Emotiva

Started by Miesepies, October 20, 2009, 10:23:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ejorne

Zo he!
Dit merk kende ik nog niet.
Maar de eerste kennismaking is geweldig!

Degelijk, mooi en betaalbaar.
Alleen jammer dat het van ver moet komen.

Ik ben denk ik wel in voor een powerbuy. Met een beetje geschuif in de boeken moet het misschien wel mogelijk zijn om een XPA5 en UMC1 te bemachtigen.
8)

Ik heb helaas het budget niet voor het volgende maar stel je voor:
Een XPA1 voor mijn SDX15, daarbovenop de XPA5 voor de 5 speakers, dan nog de UMC1 voor het processen en in plaats van de cd-speler zou ik dan graag nog een mediaplayer alla een dune3.0 in dezelfde looks zien...

O0 O0 O0


Maf

Quote from: RobbertE on December  9, 2009, 20:12:46
Even een klein beetje off-topic.

Stel je koopt een UMC-1, de XPA-5, de ERC-1 en hebt daar ook nog een (toekomstige) 50 inch plasma, een BR speler, een digitale decoder en een SVS sub bij op één en dezelfde stroomgroep. Loop ik dan risico dat mijn stoppen eruit knallen als ik, zeg de PRO, EV, Plasma, Sub en BR speler aan heb staan / aan zet?

Ben namelijk zeer geinteresseerd in een toekomstige aankoop van bovengenoemde, maar woon in een jaren 60 appartement, waar ik dus al het bovenstaande op 1 groep heb zitten en niet zomaar even iets nieuws (laat) aanleggen.
Ik denk van niet, maar je zal de specs even op moeten zoeken + bijmekaar optellen om te zien of het een probleem zou kunnen zijn.

Algemene tip voor mensen die informatie zoeken :
Zoek niet hoe goed een product is, maar juist hoe slecht.

Zo kan je bijvoorbeeld vinden dat een aantal mensen problemen heeft met ruis icm emotiva amps door de hoge gain (32db).
Schijnt ook zo te zijn dat de GND van de rca en xlr gekoppeld zijn, waardoor je dus alsnog eventueel ruis kan horen via de RCA verbinding (ook al gebruik je hem niet).
Misschien dat wat emotiva gebruikers kunnen testen of hun emotiva's "ruis" geven (hoe weinig dan ook) ?

Nooff

^^
Simpele oplossing is gewoon alles van Emotiva gebruiken, dus ook de processor  ;)

Miesepies

Quote from: Maf on December  9, 2009, 20:52:47Zo kan je bijvoorbeeld vinden dat een aantal mensen problemen heeft met ruis icm emotiva amps door de hoge gain (32db).

Dat was ik... en kan inmiddels melden dat de ruis ook duidelijk hoorbaar is wanneer ik mijn Rotel als geintregeerde versterker gebruik. De ruis komt dus duidelijk van de Rotel af... Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat de noise floor van de UMC-1 veel lager is dan mijn Rotel, volgens velen op het Emotiva forum zou dat wel goed zitten, maar dat ga ik in januari zelf maar eens uitproberen  :)

Cloontje

Zou ook wel willen weten wat er kwa modificatie mogelijk is.

Artspeak bijvoorbeeld kan hele leuke dingen doen met Parasound.
Zou hij eventueel ook importeur kunnen worden?

Als er een powerbuy komt wil ik ook wel de vv of de vv/pro meebestellen.

Nooff

Quote from: Cloontje on December 10, 2009, 01:16:51
Zou ook wel willen weten wat er kwa modificatie mogelijk is.

Artspeak bijvoorbeeld kan hele leuke dingen doen met Parasound.
Zou hij eventueel ook importeur kunnen worden?

Als er een powerbuy komt wil ik ook wel de vv of de vv/pro meebestellen.
Emotiva doet niet aan importeurschap. Ze willen alles in eigen handen houden en geen onnodig bijkomende kosten. Ze zijn daarom ook bezig om het bestelsysteem aan te passen zodat je straks meteen ziet wat de verzendkosten zijn en eventuele heffingen.

TornadoGo

#106
Hier ook een XPA-5 besteld met een setje X-series interlinks. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Overigens krijg ik door dat de verzendkosten €192 zijn.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Mario D

Quote from: TornadoGo on December 12, 2009, 14:57:24
Hier ook een XPA-5 besteld met een setje X-series interlinks. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Overigens krijg ik door dat de verzendkosten €192 zijn.

Mooie amp hoor.  ;)

Hou er rekenig mee dat Fed-ex nadien nog een rekenig stuurt met de kosten van de inklaring.
De verzendkosten vallen nog mee vind ik, is die 192€ dan express verstuurd.??
Voor mijn XPA-2 zijn de verzendkosten 156 Dollar.

Thesqualer

Hoe zit het eigenlijk met de tuner.
Werkt deze ook gewoon met de nl kabel?
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Nooff

Quote from: Thesqualer on December 13, 2009, 14:20:18
Hoe zit het eigenlijk met de tuner.
Werkt deze ook gewoon met de nl kabel?
Alles van Emotiva is Multi voltage (110V-230V)

De Amps en Tuner switchen automatisch (auto-sensing) en de CD speler heeft een switch op de achterkant

Thesqualer

Quote from: Nooff on December 13, 2009, 14:25:19
Alles van Emotiva is Multi voltage (110V-230V)

De Amps en Tuner switchen automatisch (auto-sensing) en de CD speler heeft een switch op de achterkant

kijk dat is heel erg mooi even sparen en dan snel aanschaffen.
En even wachten op de nieuwe Pre.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

TornadoGo

Quote from: kalimero on December 13, 2009, 09:20:20
Mooie amp hoor.  ;)

Hou er rekenig mee dat Fed-ex nadien nog een rekenig stuurt met de kosten van de inklaring.
De verzendkosten vallen nog mee vind ik, is die 192€ dan express verstuurd.??
Voor mijn XPA-2 zijn de verzendkosten 156 Dollar.

Ik hou rekening met de belasting.. Die €191 is economy met FedEx.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Nooff

Quote from: TornadoGo on December 13, 2009, 15:02:04
Ik hou rekening met de belasting.. Die €191 is economy met FedEx.
Dat is nogal wat meer dan 152 dollar (omgerekend iets meer dan 100 euro)

Nooff

Quote from: Thesqualer on December 13, 2009, 14:44:02
kijk dat is heel erg mooi even sparen en dan snel aanschaffen.
En even wachten op de nieuwe Pre.
Let wel, alleen de UMC-1 heeft een Tuner aan boord. De USP-1 is een Pre zonder tuner.

TornadoGo

Ik vind 't ook vrij hoog ten opzichte van de tarieven die ik eerder voorbij heb zien komen.

Ik neem aan dat ik over de verzendkosten geen invoerrechten hoef te betalen? Het is jammer dat één versterker net boven de €430 uitkomt en dat daarover dus invoerrechten betaald moeten worden.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Thesqualer

Quote from: Nooff on December 13, 2009, 15:04:42
Let wel, alleen de UMC-1 heeft een Tuner aan boord. De USP-1 is een Pre zonder tuner.

In dit topic is er gesproken over een nieuwe pro van emotiva.
De XMC-1 die op Halo C3 gaat lijken van parasound.
Misschien de moeite waard om op te wachten deze komt medio juni/juli 2010
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

TornadoGo

#116
Quote from: Thesqualer on December 13, 2009, 15:09:06
In dit topic is er gesproken over een nieuwe pro van emotiva.
De XMC-1 die op Halo C3 gaat lijken van parasound.
Misschien de moeite waard om op te wachten deze komt medio juni/juli 2010

Of nu de UMC-1 aanschaffen en tegen de tijd dat de XMC-1 er eindelijk is die aanschaffen met 40% korting. Ben je uiteindelijk een stuk goedkoper uit. Of mag dat niet?

Edit: Ik zie het al, die 40% geldt niet voor een apparaat van dezelfde generatie.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Thesqualer

Quote from: TornadoGo on December 13, 2009, 15:15:09
Of nu de UMC-1 aanschaffen en tegen de tijd dat de XMC-1 er eindelijk is die aanschaffen met 40% korting. Ben je uiteindelijk een stuk goedkoper uit. Of mag dat niet?

