een tikkie in het duister.

Ghosty J

BTW op surfspot staat ook al windows 7 voor €69.75
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Nosferatu

Quote from: Ghosty J on October 21, 2009, 20:56:14
BTW op surfspot staat ook al windows 7 voor €69.75
En dat is zeker de studentenprijs. Onderwijs personeel betaalt slechts..... € 18,- (ja, waarom denk je dat ik 2x Ultimate bestel)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Ghosty J

#22
Quote from: Nosferatu on October 21, 2009, 21:02:42
En dat is zeker de studentenprijs. Onderwijs personeel betaalt slechts..... € 18,- (ja, waarom denk je dat ik 2x Ultimate bestel)
zo weinig? woow ben blij dat me vriendin nog studeert anders mocht ik de volle pond betalen :D
Zie net op tweakers dat de eerste HP's Pavilion al met win 7 gekocht kunnen worden :D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Nosferatu

Zo weinig ja. Zullen we het maar niet over Adobe CS4 hebben ? Da's helemaal lachen. (voor mij dan)  :pompom:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Erik

Quote from: Ghosty J on October 21, 2009, 20:56:14
BTW op surfspot staat ook al windows 7 voor €69.75
ik zou even checken of het niet een te uitgeklede versie is.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill