Komt een vrouw bij de dokter

Started by Starred, October 18, 2009, 16:38:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alex Groningen

Vanavond na het etentje even naar deze film geweest. Zeg het niet snel over Nederlandse films maar dit is gewoon een pracht van een film, Goed verhaal, ontroerend, emotioneel en goed acteer werk. Een film die je zeker moet zien.

Ghosty J

Denk dat het een film word die ik ook op blu ray ga kopen!
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

esre

Ik kan er niet over oordelen maar dit is een flink gehypte film. :D

WickedGame

Heb de film zondag bekeken in de bios.

Had het boek al gelezen en kan niets anders zeggen dat de film een goede verfilming is. Toch moet ik wel zeggen dat ik het jammer vond dat het dochtertje niet is uitgediept terwijl zij in het boek ook een belangrijke rol heeft. Maar over het algemeen genomen zeg ik een goede verfilming waarbij ik ook aardig een brok in mijn keel kreeg. De film maakt gewoon indruk. Vond tevens ook de muziek die gekozen is in de film best goed passen.

En iemand in het begin gezien dat Reinout zelf ook even door het beeld wandelt ;)

Madhouse

Quote from: esre on November 30, 2009, 10:37:41
Ik kan er niet over oordelen maar dit is een flink gehypte film. :D


Maar wel terecht gehypt!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

esre


WickedGame

Quote from: esre on December  8, 2009, 12:44:43
waarom?

Misschien, omdat het overgrote deel van zowel de Pers als de mensen die het bezoeken een aangrijpende film vind die het boek redelijk goed volgt. Acteerwerk is in mijn obtiek heel geloofwaardig en je kan je als kijker heel goed verplaatsen in de personages. Het word ook goed uitgediept...

Hoorde wel her en der mensen zeggen goh wel veel sexscene's. Maar goed het boek barst ook van de liefdesuitspattingen dus niet zeuren  ;D

Madhouse

Quote from: esre on December  8, 2009, 12:44:43
waarom?

Quote from: WickedGame on December  8, 2009, 12:50:47
Misschien, omdat het overgrote deel van zowel de Pers als de mensen die het bezoeken een aangrijpende film vind die het boek redelijk goed volgt. Acteerwerk is in mijn obtiek heel geloofwaardig en je kan je als kijker heel goed verplaatsen in de personages. Het word ook goed uitgediept...

Hoorde wel her en der mensen zeggen goh wel veel sexscene's. Maar goed het boek barst ook van de liefdesuitspattingen dus niet zeuren  ;D

Daarom dus!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

Een film mag best gehyped worden en tegelijkertijd uitstekend zijn, neem bv. The Dark Knight. :pompom: (je kan zeggen wat je wilt over die film, maar een superheldenfilm die zo realistisch aandoet... vakmanschap!)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Alex Groningen

Quote from: WickedGame on December  8, 2009, 12:50:47
Misschien, omdat het overgrote deel van zowel de Pers als de mensen die het bezoeken een aangrijpende film vind die het boek redelijk goed volgt. Acteerwerk is in mijn obtiek heel geloofwaardig en je kan je als kijker heel goed verplaatsen in de personages. Het word ook goed uitgediept...

Hoorde wel her en der mensen zeggen goh wel veel sexscene's. Maar goed het boek barst ook van de liefdesuitspattingen dus niet zeuren  ;D


Mooi gezegd zo. Deze film is gewoon een aanrader. Ben zelf helemaal geen liefhebber van dit soort films, maar deze pakt je gewoon.

