Draadloze Koptelefoon aansluiten op receiver (Marantz SR6004)

Started by krazny, October 11, 2009, 13:53:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

krazny

Sinds een week of 3 ben ik de (trotse :angel: ) eigenaar van een nieuwe versterker.
Het aansluiten van alles was heel goed te doen, maar ik zit helaas nog met 1 probleempje:  Het aansluiten van mijn draadloze koptelefoon (Sennheiser R130)  :music:

Inmiddels is deze al wel aangesloten op de VCR OUT  en werkt dan ook feilloos.. MITS ik TV kijk. Als ik een DVD op zet of via een media speler (Popcorn Hour) films bekijk dan wordt er geen signaal gestuurd naar de VCR OUT en heb ik dus geen geluid via mijn koptelefoon. Zowel de DVD als de media speler zijn aangesloten via HDMI.  Het lijkt erop dat als het geluid niet via de tulpingang(en) binnenkomt, deze ook niet wordt doorgestuurd naar de VCR OUT ?

Iemand enig idee wat ik fout heb gedaan? Of is dit uberhaupt wel mogelijk?  :blush:

*Misschien is het voor velen van jullie een open deur, maar ik heb inmiddels al heel wat gezocht (ook hier op het forum), maar heb niets kunnen vinden hierover.

celerontje

Sluit 'm eens aan op de koptelefoonuitgang aan de voorkant... ;) ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Ghosty J

sluit deze eens aan op de tulpuitgang voor een eindversterker.
anders moetje via het menu het record input veranderen :D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

bmateijsen

Quote from: Ghosty J on October 11, 2009, 14:47:14
sluit deze eens aan op de tulpuitgang voor een eindversterker.
anders moetje via het menu het record input veranderen :D

Je bedoelt de pre-out waarschijnlijk. Ik weet niet uit mijn hoofd of de Marantz SR6004 deze heeft.

Ghosty J

Quote from: bmateijsen on October 11, 2009, 14:52:55
Je bedoelt de pre-out waarschijnlijk. Ik weet niet uit mijn hoofd of de Marantz SR6004 deze heeft.
die bedoelde ik thanks :D

links onderin :D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

krazny

Thnx voor jullie (snelle) reacties!

Ik heb zojuist de hoofdtelefoon aangesloten op de eindversterker, maar dan heb ik geen geluid meer via mn speakers? Ik hoor het geluid dan ook heeel zachtjes. Klopt dit?


Wat ik dus eigenlijk wil:

Wat ik ook kijk (TV, DVD, etc)  ik wil elk moment mn koptelefoon aan kunnen zetten en via die luisteren zónder dat ik die aansluiting aan de voorkant hoef te gebruiken.
Ben ik de enige die zoiets wil?  :-X

bmateijsen

Quote from: krazny on October 11, 2009, 16:22:04
Thnx voor jullie (snelle) reacties!

Ik heb zojuist de hoofdtelefoon aangesloten op de eindversterker, maar dan heb ik geen geluid meer via mn speakers? Ik hoor het geluid dan ook heeel zachtjes. Klopt dit?

Dat kan kloppen.


QuoteWat ik dus eigenlijk wil:

Wat ik ook kijk (TV, DVD, etc)  ik wil elk moment mn koptelefoon aan kunnen zetten en via die luisteren zónder dat ik die aansluiting aan de voorkant hoef te gebruiken.
Ben ik de enige die zoiets wil?  :-X

Dan zit er niets anders op als gewoon de hoofdtelefoonaansluiting op de voorkant te gebruiken.

Of je neemt een aparte hoofdtelefoonversterker en sluit daarop de bronnen aan die je wilt beluisteren.

Groet,

Bjorn

krazny

Ai.... ok.
Het is niet anders dan.
Dan wordt het even naar de versterker lopen als ik via mn koptelefoon wil luisteren.  :music:

Hartelijk dank voor jullie input!