Nieuwe iMac's !!!! Quadcore en 27 inch scherm !!!!!!!!!!!!!!

Started by AnubisNefer, October 20, 2009, 18:53:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ivo1986

Quote from: Raphie on May 26, 2010, 14:20:30
gewoon bootsector gesloopt, zal dus niks HWmatig kapot zijn gegaan

Dat is wel wat ze beweerden maar leek mij ook vrij stug.

Peerless Monster

Quote from: CineSmurf on May 26, 2010, 14:22:47
Is er al eens bekend wanneer er blu ray spelers worden ingebouwd in die Macs? Dat gaat voor mij het punt zijn om een nieuwe iMac aan te schaffen.

Kan je ook je oude gewoon upgraden hoor...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Quote from: CineSmurf on May 26, 2010, 14:22:47
Is er al eens bekend wanneer er blu ray spelers worden ingebouwd in die Macs? Dat gaat voor mij het punt zijn om een nieuwe iMac aan te schaffen.

Kun je lang wachten. Steve Jobs noemt Blu-ray "a bag of hurt" en wil er niet aan gezien de licentieproblematiek en het feit dat het platform niet stabiel is (nieuwe BD schijf vereist soms nieuwe firmware voor de speler).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

VlisChris

Was cynisch idd.
Sta nu in file bij rotterdam.
Wel backups, niet van mijn meest recente werk. Dat stond gepland voor vandaag. Dus ben benieuwd hoe ze dat op gaan lossen.
Maarja, eerst maar weer verder rijden.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

ivo1986

Quote from: Audiofiel on May 26, 2010, 14:58:37
Kun je lang wachten. Steve Jobs noemt Blu-ray "a bag of hurt" en wil er niet aan gezien de licentieproblematiek en het feit dat het platform niet stabiel is (nieuwe BD schijf vereist soms nieuwe firmware voor de speler).

Zou er al bijna een nieuwe serie aankomen?

ivo1986

Quote from: Christiaan S on May 26, 2010, 14:58:47
Was cynisch idd.
Sta nu in file bij rotterdam.
Wel backups, niet van mijn meest recente werk. Dat stond gepland voor vandaag. Dus ben benieuwd hoe ze dat op gaan lossen.
Maarja, eerst maar weer verder rijden.

http://www.macrumors.com/2010/02/04/apple-reportedly-offering-15-refunds-to-purchasers-of-troubled-27-inch-imacs/

VlisChris

Ben benieuwd. Zal eens navragen wat daar in Nederland van bekend is.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Icarus314

Die 27 inch schermen is inderdaad een probleem. Mijn eerste 27 inch had gele vlekken die echt stoorden. De kleurentemperatuur mat een verschil in 800K over de plekken. De tweede heeft een licht blauwe bovenrand maar dat is niet storend maar wederom wel een 800/900K non uniformiteit en dat lijkt me niet normaal al weet ik niet wat de eis voor monitoren is. Ik heb nog in een kleine Apple winkel gekeken en daar zagen de schermen er goed uit. Bij de grote markt waar ik heb gekocht bleken alle schermen hetelfde te hebben ook de demo's. Veel mensen zien het gelukkig niet. Wel is de service subliem, ik kreeg direct een nieuwe mee en een vriend kreeg een nieuw scherm ingebouwd. Maar ook hij zit er nog steeds mee maar vind het niet storend.

angel66

zijn die schermen nog steeds een probleem?

wil een imac aanschaffen.

ivo1986

Quote from: angel66 on June 18, 2010, 12:10:12
zijn die schermen nog steeds een probleem?

wil een imac aanschaffen.

Ik zou nog wachten. Binnekort komt er alweer een update hoogstwaarschijnlijk.
En de problemen waren alleen bij de 27 inch. Of wil je die ook aanschaffen.

angel66

Ik heb ze gezien en ik vind ze fantastisch.

vooral die grote, wauw!

ik kan die kleine krijgen met 8 gig werkgeheugen voor 1100.

maar vind die videokaart niet zo geweldig 9400M.

dan zou ik die ander moeten kopen, voor een betere kaart.

vraag me af wat voor update er zou komen.

ivo1986

1100 is een mooie prijs.
En zo klein is de 'kleine' niet.
Wat ga je er mee doen?

En ik heb natuurlijk geen idee wat die update inhoudt.
Ik denk wel dat er nieuwe videokaart komt uit de 320 serie van Nvidia.
De oude 9400 is al 2 jaar op de markt dus ze zullen wel met watr nieuws komen.
Nu zit in de nieuwe mini ook de 320 serie.

angel66

hmm ik zal wel iets met HD content willen doen, lijkt me top op zo,n scherm.

Audiofiel

De 27" iMac in Dual Core uitvoering heeft geen problemen meer, de i5 en vooral de i7 modellen daarentegen wel.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Nosoforos

een beetje HD afspelen is op geen van de iMacs een probleem. Dat trekt mijn 4,5 jaar oude MacBook zelfs. HD-editen, dan is zo'n systeem wel fijn, dat trekken de nieuwe iMacs ook wel. Ik heb zelf de 21,5" versie, die vind ik al erg groot, 27" zou bij mij echt te groot worden om nog fijn op te werken.

AllStar

Quote from: Nosoforos on June 18, 2010, 17:58:28
een beetje HD afspelen is op geen van de iMacs een probleem. Dat trekt mijn 4,5 jaar oude MacBook zelfs. HD-editen, dan is zo'n systeem wel fijn, dat trekken de nieuwe iMacs ook wel. Ik heb zelf de 21,5" versie, die vind ik al erg groot, 27" zou bij mij echt te groot worden om nog fijn op te werken.

Tot je er 1 dag mee hebt gewerkt, dan wil je niet anders meer  :angel:

AnubisNefer

Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

JeKa

Quote from: Nosoforos on June 18, 2010, 17:58:28
een beetje HD afspelen is op geen van de iMacs een probleem. Dat trekt mijn 4,5 jaar oude MacBook zelfs. HD-editen, dan is zo'n systeem wel fijn, dat trekken de nieuwe iMacs ook wel. Ik heb zelf de 21,5" versie, die vind ik al erg groot, 27" zou bij mij echt te groot worden om nog fijn op te werken.

Te groot, waarom?

Nosoforos

De afstand tot het scherm op mijn bureau is daar niet groot genoeg voor. Dan zou ik zo'n tenniswedstrijd-effect krijgen.
Overigens is ie inderdaad wel prachtig, dat enorme scherm, maar de "kleine" versie is ook niet mis.

angel66

Dus ik moet afwachten tot die update komt?

Is dit zeker?

AllStar

Quote from: angel66 on June 20, 2010, 09:39:56
Dus ik moet afwachten tot die update komt?

Is dit zeker?

Moment, ik pak even mijn glazen bol, dan vertel ik het je straks! Semi-serieus: op http://buyersguide.macrumors.com kun je zien wat de gemiddelde tijd is tussen de updates en hoeveel dagen er sinds de laatste update zijn verstreken. Ik ben echter van mening: als het huidige product aan je wensen voldoet en je hebt het geld, gewoon kopen en ermee gaan werken / plezier van hebben.

Denk je dat de huidige iMac opeens slechter gaat presteren als er een nieuwe komt? Je kunt altijd wel blijven wachten, want er zal áltijd wel een nieuw model gaan komen . .

Erik

Het valt wel op dat de nieuwe modellen het laatste half jaar in prijs omhoog zijn gegaan. Maw het zou zomaar kunnen dat als straks de imac iets upgrade dat je dan 3 honderd of zelfs meer extra mag neertellen voor iets waarvan je zegt dat staat niet in verhouding. Zie bv de mac mini die van 550 naar 800 ging.
Dus het kan dit keer zelfs slimmer zijn om er nu eentje te halen ipv wachten.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

esre

Apple maakt hele mooi spullen maar je betaalt de hoofdprijs voor design en naam.
Ik heb de I Mac 27 inch instapmodel in de actie gekocht scheelde toch 100 euro.
Intel Core 2 Duo/3,06 GHz/4 GB
Tevreden ben ik wel maar of ik het ooit nog een keer zal doen,nee omdat er hele goede PC's zijn met Windows erop die even snel zoniet sneller zijn.
Schermen zijn er in alle vormen en maten en prijzen van matig tot top!
Als laatste vind ik de service van Apple matig en dan zeg ik het netjes.
Ik werk met 2 systemen en Windows 7 draait ook zeer goed draait vrijwel geen problemen en de service van Paradigit of Mycom is aanzienlijk beter.
Heb je een Windows vraag dan ga je naar de winkel en het wordt uitgelegd,ga je naar zo een Apple store dan wens ik je veel suk6. :D

Nosoforos

Mijn ervaring met apple resellers is juist echt subliem (behalve eentje, waar ik daarom ook nooit meer kom). Maar bij mijn twee vaste andere niets dan lof.
Ik heb ook altijd wel van de een of andere actie geprofiteerd (eerst was ik zelf nog student, toen mijn vriendin en er was een inruilactie voor je oude pc). Dat scheelt dan toch al gauw aardig wat.

esre

Ik ken iemand die in zo een store werkt en zelfs zij wordt van het hoofdkantoor knettergek.Apple Care aansmeren heeft topprioriteit!
Mensen realiseren zich niet dat zij een PC en besturingssysteem in 1 kopen dus heb je een probleem dan ligt het standaard aan de router (behalve als die van Apple zelf komt) of software van derden want aan Apple kan het nooit liggen.
Ik heb nog nooit gebruik hoeven te maken van dat 0900 gedoe heb ik iets dan ga ik naar mijn Apple meisje. :D
Ik vind het bespottelijk dat mensen lukraak Apple care erbij kopen om geen gezeur te krijgen. :-\