Philips TV 32PW9767

Started by B-art, August 9, 2003, 11:32:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B-art

Onlangs heb ik de Philips 32PW9767/12 gekocht. Was eerst van plan deze te ruilen voor 50Hz tv ivm digitale artifacts PP. Toch uiteindelijk niet gedaan (voor mij toch wel handig TV met eigen decoder en surround boxjes).

Sinds gister raar probleem met geluid op slechts 1 zender (?):
Alleen bij nederland 1 lijkt de Dolby pro logic surround mode het te hebben begeven (heel zacht en vervormd geluid). 3D surround en andere opties doen het wel. Rest van de zenders oke. Aan de uitzending ligt het niet (via tuner video wel zelfde probleem). Wie weet een oorzaak/oplossing?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Jacob

Don't worry.

Dit ligt niet aan je TV (of de ingebouwde surround-feature), maar ligt aan het signaal op de kabel.

Gebeurt bij mij ook soms (bij wisselende zenders. Bijv. Ned.1 en RTL4)
Is erg irritant en als het vaker voorkomt zou ik contact opnemen met de betreffende kabelexploitant.  ;)

B-art

#2
Het probleem ontstond vlak nadat ik de TV als monitor had gebruikt voor mijn NAD T762 om de instellingen daarvan wat te wijzigen. Het leek mij al stug dat deze de geluidsinstelling van de TV kon beinvloeden. Later dacht ik aan een draadloze of mobiele telefoon die storingen of zelfs schade aan de TV kan veroorzaken volgens de gebruikershandleiding.

Jouw verklaring lijkt mij plausibeler. Dat verklaart namelijk ook waarom dat ook gebeurt als ik TV kijk via de tuner van de VCR. Ik dacht eerst het probleem op te lossen door de TV opnieuw in te stellen (opnieuw zenders laten zoeken). Probleem verschoof toen vreemd genoeg van ned 1 naar de ARD (duitsland 1). Stom probleem eigenlijk.

Bart
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note