Nieuwe iMac's !!!! Quadcore en 27 inch scherm !!!!!!!!!!!!!!

Started by AnubisNefer, October 20, 2009, 18:53:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AllStar

Quote from: Gaetan on October 21, 2009, 10:51:08
de imac is nooit echt een model geweest voor mij. (ofwel Macbook Pro ofwel PowerMac), maar het is een zeer mooie degelijke oplossing voor de gezinscomputer die dient voor wat te surfen en te mailen.


Maar deze nieuwe serie met quad i5 / i7 kan wel iets meer dan dat ;)

Nosoforos

surfen en e-mailen yeah right. Tikkie overkill he (maar ook geschikt ervoor uitteraard) Alle kantoren en ontwerp-bureaus hier in de buurt staan er helemaal vol mee.

ps. Ik ga de 21,5 inch halen. 27 inch is echt een beetje te (qua waf...)

boebla100

ik voel me nu toch wel echt een beetje genaaid door apple ben sinds een 7 weken overgestapt van ome bill naar apple en heb een 24" gekocht voor een niet slordig bedrag van 2100 euro nu koop je een 27" voor een 1800 euro had ik da geweten had ik nog wel ff gewacht . ben zeker niet ontevreden met deze mac werkt erg goed en geen stress meer zoals met ome bill maar toch voel me wel in het zak gezet.
denon avc-a1sr  versterker
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w htm1   center speaker
  1x b&w asw cdm  woofer
  ps3--gamecube--en nog een videorecorder
  beamer H57 scherm beamax a-velvet matwit zichtmaat 200x130

celerontje

Dat is altijd zo met elektronicaankopen:
Je wordt al genaaid voordat je uberhaupt je pinpas uit je portemonnee hebt getrokken.

Helaas, maar waar... ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Audiofiel

@boebla100: een paar vraagjes. Had je het geld er op dat moment voor over? Lijkt mij wel. Is jouw computer minder snel geworden doordat er een nieuwere? Lijkt mij niet. ::)


Het is met alle aankopen zo dat je het risico loopt dat er morgen een beter model is voor minder geld. Dat is zo bij TV's, projectoren, auto's en ook bij computers. Als je dat risico niet wilt lopen, dan moet je wachten. En wachten. En wachten. En nooit wat kopen, want er komt altijd wel weer een nieuwer model uit. ;)


Bij een nieuw model hoor je mensen vaak klagen die juist het model hadden gekocht. Ik vind dat een vrij negatieve instelling. Ga gewoon lekker genieten van je Mac! O0
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

ivo1986

Quote from: boebla100 on October 21, 2009, 13:14:39
ik voel me nu toch wel echt een beetje genaaid door apple ben sinds een 7 weken overgestapt van ome bill naar apple en heb een 24" gekocht voor een niet slordig bedrag van 2100 euro nu koop je een 27" voor een 1800 euro had ik da geweten had ik nog wel ff gewacht . ben zeker niet ontevreden met deze mac werkt erg goed en geen stress meer zoals met ome bill maar toch voel me wel in het zak gezet.

http://buyersguide.macrumors.com/

Voortaan deze website bekijken.
Maar heb je nu niks meer aan.

Durk

Niet eens een nummeriek pad op dat toetsenbordje..  :P
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Gaeje

Quote from: boebla100 on October 21, 2009, 13:14:39
ik voel me nu toch wel echt een beetje genaaid door apple ben sinds een 7 weken overgestapt van ome bill naar apple en heb een 24" gekocht voor een niet slordig bedrag van 2100 euro nu koop je een 27" voor een 1800 euro had ik da geweten had ik nog wel ff gewacht . ben zeker niet ontevreden met deze mac werkt erg goed en geen stress meer zoals met ome bill maar toch voel me wel in het zak gezet.

je computer wordt er toch niet slechter door?

ivo1986

Quote from: Gaetan on October 21, 2009, 13:44:27
je computer wordt er toch niet slechter door?

Je kunt toch wel begrijpen wat Boebla bedoelt?

