Nieuwe iMac's !!!! Quadcore en 27 inch scherm !!!!!!!!!!!!!!

Started by AnubisNefer, October 20, 2009, 18:53:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nosoforos

Ja, je hoeft het er niet bij te kopen inderdaad (ik doe het meestal wel, met goede ervaringen). Ik moet zeggen dat ze het mij nooit echt hebben geprobeerd aan te "smeren". Maar dat ze het proberen is nogal logisch, de marges die resellers hebben is niet hoog.

esre

Quote from: Nosoforos on June 20, 2010, 14:41:52
Ja, je hoeft het er niet bij te kopen inderdaad (ik doe het meestal wel, met goede ervaringen). Ik moet zeggen dat ze het mij nooit echt hebben geprobeerd aan te "smeren". Maar dat ze het proberen is nogal logisch, de marges die resellers hebben is niet hoog.

Waarom heb je Apple care erbij genoemen?
Heb je daar redenen voor?

Nosoforos

Ik zelf heb eigenlijk nog nooit pech gehad met Apple hardware, mijn moeder toevallig wel- en toen was de applecare een uitkomst (zo ongeveer alles is zonder kosten vervangen aan haar eerste Macbook). Vandaar. Op de aanschafprijs van een iMac ga ik ook niet moeilijk doen over de toevoeging van de garantie.

esre

Ok duidelijk heb je Apple care dan wordt er totaal niet moeilijk gedaan. ;D

Audiofiel

Quote from: Nosoforos on June 20, 2010, 14:41:52
Ja, je hoeft het er niet bij te kopen inderdaad (ik doe het meestal wel, met goede ervaringen). Ik moet zeggen dat ze het mij nooit echt hebben geprobeerd aan te "smeren". Maar dat ze het proberen is nogal logisch, de marges die resellers hebben is niet hoog.

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat een pakketje AppleCare meer oplevert dan de iMac waar je hem bij verkoopt. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Nosoforos

Dat lijkt mij ook, aangezien ik die marges op de apparatuur wel eens heb gezien en dan vraag ik me af waar ze het dan vandaan halen.

John Wx


en dan nog een super uitvinding de magic mouse

Geen enkele knop of scrol balletje maar een muis die werk met multi touch technologie  O0

klik, rechter muis door 2 vingers, scrollen door gewoon met je vinger te bewegen, in en uitzoomen, en bladeren door je foto's/muziek/bestanden door net als op de iphone een "swipe" te doen



[/quote]

ze hebben het goed afgekeken bij de chinezen


http://www.visenta.com/en/Doc/Keyboard/keyboard.pdf
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

angel66

mijn imac word maandag omgeruild voor een nwe.
ik had de mijne sinds woensdag, maar zag gister vreemde gele/groenige vlekken rechts onder.

pracht ding hoor, moet wel heel erg wennen aan het os.

ivo1986

De eerste twee weken had ik ontzettend spijt dat ik een mac had genomen.
Nu wil ik niet anders meer.

Welke heb je gekocht?

angel66

ik had de 21.5 gekocht met 1000 gb schijf.
ik vond de beeldkwaliteit van mijn HD materiaal ook tegen vallen, korrilig beeld.


Nosoforos

Je zit natuurlijk ook dichter op zo'n scherm dan je normaal met je tv doet, bij mij ziet HD er heel mooi uit, maar het leuke van HD is vaak ook dat je juist de korrel erg goed ziet  ;). Hopelijk heeft je vervanging geen problemen!

angel66

welke player gebruik jij?
codecs?

bepaalde drivers voor je video kaart?

is er een manual online die de basic stappen doorneemt?
voor bepaalde handelingen met dit os.

JeKa

Quote from: jwx on June 25, 2010, 13:05:05
en dan nog een super uitvinding de magic mouse

Geen enkele knop of scrol balletje maar een muis die werk met multi touch technologie  O0

klik, rechter muis door 2 vingers, scrollen door gewoon met je vinger te bewegen, in en uitzoomen, en bladeren door je foto's/muziek/bestanden door net als op de iphone een "swipe" te doen





ze hebben het goed afgekeken bij de chinezen


http://www.visenta.com/en/Doc/Keyboard/keyboard.pdf

Hoe zoem jij in en uit met de Magic Mouse en ik welke programma's?

