is er een upc decoder die 576i uitstuurt?

Started by bigbro, October 6, 2009, 19:40:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bigbro

Hallo,

Binnenkort ben ik van plan om van de schotel over te stappen op UPC. Ik heb al eens een decoder thuis gehad en eigenlijk de enige reden waarom ik hem weer heb teruggebracht is het feit dat de decoder heel eigenwijs van 576i 576p maakt en nog eens slecht ook. Bij Ziggo koop je een Humax HDontvanger en die kan wel 576i weergeven. Nu is mijn UPC experiment al enige tijd geleden en ik weet dat er regelmatig updates zijn. Ook heb ik al iets gezien over nieuwe decoders. Kan iemand hier iets over vertellen?

Groet,
Bigbro

Ejorne

Quote from: bigbro on October  6, 2009, 19:40:48
Hallo,

Binnenkort ben ik van plan om van de schotel over te stappen op UPC. Ik heb al eens een decoder thuis gehad en eigenlijk de enige reden waarom ik hem weer heb teruggebracht is het feit dat de decoder heel eigenwijs van 576i 576p maakt en nog eens slecht ook. Bij Ziggo koop je een Humax HDontvanger en die kan wel 576i weergeven. Nu is mijn UPC experiment al enige tijd geleden en ik weet dat er regelmatig updates zijn. Ook heb ik al iets gezien over nieuwe decoders. Kan iemand hier iets over vertellen?

Groet,
Bigbro

Welke decoder was dat, en welk affect gaf het?

Je kunt bij upc voor zover ik weet kiezen uit 3 verschillende opties. HD, DVR en een 'normaal' kastje. Binnen die opties zijn er, zover ik weet, verschillende decoders in omloop. Helaas kun je niet zelf kiezen welke je wilt, je krijgt er gewoon een toebedeeld. Althans dat was voorheen zo...

bigbro

De Humax 5000. Maar die is alleen voor Ziggo. UPC gebruikt zijn eigen decoders. Wie weet het antwoord?

Ejorne

#3
Quote from: bigbro on October  6, 2009, 19:50:16
Wie weet het antwoord?


Ben je een beetje ongeduldig of zo?
Erg aardig komt het in ieder geval niet over...

Ik bedoel welke decoder je van upc had?


poerqwa

Net even gekeken op de HD DVR box. Die doet 720p en 1080i. De "auto" stand stuurt 576p naar mijn pio.

Groet,

Marc

bigbro

Het is helemaal niet mijn bedoeling om 'kort' over te komen. Als ik deze indruk heb gewekt, sorry. Dit forum heeft mij heel veel geleerd en ik ben er erg blij mee.

Bedankt voor de reactie omtrent de Pio. Zelf heb ik ook een Pio en heb ook destijds de discussie gevolgd dat de UPC decoders en de Pio niet goed konden communiceren. De resolutie van de UPC decoder werd fout overgenomen door de Pio. Door een actie van een aantal forumgenoten heeft UPC daarop zijn software ism Pio aangepast.

Ik ben wel ongeduldig betreffende Canal Digitaal. Destijds ben ik bij hen ingestapt omdat UPC er beeldtechnisch een potje van maakte. Nu is het andersom. Canal Digitaal maakt niet eens duidelijk of ze NED1HD en NED2HD gaan doorgeven.

Verder begrijp ik dat UPC ook RTL7 vanaf oktober in HD gaat doorgeven. Ik ben bekend met het feit dat een groot deel eerst opgewaardeerd SD materiaal is, maar ook dat ziet er al stukken beter uit. In dat geval is de 576i vraag wellicht niet meer relevant want qua Nederlandse zenders kijk ik alleen naar de publieken en soms RTL7, wanneer er voetbal is.

Groet
Bigbro