Joep

Begrijpen doen we het allemaal denk ik wel, alleen schept een nieuw product weer een nieuwe soort hebberigheid, terwijl er al een supermachine op het bureau staat.. Je zou na aanschaf eigenlijk niet meer naar Apple.com moeten gaan, maar zo zitten we waarschijnlijk niet in elkaar als mens.... :) Ik doe al sinds de introductie met een zwarte MacBook en blijf ook altijd kijken naar waarmee Apple nu weer uitkomt.

Dirc

tja zoals je zegt. Iemand die er nu geen geld voro heeft heeft misschien juist geluk als hij er over een paar maanden wel geld voor heeft, omdat er dan weer nieuwe releases zijn.

Gaeje

Quote from: ivo1986 on October 21, 2009, 13:56:01
Je kunt toch wel begrijpen wat Boebla bedoelt?

neen. hij zegt tot 2 maal toe dat hij zich genaaid voelt door apple en in het zak gezet, maar op welke manier heeft apple daar nu schuld aan? Moeten ze echt al 2 maand op voorhand gaan roepen: " KOOP GEEN COMPUTERS MEER, ER KOMEN BINNENKORT NIEUWE AAN"?

Niemand gaat dat toch doen. Ik zou nu nog zeggen als het vorige week was, ok... maar 2 maand is toch al een hoop computerplezier dat je sindsdien gehad hebt.

en inderdaad als je dat dan toch ten allen koste wil vermijden, check dan even de sites die dat in de gaten houden

Sonoloog

Resolutie 27-inch 2560 bij 1440 pixels! Nice! Wat echt cool zou zijn als ze de 30" Cinema Display vernieuwen met 3840 bij 2160 pixels. Leuk voor Final Cut Studio met de Red One camera!

Gaeje


Sonoloog

Dat is inderdaad wat klein! Zat meer te denken vanuit de MacBook Pro 17" want die heeft een resolutie van 1920 bij 1200 pixels.
Dus uitgaande vanuit de iMac 27" zou een 40" Cinema Display ideaal zijn...

Natuurlijk blijft dit één grote speculatie! Het gaat meer om de prijsstelling/resolutie van de iMac 27"
Ik hoop gewoon dat het niet heel lang meer gaat duren dat 4k enigszins betaalbaar wordt...

Audiofiel

De 27" iMac heeft overigens nog een andere, unieke functie. Het scherm kan via de (mini) Displayport ook als ingang werken en dus ook een bron weergeven. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik

Quote from: boebla100 on October 21, 2009, 13:14:39
ik voel me nu toch wel echt een beetje genaaid door apple ben sinds een 7 weken overgestapt van ome bill naar apple en heb een 24" gekocht voor een niet slordig bedrag van 2100 euro nu koop je een 27" voor een 1800 euro had ik da geweten had ik nog wel ff gewacht . ben zeker niet ontevreden met deze mac werkt erg goed en geen stress meer zoals met ome bill maar toch voel me wel in het zak gezet.
Als je er echt mee zit dan kun je hem toch verkopen met verlies en upgraden :)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Micha2

Tja ik zat al een tijd te wikken en te wegen. Maar ik heb toch vandaag de stap gemaakt door de laatste updates.
De 27 inch, i7 versie met 8gb werkgeheugen besteld.

Ik ben erg benieuwd wat deze straks daadwerkelijk doet, maar als je de specs bekijkt moet het toch een beest van een machine zijn. Het enigste wat ik niet begrijp is dat de prijsbrug tussen de imac en de cinema displays totaal niet meer klopt. En waar ik hiervoor op een mac G5 en macbookpro heel snel mijn werk kon doen, is deze als het goed is nog veel sneller....

Mijn website is compleet vernieuwd: http://www.studio-immo.nl

angel66


mack

Quote from: angel66 on October 24, 2009, 12:07:48
waar staat die 27 inch voor 1800 dan?

Gewoon in de apple store

En voor de slimme kopers is hij tekoop voor 1400  ;D


angel66


Job

Nogal heavy resolutie. Hoe klein worden de letters van het systeem dan wel niet?
Zit ook al te priegelen op mijn MBP 17" met 1920x1200...
Valt me erg tegen dat dat in OSX allemaal zo weinig te customizen is.

addy

Quote from: mack on October 24, 2009, 12:22:55
Gewoon in de apple store

En voor de slimme kopers is hij tekoop voor 1400  ;D

Ben niet zo slim, waar dan voor 1400,- ?
Gr Ad