Nosoforos

Quote from: angel66 on June 26, 2010, 19:54:37
welke player gebruik jij?
codecs?

bepaalde drivers voor je video kaart?

is er een manual online die de basic stappen doorneemt?
voor bepaalde handelingen met dit os.
Drivers voor mijn videokaart zitten in het systeem, daar hoef ik als gebruiker niet in te duiken, ik zou niet weten hoe/waarom.
Als afspeel-software gebruik ik VLC en Plex. Plex is mijn mediacenter software en speelt ook op mijn oude Macbookje 1080p probleemloos af. VLC speelt zoals bekend alles.


Nosoforos

Quote from: JeKa on June 28, 2010, 14:23:24
Hoe zoem jij in en uit met de Magic Mouse en ik welke programma's?
Je hebt een progje waarmee je je muis van alles kunt laten doen. Ik heb het even geprobeerd, maar meteen weer weggehaald. Apple heeft met goede reden beperkt wat je met je muis kunt, want je wordt er al gauw gek van. Maar als je het wil kan het dus wel, even googelen denk ik.
edit- http://magicprefs.com/

CloggySpete

Iemand ook een issue met de Bootcamp drivers voor de 27" I5? In Windows geeft ie af en toe hele rare strepen en lijkt het alsof ie ermee ophoudt en in 640*480 verder wil gaan. Beetje lastig om COD MW2 te spelen in die resolutie  ;)

Verder, met het OSX ben ik erg, erg tevreden.

M:iNdO

Nu de iMacs pas geleden weer zijn vernieuwd verwacht ik toch wel dat de vorige modellen van de quadcore 27 inch iMacs in de aanbieding komen.
Tot op heden nog geen aanbieding gezien? Het lijkt wel of ze echt door de oude voorraad heen zijn of er niet van af willen  :crazy:
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

CineSmurf

Kreeg net een mailtje van de MM, dat ze 100 euro goedkoper zijn, maar het zet inderdaad geen zoden aan de dijk...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

M:iNdO

Quote from: CineSmurf on August 16, 2010, 17:37:34
Kreeg net een mailtje van de MM, dat ze 100 euro goedkoper zijn, maar het zet inderdaad geen zoden aan de dijk...

Net terug van MM....................ben weer € 1.699,00 lichter  :sneaky2:
Dat wordt weer minimaal een maandje droog brood eten  :threadclosed:

Hmmm toch maar proberen om een paar pc's, waaronder een quadcore die ik tot nu toe als hoofdsysteem gebruik, te verkopen.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Freud

Ik ben wel erg geïnteresseerd geworden in de 27inch iMac. Een vriend van me heeft het , en het zag er prachtig uit. VMWare Fusion erbij , en ik heb windows 7 ook...Jammer dat ik dan weer de versie wil van 3000 euro...maar goed, eens kijken wanneer ik deze zou kunnen aanschaffen...

Etiennevh

Quote from: Nosoforos on June 20, 2010, 23:57:44
Dat lijkt mij ook, aangezien ik die marges op de apparatuur wel eens heb gezien en dan vraag ik me af waar ze het dan vandaan halen.
Als je weet dat ze 8% inkoop korting krijgen, verdienen ze op een mac van 1000 euri 80 euro. Dan na te gaan dat je minimaal 50000 euri handel aan Apple Computers moet hebben per kwartaal om premium reseller te blijven, verdien je 4000 euri aan marge.. Op de ipods en dat accesoires kunnen ze veel meer marge maken. Maarr.. Applecare en software, daar zit iets van 40% op.. dus dat verkopen ze het liefst..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

angel66


Raphie

Net met de nieuwe iMac i3 21" ? lopen spelen, kan niet anders zeggen ECHT heel mooi  8)
JBL PRX Power!

angel66

heeft niemand hier probs gehad met die beruchte gele vlekken in het beeld?

Nosoforos

Dat was alleen bij de 27" modellen, en was dat niet gewoon lijm die nog niet was opgedroogd, letterlijk? Alleen in de eerste week was daar wat over, daarna nooit meer tegengekomen, dus zal wel weinig hebben voorgesteld.