TIFF niet om te zetten naar 8 bit

Started by VlisChris, October 13, 2009, 14:11:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Ik zit vandaag met een voor mij onbekend probleem.
Overdag wat foto's geschoten met mijn 50D. De CR2's daarvan via DPP omgezet naar TIFF, en die geimporteerd in Photoshop CS3.
Daar heb ik de foto's nabewerkt met dezelfde workflow als ik normaal ook altijd doe.
Nu wilde ik mijn TIFF echter omzetten van 16bit naar 8bit om hem op te kunnen slaan als JPEG. Vreemd genoeg kan ik 8bit/16bit/32bit in het geheel niet selecteren. Wat ik ook doe, ik zit nu vast aan 16bit.
Omzetten naar bv CYMK Color, LAB Color of iets dergelijks heeft geen effect. Flatten image heeft geen effect, en eigenlijk niets wat ik geprobeerd heb.
Mocht iemand een idee hebben: graag. Ik had vandaag mijn JPEG even naar iemand door willen sturen voor controle.
Alvast bedankt!
edit: het gaat alleen om een nabewerkte TIFF. Zonet open ik een onbewerkte, en die is gewoon om te zetten naar 8bit.
edit 2: ook als ik die onbewerkte TIFF een bewerkingslaag overheen mik kan ik die nog steeds omzetten naar 8bit.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

beunky

Je kan toch met de wizzard webpublicatie de tiff omzetten in een jpeg?
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

VlisChris

Nope. Die loopt bij mij vast op te weinig scratchdisk ruimte ofzo.
Als ik via file - script - image processor wil werken krijg ik ook een foutmelding. Met alleen de melding dat die die specifieke foto niet kan opslaan... Wordt er een beetje moe van.
Ook via links via google (had ik overigens, en uiteraard al zitten zoeken :)) kan ik nog geen werkbare oplossing vinden eerlijk gezegd.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Kijk eens of je bestandsindeling wel RGB is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Daar staat die op :)
Maar het probleem is opgelost. En het bleek nog eens vrij simpel te zijn ook.
Zat net even naar een doorgemailde screenshot van de foto te kijken, en daar viel me op dat er quickmask in beeld stond. Had ik in photoshop nog niet gezien.
Even PS openen, quickmask aan/uitzetten en verdomd. Ik kan gewoon naar 8bit. Mooi :)
Dank voor het meedenken mensen!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.