Ja, hoor SUPERBIT SE's komen eraan.

Started by J.A.F._Doorhof, February 23, 2002, 03:21:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Toch leuk als je gelijk krijgt  ;D, ik riep het nog geen paar weken terug.

In mei zullen The Patriot en Hollow man de eerste Superbit SE's worden. Bestaande uit één DVD met de superbit film, en één DVD met extra's.

Maar afwachten wat de prijs wordt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eevano

#1
Frank,
Je bedoelt hier waarschijnlijk regio 1 versies ?
Komen deze ook in regio 2 uit?
Sound: Pioneer SC-LX89K & Focal ARIA 948 Front,Focal ARIA CC 900 Center,Focal Chorus 826v Surround & Back Surround.Focal ICW 8 Dolby Atmos 4 stuks. Focal Chorus SW 800 Sub.
Vision : Pioneer KRP-600A. BDP-LX88K

J.A.F._Doorhof

#2
Hi,

En welkom op ons forum.

Het zijn inderdaad de regio 1 versies.
Regio 2 versies schijn je op dit moment even met voorzichtigheid te behandelen, de kwaliteit schijnt niet te zijn wat het hoort te zijn.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

#3
Ben ik blij dat ik Hollow Man nog niet besteld heb.  Nog maar ff wachten dan.

Rob


anton

#4
Frank, kun je zeggen wat er mis is met de r2 superbits (ze zouden half februari in de winkel liggen maar ze zijn er nog niet).

J.A.F._Doorhof

#5
Ik zou het niet weten.
Ik hou me niet zo bezig met de R2 versies nadat ik de berichten van Bjoern Roy gehoord had, toen had ik al zo iets van JAMMER gemiste kans.

PAL heeft meer beeldlijnen en een beter kleur systeem, als ze nieuwe masters zouden maken voor de R2 superbit versies dan had dat HEEL mooi kunnen gaan worden, maar ja ik vrees dat de studio's weer eens niet goed op hebben zitten letten, en weer flink naar de filtermachines hebben gegrepen.

Zijn ze in DLD of UK nog niet te koop ?
Ik vrees dat ze niet zo in de winkel komen te liggen, meestal stocken winkels alleen maar wat veel verkoopt, en dit is toch meer een niche product. Mischien duurt het daarom wel allemaal zo lang.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

#6
Hoi Anton,

Op http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=&threadid=111868 maakt Bjoern Roy een uitgebreide analyse van de R2 superbit Godzilla. Hij is over deze R2 titel, na zijn enthousiasme over diverse R1 superbits, nogal teleurgesteld.

Groeten,

Ruud

FrankL

Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Bo_Jolais

#8
Yes ! ze komen eraan . :)

"And on 5/28 comes new two-disc Superbit Deluxe versions of Paul Verhoeven's Starship Troopers and Hollow Man, as well as Mel Gibson in The Patriot. Stay tuned for specs..."

                            

Kan ik mijn versies weer bij't afval gooien ;D

jaco

#9
Of nog snel verkopen voordat de hele werled het weet !

Jaco

J.A.F._Doorhof

#10
Star Ship Troopers in Superbit !!!!

Yummm, wie wil mijn R1 versie voor weinig ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bo_Jolais

#11
Original post byJaco

QuoteOf nog snel verkopen voordat de hele werled het weet !

Hij is verkocht ( zonder verlies , 15 EURO ) :)

SiR-ROUND

#12
Hmmm... En toch... Hoe vaak kijk je de extra's nou?

Als ik een film voor minder zou kunnen krijgen zonder al die shit zou ik happier zijn, denk ik...

J.A.F._Doorhof

#13
Ligt eraan, sommige extra's zijn ZEER de moeite waard en kijk ik meerdere keren. Maar dit verschilt per film.

Van bv Evil Dead/II/AOD vond ik de making off's zeer de moeite waard, van een film als Patriot zou ik inderdaad ook zonder extra's blij zijn.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jiri

#14
Ja hoor, tis toch niet te geloven he.
Shit..ik kan hier echt een beetje kwaad om worden. Ik heb een hekel aan die zakkenvullers bij Sony. Echte marketing trukjes allemaal.....nou ik trap er niet meer in hoor.
Ik heb van een heleboel films de gewone eerste uitvoeringen..en die houd ik lekker.
De kwaliteit van die schijven is immers al vrij behoorlijk.

Met vriendelijke groet,
Jiri

Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

J.A.F._Doorhof

#15
Ach,

Ik ben wel blij met deze zet, je verliest nu NIET de extra's maar krijgt wel de superbit versies. En het is niet zo dat ze ALLE superbits weer opnieuw gaan releasen, het zijn zover ik weet alleen de nieuwe superbits die dit hebben. Ik heb zelf The Patriot in bestelling staan, dus ik ben zeer benieuwd.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

searcher

#16
mmm. ik begin pas met de superbits dit kwam ik tegen
www.cd-wow.nl maar de verzending vindt plaats uit de UK.
De Patriot en Hollowman worden voor 23 euro per stuk aangeboden.
Ook ik heb de patriot besteld.

                                              m.v.g searcher



Rob_Dingen

#17
Hoi

Ook ik koop de superbit versies heb ze bijna allemaal maar heb wel een opmerking
Het blijft ook onder de superbit titels een groot verschil zitten
Bijv The Fifth Element was al goed normaal maar is nog iets beter op superbit en blijft ook boven de rest van de titels uitkomen
Als de orginele dus niet geweldig is dan is de superbit net even iets beter zijn
Maar het beeld kan ook slechter zijn als een andere titel op een normale dvd
Dus Superbit staat niet altijd voor super beeld
Wat zijn jullie bevindingen hier over

Rob

searcher

#18
In dit topic komt je vraag heel even aan bod als ik me niet vergis.
Ik ben ook van de Fifth Element uitgegaan en met die ervaring Air Force One besteld maar deze heb ik nog niet binnen echter de kwaliteit schijnt volgens de medeforumers minder te zijn.

Nu ben ook ik benieuwd naar de Patriot want als geen enkele superbit dvd het beeld benaderd van de Fifth Element dan bestel ik ze niet meer.

                                                  m.v.g searcher



SiR-ROUND

#19
QuoteBijv The Fifth Element was al goed normaal maar is nog iets beter op superbit en blijft ook boven de rest van de titels uitkomen

Jij vergelijkt hem met de reg 1 versie denk ik? De reg 2 is namelijk erg slecht, de hele tijd blocking artefacts en saai geluid...

Ben benieuwd naar de verschillen in Superbit en regio's...

Overigens vind ik een DTS track ook wel noemenswaardig...

r.bauer

Hoi,

Van de week The Patriot superbit regio 1 binnengekregen. Niet zo goed als Fifth Element. Ze hebben dezelfde master gebruikt als voor de gewone regio 1 uitvoering. Het beeld is af en toe wat grainy en er zit EE in. Scenes met niet superveel vontrast zien er dus wel schitterend uit. Waarschijnlijk de beste versie van The Patriot, maar absoluut gezien krijgt hij een 9.

Reinier.

J.A.F._Doorhof

#21
Ik heb op dit moment Dracula en The Fifth Element gezien, en The Patriot net binnen.

Bij the Fifth Element vindt ik het een enorm verschil in vergelijk met de vorige R1 versie, vooral in de achtergronden is simpelweg VEEL meer detail.
Ik had alleen de mening (en nog steeds een beetje) dat de soundtrack minder vol klinkt dan de originele R1 versie, hoewel de DTS/DD versie wel een stuk rustiger is geworden (minder hard).

Ook Dracula ziet er zeer goed uit (maar heb nooit de originele gezien).

Als je een GOEDE projector hebt dan zul je de meeste verschillen zien, ik denk dat je op een standaard TV moeite zult hebben om een verschil te zien. Behalve dan dat sommige scenes simpel weg anders zijn qua belichting en filtering (bij sommige titels).

Wat ik wel veel hoor is dat de R2 Superbits niet de kwaliteit halen van de R1 Superbits, wat daar van waar is ben ik benieuwd naar.

Je kunt hier de screenshots zien van mijn vergelijk, R1 vs R1 Superbit.
http://www.xs4all.nl/~itc/index.htm

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"