Eindelijk een braziliaanse HT.

Started by willempie, October 6, 2009, 02:55:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

willempie

Eindelijk, maar toch!!  :pompom:

Ik ben twee jaar geleden naar brazilie verhuisd en woon sindsdien in een  apartement met maar twee slaapkamers.
Geen ruimte over voor een fatsoenlijke HT. Wel een plasma scherm gekocht waar we veel plezier van hebben, maar
als je eenmaal een HT gehad hebt kun je niet meer terug.

Al geruime tijd op zoek naar iets groters maar kon het niet vinden of vanwege de prijs of gewoon  slecht gebouwd
of geen ruimte voor een HT. Eindelijk maar dan toch, een maand geleden een apartement  gekocht. Twee woonlagen
en op de bovenste verdieping. Op de tweede woonlaag is een gedeeltelijk open ruimte van 4,60mx 5,20m. Genoeg
voor een fatsoenlijke HT dacht ik zo.

Ik ben direkt beggonnen met het leegscheppen. Alles wordt gestript. Vloer en plafond er eerst uit. Daarna wordt het
netwerk van electriciteit, water en riolering opnieuw opgebouwd. Gelukkig is het uurloon in Brazilie zo laag dat het niet
loont om de dingen zelf te doen.

Volgende week gaan we beginnen met het maken van een afscheidingswand. Ik heb alleen aan de zijkant te maken met
een directe buur. Omdat de constructies van de gebouwen in Brazilie niet echt berekend zijn op geluidsisolatie dacht ik
een extra voorzetmuur te bouwen van gemetselde bakstenen met een afwerkingslaag van cement.
Mijn eerste vraag die ik alvast hier wil voorleggen. Heeft dit voldoende zin want ik ga geen extra isolatie in de vorm van
glas- of steenwol toepassen. De spouw heeft een breedte van 7 cm.



Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

mikeske

Leuk project, dit zal ik zeker volgen.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

chansig

Als het af is kom ik graag een luisteren..

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Aurora13

Ben benieuwd hoe het wordt! Ik ontvang ook graag een uitnodiging voor de luistersessie tzt! ;) :laugh:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

JeKa

Ben heel benieuwd hoe zo'n project loopt aan de andere kant van de wereld, succes!

MdB

Quote from: willempie on October  6, 2009, 02:55:27
Volgende week gaan we beginnen met het maken van een afscheidingswand. Ik heb alleen aan de zijkant te maken met
een directe buur. Omdat de constructies van de gebouwen in Brazilie niet echt berekend zijn op geluidsisolatie dacht ik
een extra voorzetmuur te bouwen van gemetselde bakstenen met een afwerkingslaag van cement.
Mijn eerste vraag die ik alvast hier wil voorleggen. Heeft dit voldoende zin want ik ga geen extra isolatie in de vorm van
glas- of steenwol toepassen. De spouw heeft een breedte van 7 cm.
Als je ruimte hebt voor een harde (stenen) muur dan heb je toch ook ruimte voor een slappe (hout raggelwerk + isolatie) muur?

Een voorzetwand moet slap zijn van constructie en ontkoppeld van de muur. Een houten constructie op rubbere blokken met isolatiemateriaal er tussen plus (1 a 2) wand (gips) platen er tegenaan als afwerking is hier het goedkoopst, snel en goed. Weet niet of de materialen bij jouw verkrijgbaar zijn!

Iemand meer suggesties?
Beter duur dan niet te koop.

Robert - Jan

Que legal! Waar zit je ergens in Brazilë?

Die voorzetmuur zal best helpen om de geluidsoverdracht naar de buren te beperken maar waarom zou je de spouwmuur niet opvullen met steenwol?

Loopt jouw vloer door in hun vloer of zijn jullie woningen gescheiden door een spouwmuur? Als de vloer zonder onderbreking doorloopt in hun woning dan zullen geluidstrillingen, vooral in de bas regionen, via de vloer gewoon onder de muur door trillen naar de buren. Wat dat betreft zou het echt veel beter zijn om een zwevende vloer te leggen en de extra muur op die vloer te zetten. Dit is natuurlijk wel een hoop extra werk maar werkt echt prima.
If they don't know wine is finer, let them boil water!

willempie

Quote from: Robert - Jan on October  6, 2009, 09:30:07
Que legal! Waar zit je ergens in Brazilë?