Geert

#35
Toch altijd grappig hoe verschillend een film beoordeeld wordt. Ondertussen ook maar eens naar de bioscoop geweest. Persoonlijk vond ik het niet zo'n heel erg geweldige film. Vond dat deze namelijk nogal vrij oppervlakkig in elkaar zat. Ik werd dan ook totaal niet geraakt door het een en ander. Kortom, wat mij betreft een echte afrader. Het enige positieve aan het geheel was dat ik deze gratis kon bekijken.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

celerontje

Dus jij zat met een pokerface naar het filmdoek te kijken? :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Geert

Al gapende min of meer .....................
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

theflo


MarkD

De film deed me niets, behalve ergernis oproepen. Ik kon me totaal niet inleven in deze yuppensoap (ja ja, ik weet dat het "echt gebeurd" is). Zat wel steeds te denken wat een gewetenloos varken en ordinaire  lijkenpikker die Kluun eigenlijk is... Naast me op de bank zat er overigens wel eentje genadeloos te janken. Maar ja, die houdt het al niet droog bij Finding Nemo...
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

gerard1

tja, wat moet ik zeggen om het netjes te houden.
in iedergeval kon het ons hier geen moment boeien, geen idee wat hier zo goed aan moet wezen.
zoals de meeste nederlandse films,kneuterig

lestat1234

Agh ik vond het best een aardige film hoor.
Niet zo een mega film als men doet laten verwachten en zelf niet zo triest als men deed laten verwachten.
Hoe dan ook een vervelende situatie.
Maar de film gaat dan ook meer over hem zijn leven dan over haar leven.
Moest zeggen dat ik toch ook wel zijn kant van het verhaal kon begrijpen, na 1,5 jaar alleen maar ellende thuis.
Wat tevens geen goedkeurig is, maar kon het me wel voorstellen.
"my sisters keeper" zelfde ziekte verfilmd, was toch wel een poepie zwaarder.

Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

gerard1

inderdaad, dat was een film die ons, wel echt in de film trok.
aanrader.

djm008

Ik vond het in ieder geval indrukwekkend.

DVDGuy

Quote from: MarkD on May 10, 2010, 09:02:28
De film deed me niets, behalve ergernis oproepen. Ik kon me totaal niet inleven in deze yuppensoap (ja ja, ik weet dat het "echt gebeurd" is). Zat wel steeds te denken wat een gewetenloos varken en ordinaire  lijkenpikker die Kluun eigenlijk is...

Helemaal mee eens; wat een walgelijk figuur is die Kluun :baaa:

Ik heb helaas zelf ervaren hoe het is om partner te zijn van "een vrouw die bij de dokter komt" en ik heb noch met het boek, noch met de film enige affectie.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

celerontje

Je weet nooit wat er zal gebeuren als het slechtste in jou naar boven komt! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Oracle

Een week of zo geleden de film ook gezien. Het boek, en ook deel 2, had ik enkele jaren geleden al gelezen, en ik moet eerlijk zeggen: daar hield ik het niet bij droog.

De film, da's andere koek.

Op geen enkel moment voelde ik me betrokken bij, of geboeid door, de hoofdrolspelers. Het ging allemaal heel snel, zonder uitdieping van het een en ander. Acteerwerk zul je me verder niet over horen, want dat was wel ok. De regie echter, vond ik echter niet zo sterk. Je kreeg niet echt hoogte van waarom een aantal zaken gebeuren, en daardoor bleven de karakters ook wat 'plat'.

Het enige moment dat ik toch even wat vocht voelde opwellen in mijn ogen, was het moment waarop de dochter afscheid neemt van de moeder. Maar goed, volgens mij houd geen enkele ouder het droog bij een dergelijke scene. Dus daar valt als zodanig ook weinig eer aan te behalen, en is eerder te bestempelen als 'makkelijk scoren'.

Nee, ik mistte echt de connectie, de klik, met de personages, en het ontbrak echt aan inzicht in de drijfveren van de karakters.

Voor een nederlandse film wel oké, als boekverfilming ook, maar sec als film maar matig. Een 6-je...

Gr,
Mark

Lucky.L

Quote from: DVDGuy on May 11, 2010, 12:59:57
Helemaal mee eens; wat een walgelijk figuur is die Kluun :baaa:

Ik heb helaas zelf ervaren hoe het is om partner te zijn van "een vrouw die bij de dokter komt"
Zoals je weet ik ook,bij mij liep het dus net zo slecht af als in de film!
Dat is misschien de rede dat ik het wel een aangrijpende film vond.

Mvg Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A