Edit: Ik zie het al, die 40% geldt niet voor een apparaat van dezelfde generatie.

Ja maar ik heb verloopig het geld toch niet om het nu aan te schaffen dus stel ik het wel even een half jaartje uit.
Zodat ik in een keer fatsoenlijke apparatuur kopen.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

phmeijer

Quote from: TornadoGo on December 13, 2009, 15:07:36
Ik vind 't ook vrij hoog ten opzichte van de tarieven die ik eerder voorbij heb zien komen.

Ik neem aan dat ik over de verzendkosten geen invoerrechten hoef te betalen? Het is jammer dat één versterker net boven de €430 uitkomt en dat daarover dus invoerrechten betaald moeten worden.

Als je hem niet zelf meeneemt dan telt die €430 zowieso niet, dan moet je altijd betalen.
Daarnaast betaal je in 90% van de gevallen ook over de transportkosten invoerrechten en BTW!

Ik heb voor de Upa-7 een aanvraag gedaan, deze zou komen op $182.00 FedEx economy.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Miesepies

Vreemd... het lijkt wel of de verzendkosten omhoog zijn gegaan ?? Ik heb $190 betaald voor een XPA-5 en ERC-1 samen. Das toch al gauw 50 kg.

Nooff

Quote from: Miesepies on December 13, 2009, 17:22:12
Vreemd... het lijkt wel of de verzendkosten omhoog zijn gegaan ?? Ik heb $190 betaald voor een XPA-5 en ERC-1 samen. Das toch al gauw 50 kg.
Ik heb gisteren de XPA-5 besteld, wordt de 23e verzonden. Verzending is 153 dollar.

Nooff

Quote from: phmeijer on December 13, 2009, 16:40:55
Als je hem niet zelf meeneemt dan telt die €430 zowieso niet, dan moet je altijd betalen.
Daarnaast betaal je in 90% van de gevallen ook over de transportkosten invoerrechten en BTW!

Ik heb voor de Upa-7 een aanvraag gedaan, deze zou komen op $182.00 FedEx economy.


Je betaalt altijd invoer over de aanschaf + verzending. De XPA-5 kost 699 dollar, de verzending is 153 dollar. Je betaalt dus ongeveer 25% over 699+153 dollar.

phmeijer

Quote from: Nooff on December 13, 2009, 18:33:27
Je betaalt altijd invoer over de aanschaf + verzending. De XPA-5 kost 699 dollar, de verzending is 153 dollar. Je betaalt dus ongeveer 25% over 699+153 dollar.

Hangt ervan af hoe er gefactureerd wordt en hoe de vrachtbon woordt ingevuld is mijn ervaring!
Ik heb regelmatig zendingen uit het buitenland, zowel zakelijk als prive, en vooral bij TNT moet je altijd betalen. Bij de koeriersdiensten (UPS, DHL, Fedex enz) is dit niet altijd het geval!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Mario D

Quote from: phmeijer on December 13, 2009, 19:23:51
Hangt ervan af hoe er gefactureerd wordt en hoe de vrachtbon woordt ingevuld is mijn ervaring!
Ik heb regelmatig zendingen uit het buitenland, zowel zakelijk als prive, en vooral bij TNT moet je altijd betalen. Bij de koeriersdiensten (UPS, DHL, Fedex enz) is dit niet altijd het geval!

Fedex doet zelf hun inklaringen, dus zoals noof al zij komen er kosten op het totaalbedrag van de Factuur.

Marcel_T.

Quote from: Nooff on December  9, 2009, 17:20:27
Toch vooral de warmte en het stroomverbruik doen Klasse D wat meer doorschijnen als een "betere" investering. Toch hangt efficiëntie niet alleen daar van af, maar spelen er meerdere factoren. Over het algemeen denk ik dat deze A/B versterker "efficiënter" is dan de Pioneer met klasse D.

Ben wel benieuwd waar je dat op baseerd.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650