Die voorzetmuur zal best helpen om de geluidsoverdracht naar de buren te beperken maar waarom zou je de spouwmuur niet opvullen met steenwol?

Loopt jouw vloer door in hun vloer of zijn jullie woningen gescheiden door een spouwmuur? Als de vloer zonder onderbreking doorloopt in hun woning dan zullen geluidstrillingen, vooral in de bas regionen, via de vloer gewoon onder de muur door trillen naar de buren. Wat dat betreft zou het echt veel beter zijn om een zwevende vloer te leggen en de extra muur op die vloer te zetten. Dit is natuurlijk wel een hoop extra werk maar werkt echt prima.


Sim, muito legal.  ::)
Waar heb je jouw portugees vandaan?
Ikzelf woon In Vitoria, een havenstad 600 km ten noorden van Rio.

Wanden van gips worden hier nog nauwelijks toegepast (drywall zoals het genoemd wordt en er is nog geen portugees woord voor).
Goedkoopste manier hier is gewoon metselen.
En ja, alle vloeren lopen gewoon door naar de buren en er is geen extra muur met een spouw er tussen.
Niemand maakt zich druk om geluidsoverlast. (Alleen die gekke Hollander dus.)

Het probleem is hier niet werk wat er in gaat zitten, maar of je de materialen (voor een nette prijs) kunt verkrijgen.
Steenwol heb je in een klimaat als brazilie niet nodig voor thermische isolatie en is daardoor een beetje aan de dure kant
en moeilijk te verkrijgen met lange levertijden.

Voor de vloer:
Houten vloeren kom je hier nauwelijks tegen, misschien omdat cement en het uurloon zo goedkoop is?
Een zwevende vloer is natuurlijk de beste manier, maar ik wil eigenlijk de vloer niet te veel ophogen. Uiteindelijk
komt er wel een vloerbedekkking in met een tussenlaag van vilt.
Ik zat er nog wel aan te denken, wat ik hier laatst in een tijdschrift over bouwen las, om een antivloer (contrapiso)
te leggen. Dat is een laag mastiek en daarover een nieuwe laag cement van 2cm. De mastiek loopt 20-30 cm door in
de muur om ook de plint akoestisch te ontkoppelen. Dat is wel een goedkope manier en de mastiek ontkoppelt
de vloer van de muur.  Maar ik ga geen stenen vloer leggen dus of dit veel zin heeft?

Voor het plafond:
Ik heb wel een bedrijf gevonden wat een verlaagd plafond kan installeren van isolatieplaten.
Moeten waarschinlijk alleen nog zwart geverfd worden.

De koffie is uitsekend hier. :coffee: aarzel niet om effe langs te komen.
Luistersessies kunnen altijd gegeven worden en de slaapkamer voor de gasten is vlak naast de HT, dus wat wil je nog meer.

Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

LittleNinja

Wow.. Brazilië.

Hoe is het daar? Veiligheid? Levensstandaard?

Waarom ben je eigenlijk naar Brazilië vertrokken?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame

Kijk dit is dan wel weer een leuk project om te volgen, en ook nog eens in een heel mooi land... ben ook wel benieuwd op je antwoorden op littleninja zijn vragen...

Moondust

Hallo Willem,

Volgens mij hebben wij ooit eens contact gehad en ben jij bij mij wezen kijken. Andersom is nooit van de grond gekomen (merendeels mijn schuld). Jij had je huis in Groningen (helemaal zelf opgeknapt) geloof ik in de verkoop gezet. Ik herinner me dat je zou gaan trouwen en naar Brazilie zou gaan verhuizen. Heb ik de goede Willem voor me?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

LittleNinja

Quote from: Moondust on October  6, 2009, 12:43:23
Hallo Willem,

Volgens mij hebben wij ooit eens contact gehad en ben jij bij mij wezen kijken. Andersom is nooit van de grond gekomen (merendeels mijn schuld). Jij had je huis in Groningen (helemaal zelf opgeknapt) geloof ik in de verkoop gezet. Ik herinner me dat je zou gaan trouwen en naar Brazilie zou gaan verhuizen. Heb ik de goede Willem voor me?

