ArjanR1 - Focal - Usher - Ekco - Oppo

Started by Former member 78, October 12, 2009, 21:18:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Former member 78

Mijn huidige set bestaande uit:

VV/DAC/CD:    EKCO EV55DP
Blu Ray speler: Oppo 103
Eindversterker: Usher R1.5
Speakers:         Focal Electra Be



Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.




Alex Groningen

Als eerste natuurlijk welkom op het forum. Net aangemeld en gelijk je set tonen, leuk.
Heihuis ken ik ook nog wel 2 a 3 jaar geleden daar nog een Denon set gekocht, en mijn vroegere Magnat luidsprekers kwamen er vandaan.
Heb in de tussentijd ook nog gekeken naar de Bns luidsprekers, zijn ontzettend groot Hoe bevallen ze je in combinatie met de buizenversterker?

Trouwens nog mijn complimenten voor je leuke set.

Former member 78

De BnS en de buis gaan erg goed samen!

Beter dan de normale versterkers vind ik persoonlijk.
Het leek wel of er met bijvoorbeeld een Luxman versterker een ''doekje'' voor de speakers zat.
Dit had ik ook met andere versterkers.

En ja, groot zijn ze zeker ;D

frank2

hoi arjan,

ziet er goed uit, zou hooguit nog de bekabeling vervangen, wel 2e hands. Misschien had ik beter geen "zooi" kunnen zeggen, straks krijg ik het hele forum weer over me heen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

mikeske

Mooie set, had trouwens nog nooit gehoord van BNS maar net eens gekeken op hun site en ze hebben toch heel wat moois  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

S@m

Welkom Arjan.

Toch wel op een eerlijke manier.....


Quote from: ArjanR1 on October 12, 2009, 21:18:03


De speakers en eerste versterker met bekabeling bij Heinhuis hifi te Enschede weg gehaald.

;)

frank2

gewoon een twentse uitdrukking ;D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

ivo1986

Welkom op het forum.

En het vermogen van de a100 zal zeker wel een grote verbetering zijn tov de a30?
BNS is toch Nederlands? Waar staat het ook alweer voor?

S@m

Quote from: frank2 on October 13, 2009, 10:43:30
gewoon een twentse uitdrukking ;D

Zo had ik 'in the Army' een Twentse kamergenoot die niet begreep wat een bakkie koffie was....

celerontje

Quote from: S@m on October 13, 2009, 12:12:47


Zo had ik 'in the Army' een Twentse kamergenoot die niet begreep wat een bakkie koffie was....
WTF... :o
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Former member 78

Quote from: ivo1986 on October 13, 2009, 10:51:15
Welkom op het forum.

En het vermogen van de a100 zal zeker wel een grote verbetering zijn tov de a30?
BNS is toch Nederlands? Waar staat het ook alweer voor?

Dat verschil valt opzich nog mee zelfs.
Die A30 deed zijn werk erg goed, kan niet eens zeggen dat de A100 stukken beter speelt.

Dit heeft er ook mee te maken dat de A100 nog moet inspelen.
Heeft net een uur of 30 zijn werk gedaan hier, ik luister niet elke dag namelijk.
Wat wel een voordeel van de A100 is, is dat deze iets rustiger in het hoog en laag is, daar was
de A30 soms te fanatiek.

BnS is idd Nederlands, en wordt in verweggiestan gemaakt.
Waar het voor staat, ik wist het wel... Maar het antwoord moet ik je even schuldig blijven :nopompom:

S@m


celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

chansig

Mooie versterker...Ik heb ooit de A-60 gehad. Ivm met de A-100 nauwelijks tot geen verschil. Ik hoorde het in ieder geval niet. Daarnaast bromde de trafo van de A-100 toen ik hem beluisterde en was de keus snel gemaakt. Voor de A-60 heb ik de instappers beluisterd (VV en 2 monoblokjes) van LA-Audio. Het verschil tussen dit en de A-60 vond ik erg groot...

Ik heb het idee dat ik Frank ook al tegen ben gekomen bij WenW (wie niet.. ;D) maar zeker weten doe ik dit niet..Het was op een zaterdag in oktober/november vorig jaar...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

botsen

Leuke set, zeker niet alledaags.

Alex Groningen

Quote from: frank2 on October 13, 2009, 10:43:30
gewoon een twentse uitdrukking ;D


Gewoon een bekende uitdrukking. gebruik hem zelf ook geregeld, als Groninger. ;)

johnhifi

Hoe zou je die BNS speakers omschrijven, qua klankkleur?
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Former member 78

Zo, ik kom net van WenW af.
De A100 welke ik had, was de demo van WenW en mijn nieuwe A100 stond klaar.
Toch nog even met hem gehad over het geluid van de buis.

Ik vind hem erg mooi klinken, maar mis iets. De A30 was voor mijn gevoel wat warmer en voller.
Alleen was dit soms een beetje ''te'' Voor mij lastig te verwoorden, want een echte audiofiel wil mij
zelf niet noemen.

Hij begreep gelukkig wat ik bedoelde en liet mij een andere buis van La Audio zien.
De A50-R en deze staat nu te spelen hier thuis! Het is een nieuwe, en afgesteld door WenW.

Hij is nu warm aan het spelen met een live cd van Dire Straits - On the night.
Niet de beste qua geluid vind ik, maar het klinkt voor mij al beter zelfs! Zo maar eens even wat betere
cd's proberen. Spannend!!!


Quote from: johnhifi on October 13, 2009, 15:20:22
Hoe zou je die BNS speakers omschrijven, qua klankkleur?

John,

Ik zal niet weten hoe ik dat moet omschrijven.
Was net al blij dat ik WenW duidelijk kon maken wat ik miste aan de A100 :crazy:

Misschien is het leuk dat als Frank2 weer een keer bij WenW is, dat die daarna hier even komt
luisteren. Woon er nog geen 5 minuten vandaan... Hij kan het mooi verwoorden.

Ik vind het iig een warme en volle speaker.
Luister nu naar een cd van Usher (van de speakers, niet die rapper), een promotie cd. Het klinkt erg realistisch en warm.


frank2

Ik wil met plezier een keer langs komen, je speakers zijn aanmerkelijk groter dan ik verwacht had. En ja ik zit nog steeds te wachten op een LS kabel, die ik nu heb is dezelfde maar in een biwire en ik krijg een single wire. Dus ik moet nog een keer naar WenW. Maar enschede is voor mij 20 min. dus dat is dichtbij.

Ik hoop dat ik wel kan verwoorden hoe jouw speakers klinken of de set in z'n geheel. Je bent in ieder geval goed bezig eerst de versterker en daarna als je aan het geluid gewend bent kun je om het af te maken nog iets met de bedrading doen (interlink, LS kabel)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Former member 78

Ik word ff gek hier!!!  >:( :(

Net even op een wat hoger volume gespeeld, klinkt het totaal niet :nopompom:

Ik begon echt aan mij zelf te twijfelen, want die A30 speelde veel beter dacht ik.
Dus die heb ik maar van boven opgehad, uit de doos en aangesloten.

Nou, de eerste klanken waren precies dat waarom ik 'm gekocht had!
Het geluid komt nu weer echt los van de speaker en is véél voller.

Vanavond weer ff naar WenW dus.

frank2

Ik zou puur als vergelijk eens vragen of je de Luxmann met die grote VU meters even mag meenemen, is een duurder apparaat maar dan kun je eens een vergelijk maken hoe dat klinkt op jouw speakers, die kunnen vlgs mij wel een behoorlijke versterker aan. Maar dan hoor je wat beter een verschil in geluid. Buizen is normaliter warmer maar er zijn ook transistor bakken die heel aardig mee kunnen komen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

oh en als je er toch bent, neem ook even een vitual dynamics bijv. nite 2 (die heeft hij liggen) mee en verwissel die even met je v.d. hul interlink, en ga dan nogmaals je versterkers testen. Eigenlijk zou je ook de LS kabels even moeten verwisselen met bijv. VD.
Het hoeft niet beter te klinken maar het zal zeker anders klinken en dan weet je meteen wat bekabeling kan doen in jouw set.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Former member 78

Quote from: frank2 on October 13, 2009, 17:51:32
Ik zou puur als vergelijk eens vragen of je de Luxmann met die grote VU meters even mag meenemen, is een duurder apparaat maar dan kun je eens een vergelijk maken hoe dat klinkt op jouw speakers, die kunnen vlgs mij wel een behoorlijke versterker aan. Maar dan hoor je wat beter een verschil in geluid. Buizen is normaliter warmer maar er zijn ook transistor bakken die heel aardig mee kunnen komen.

Ik heb de BnS gehoord op een Luxman klasse A.
Was ook een dure versterker van ruim €3000,--

Die versterker had ik zo goed als gekocht toen bij Heinhuis, maar daarna hoorde
ik dus deze A30 bij hem.

Ik heb nu 5 verschillende versterkers op deze speakers gehoord.
Elke keer is niks wat voor mij persoonlijk het geluid zo prettig weer geeft als de A30

Dat hoort eigenlijk niet te kunnen, want bijvoorbeeld de A100-R zit in een veel hogere en betere klasse.

Ik laat wel weten wat het vanavond wordt.
WenW heeft vast een passende oplossing!

S@m

Quote from: frank2 on October 13, 2009, 17:51:32
Buizen is normaliter warmer maar er zijn ook transistor bakken die heel aardig mee kunnen komen.

Of beter zijn.... ;D

Former member 78

Er komt zo een Almeloër deze kant op :clapping:

Kijken wat zijn bevindingen zijn.
Heb de A30 er nu achter, en de A50-R en 100-R staan er ook nog.

Jullie lezen straks meer!
En dan wordt direct de vraag van John beantwoord denk ik :P