Nieuwe iMac's !!!! Quadcore en 27 inch scherm !!!!!!!!!!!!!!

Started by AnubisNefer, October 20, 2009, 18:53:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

angel66




angel66

tja scheelt niet effe zeg.

is alleen voor studenten zag ik.

dat hum ben ik al een hele tijd niet meer :P

mack

Quote from: angel66 on October 24, 2009, 13:18:18
tja scheelt niet effe zeg.

is alleen voor studenten zag ik.

dat hum ben ik al een hele tijd neit meer :P


Ik ook alleen maar parttime gelukkig.

Spacebass

Bij Apple store klik ik dingen die mij wel handig lijken en kom dan altijd op meer dan het dubbele uit ;D
Als ik "mijn" MacPro inricht is het helemaal huilen ;D Gelukkig leveren ze gratis ;D

      € 4.179,01  incl. btw

Gegevens
    * 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7
    * 16GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 4x4GB
    * 2TB Serial ATA Drive
    * ATI Radeon HD 4850 512MB
    * 8x double-layer SuperDrive
    * Apple Mouse
    * Apple Wireless Keyboard (US) & Gebruikershandleiding (Engels)
    * Apple Remote
    * Final Cut Express voorgeïnstalleerd (Engelse versie)
    * Aperture voorgeïnstalleerd (Engelse versie)
    * Jaarabonnement Family Pack
    * AppleCare Protection Plan voor iMac - Auto-enrol

JeKa


Job


Spacebass

Mja hoe zit het dan met de garantie als ik achteraf ga "rommelen" met de configuratie?

Audiofiel

RAM inderdaad niet kopen bij Apple, maar gewoon de (betere) Kingston machinespecifiek geheugen, dat is veel goedkoper.


Het vervangen van RAM heeft geen effect op je garantie. En bij modellen waarbij je de harddisk zelf mag en kunt vervangen (oudere MacBook, alle MacPro modellen) mag dat uiteraard ook zonder problemen. Dat zijn 'user upgradeable parts'. ;)


Overigens is mijn advies om NU geen 16 Gb aan ram te kopen, maar gewoon 8 Gb (4x 2 Gb). Als je namelijk nu 16 Gb koopt, ben je meer kwijt dan als je nu 8 Gb koopt en dat over een (half) jaar gaat upgraden. Dus 8+(later)16Gb < (nu)16Gb. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Maar Spacebass, je wilt toch niet werkelijk zeggen dat je eindelijk het licht hebt gezien :ph34r: en overstapt op een Apple? 8)








;D ;D ;D ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

AllStar

Quote from: mack on October 24, 2009, 12:22:55
En voor de slimme kopers is hij tekoop voor 1400  ;D

Een aantal instellingen heeft een speciaal contract met Apple (Apple On Campus > AOC). De instap 27" kost dan € 1.319,71 en de "standaard" i5 uitvoering € 1.582,70  8)

donaldk

Quote from: Gaetan on October 21, 2009, 21:01:16
dat worden wel héél kleine lettertjes dan

Als ze hun zaakjes voor elkaar hadden, dan was dit geen probleem hoor, fixed fonts, absurd!!! Windows is dat ook een probleem. Meeste user interfaces is dat een groot probleem. Paar jaar terug beloofde OpenTV ook scalable fonts in de nieuwe versie van zijn set-top-box middleware. Goed idee, maar ik heb toen gelijk de verwachting uitgesproken dat het wel weer niet goed gedaan zou worden. UPC was toen bezig met een slechtziendenclub om navigatie te verbeteren, maar de heren hadden (nog) totaal geen idee.

angel66

zit te twijfelen om de core2duo of quad core te nemen.

verschil in prestatie echt zo groot?

Gaeje


Audiofiel

Quote from: angel66 on October 25, 2009, 21:00:37
zit te twijfelen om de core2duo of quad core te nemen.

verschil in prestatie echt zo groot?

Over een jaar zal het verschil groter zijn dan nu. Een Quad Core kopen is vooral een beslissing voor de toekomst. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

AnubisNefer

Quote from: Audiofiel on October 25, 2009, 22:03:35
Over een jaar zal het verschil groter zijn dan nu. Een Quad Core kopen is vooral een beslissing voor de toekomst. ;)

Das waar , maar in mijn ogen is het meer een beslissing gebaseerd op ;

Heb je het echt nodig ?
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Xstream

Quote from: Audiofiel on October 25, 2009, 22:03:35
Over een jaar zal het verschil groter zijn dan nu. Een Quad Core kopen is vooral een beslissing voor de toekomst. ;)

Ach, ik kan je vertellen, m'n systeem lijkt wel 2x zo snel met de i7 Quad core t.o.v. van m'n vorige Core 2 Duo E6600. Maargoed, daar zitten ook nog wel wat dual core innovaties tussen natuurlijk.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Spacebass

Quote from: Audiofiel on October 24, 2009, 15:11:00
Maar Spacebass, je wilt toch niet werkelijk zeggen dat je eindelijk het licht hebt gezien :ph34r: en overstapt op een Apple? 8)
;D ;D ;D ;D
;D Ik wil altijd op de hoogte blijven voor het geval ik ineens de drang krijg om voor beeldbewerking een Mac te gebruiken ;)
(voor Games/HTPC zaken zal ik echt niet overstappen naar Mac)

Eerst maar eens kijken wat Windows 7 voor mij kan betekenen.

angel66

ik wil bv mijn HD films blijven bewerken.

ik dacht core2duo ook 64 bit was?


CloggySpete

Ik wil 'm eigenlijk ook wel heeeel graag (Quadcore), maar met de problemen die de laatste tijd de kop opsteken (linker onderhoek van glas gebarsten, DOA's etc.) denk ik dat de 24" nog maar even dienst moet blijven doen. Zodra de problemen zijn opgelost, haal ik 'm desnoods zelf uit Sjanghai :-)

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

AllStar

Of je koopt hem gewoon bij een "offline" APR, kun je 'm zelf testen voor je hem mee naar huis neemt?  ;)