Lijkt een inkoppertje.. ::)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

willempie

Quote from: LittleNinja on October  6, 2009, 12:47:09
Lijkt een inkoppertje.. ::)

lijkt!!
want toevallig zijn er meer Hollanders hier in Vitoria en heel toevallig heb ik een vriend
hier met de naam: Willem.

Moondust. Correct, wij hebben in het verleden contact gehad.

vijf uur tijdsverchil. 8 uur hier nu.
ik ga mijn team eens aan het werk schoppen.

Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

celerontje

Heb je daar ook ISF kalibrateurs? :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MdB

Gipsplaten hoeft niet persé maar drywall platen kunnen ook. Het gaat om de zwevende constructie waarbij contact overdracht van geluid voorkomen wordt.

Bestellen van materiaal kan toch wel? Bijvoorbeeld hier: Leverancier in Brazilië
Tip op de amerikaanse site worden montage tips gegeven.
Beter duur dan niet te koop.

Moondust

Quote from: willempie on October  6, 2009, 12:57:00
Moondust. Correct, wij hebben in het verleden contact gehad.

Grappig. Ik blijf je topic volgen. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Alex Groningen

Een keer heel wat anders zo´n topic. Deze topic zal ik dan ook zeker blijven volgen.

willempie

De eerste vrachtwagen met materiaal.
En allles gaat met het handje naar de lift toe.
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

donaldk

Quote from: celerontje on October  6, 2009, 12:59:39
Heb je daar ook ISF kalibrateurs? :D

Ongetwijfeld. Anders Peter/Cineramax even mailen, heeft vanuit Miami, al minstens tweemaal een HT opgeleverd in Zuid Brazillie;-).

En calibrateurs heb je eigenlijk overal, als je maar wat geld hebt. Er zijn altijd jongens die van vliegen houden. Lang week-end in zo'n appartementje met verzorging, eerste dag calibreren, de rest... :devil:.

donaldk

Wat doe je eigenlijk voor bron, een Century?



Every shack needs one;-). Net als een Fortlev;-).

Voor lokale info hang je zeker rond op www.htforum.com...

RalphH

Ik kan wel vast een gipsplaatje in de koffer vouwen, wij vliegen eind december weer  ;D. Op te halen in GV BH SP of PortoSeguro, of moet ik 'm even langs brengen?
Succes met de bouw, speciaal project!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

donaldk

Quote from: willempie on October  6, 2009, 16:49:50
De eerste vrachtwagen met materiaal.
En allles gaat met het handje naar de lift toe.


Geen van buiten gevoede hydraulische(/pneumatische?) remmen, oei als ie afgeladen is flink afstand houden dus;-).

willempie

Quote from: RalphH on October  6, 2009, 20:21:43
Ik kan wel vast een gipsplaatje in de koffer vouwen, wij vliegen eind december weer  ;D. Op te halen in GV BH SP of PortoSeguro, of moet ik 'm even langs brengen?
Succes met de bouw, speciaal project!
Je mag zeker even langs komen!
Maar gips hebben we genoeg hier. Ik hou meer van stroopwafels en (oude) hollandse kaas.
Dat is veel minder makkelijker te verkrijgen.
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

donaldk

En wordt tegenwoordig sneller uit de koffer gevist. Meer en strengere controle in Natal. Wij hebben dan ook niets meegenomen, nadat mijn broer eerder gepakt was met twee kilo vacuum verpakte oude kaas. Dacht dat me schoonzus ook een keer de kaas moest inleveren. Is toch een iets te duur grapje aan het worden zo. Terwijl de schoonfamilie er gek op schijnt te zijn. Mij kan alle kaas gestolen worden;-).