Muziek streamen via ipod touch/iphone

Started by -Timo-, October 5, 2009, 12:17:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Timo-

Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik denk er aan om muziek af te spelen via een ipod touch/iphone maar dan draadloos. De ipod werkt gewoon als afstandsbediening om een nummer te selecteren. Het moet zeker geen high end zijn want de cd-speler wordt ook nog gebruikt.
Ik had al eens gekeken bij logitech squeezebox maar daar zit ofwel een display op, wat ik niet nodig heb, ofwel zit er een afstandsbediening bij.
Zo is er ook nog enkel die receiver van de squeezebox maar die werkt niet zonder een andere squeezebox. Of heb ik dit laatste fout begrepen?

Graag jullie mening of eventueel alternatieven.

Grtz

Ik hoop dat ik het in het juiste forum heb gezet ;)

WickedGame

Receiver werkt volgens mij wel zonder squeezeboxen erom heen. Receiver en Ipod Touch/Phone moet de combinatie zijn lijkt mij.

jslaman

misschien is de apple airport express ook een optie voor je.

-Timo-

Die apple lijkt wel interessant. Zeker omdat ik dan ook gewoon mijn laptop kan gebruiken !

Rednaxela

Je hebt nodig:
1. Een harddisk met al je muziek erop.
2. Een computer met iTunes om de muziek af te spelen.
3. Iets om het geluid naar je versterker te brengen.
4. WiFi.
5. De Apple Remote App op je Touch/Phone om de zaak te besturen.

Voor punten 1, 2, en 3 zijn de mogelijkheden echt legio. Combineer MacBook, iMac, Mac Mini, AirPort Express, AppleTV, TimeCapsule en allerlei PC-based hardware tot een systeem dat het beste bij jou past. Check bijvoorbeeld de laatste incarnatie van Rody's set eens.

---

Een andere kant uit is een XBMC gebaseerd systeem. Dat kun je ook met een Touch/Phone bedienen. Wat meer voor de hobbyist, maar kan fantastisch werken.

Wie A zegt moet ook BX zeggen.

bmateijsen

Buiten Apple, zijn er iets kwalitatievere oplossingen in de vorm van Linn DS (digital streamer).
Alle DS produkten kunnen worden bestuurd door ene Iphone/ Itouch met een app (plugplayer, songbook, etc)

-Timo-

Linn is wat boven budget :D.

Dus met mijn Sony Vaio met al mijn muziek op (en itunes) kan ik perfect mijn muziek naar mijn versterker sturen dmv ddat pple toestel?

Grtz

jslaman

Quote from: bmateijsen on October  5, 2009, 14:14:45
Buiten Apple, zijn er iets kwalitatievere oplossingen in de vorm van Linn DS (digital streamer).

Kwalitatief ongetwijfeld beter, maar er hangt ook een flink ander prijskaartje aan.

jslaman

Quote from: -Timo- on October  5, 2009, 14:33:42
Linn is wat boven budget :D.

Dus met mijn Sony Vaio met al mijn muziek op (en itunes) kan ik perfect mijn muziek naar mijn versterker sturen dmv ddat pple toestel?

Grtz

Zeker!

Rednaxela

Quote from: -Timo- on October  5, 2009, 14:33:42
Dus met mijn Sony Vaio met al mijn muziek op (en itunes) kan ik perfect mijn muziek naar mijn versterker sturen dmv ddat pple toestel?
Volgens mij ben jij al klaar met een AirPort Express. Gesteld dat je een Touch/Phone hebt uiteraard.
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

-Timo-

Nee ik heb geen iphone/ipod touch want misschien dat ik toch ga werken met mijn laptop. Kan ik later eventueel nog een ipod bijkopen als ik het nodig acht.
Maar die airport express werkt toch ook gewoon met m'n laptop :)?

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

-Timo-


jslaman

Heb er onlangs zelf ook 1 gehaald en ben er zeer content mee. Bij de webshop chear is deze naar mijn weten het goedkoopst (€78 incl verzenden). Als je voor 21.00uur besteld heb je 'm morgen in huis.

papaleo

Mijn spele-dingetje is een Sqeezebox-duet/NAS(Synology DS508) welke ik sinds Zondag bestuur met een iPode Touch met daarop iPeng geinstalleerd dit werkt echt fantastische.... :headbanging:

Maar wat is,en wie gebruikt 'Genius' op zijn Touch?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels