Niet het volume wat ik verwacht ? Iemand die het weet???

Started by r_buren, October 2, 2009, 12:13:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

r_buren

Ik denk dat dit wel het goede topic is voor mijn "probleempje" dus hier komt ie:

Ik heb een aantal weken geleden een Onkyo TXSR706 gekocht als vervanging voor de Onkyo TXSR604.
Mede door de HDMI through die de 604 niet had.
Ik had al B&W 603 S3 frontluidsprekers en aan de 604 klonk dat heel erg goed, aan de 706 ook wel maar ik moet het volume zo verschrikkelijk hoog zetten om wat volume te krijgen.
De 604 had ik als start volume (je kan het startvolume instellen) op 22 staan en als ik dan naar 40 of zo ging konden de buren de bass voelen.
De 706 heb ik als start volume op 30 staan en moet ik naar ongeveer 55 a 60 om datzelfde effect te krijgen (dat van die bass bij de buren) Ik heb alle instellingen al 80 keer gechecked en alles staat volgens mij goed.

Het vermogen van de 706 is een stuk meer dan de 604 en ik heb nog wel dezelfde luidsprekerkabel in gebruik. Kan dat het zijn? Het is Oehlbach Magic Movie 1,5mm zo uit mijn hoofd. Moet ik dikkere kabel hebben voor dit hogere vermogen?? Oh en het gekke is dat de speakers als 6 ohms gezien worden door de instel microfoon terwijl het volgens de B&W site toch echt 8 ohm zijn? Ik kan het ook niet aanpassen naar 8 wel naar 4 ohm.

Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?

jslaman

Mogelijk een andere schaalverdeling van de volumeregeling. Zie ook: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=25001.0

Vin_cent

Zijn de standen wel gelijk?

Bij mijn Marantz SR9600 moet ik de volume knop ook veel meer opendraaien dan bij mijn vorige SR7500, echter de SR9600 gaat wel veel langer door.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

botsen

Misschien een andere schaalindeling van de volumeknop?

Oh, ik zie dat slaman hetzelfde denkt..

Vin_cent

Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Midcall

Quote from: Vin_cent on October  2, 2009, 12:18:15
3x een zelfdesoort reactie binnen 3 min ;D
Tot hoever loopt je volume door als je hem helemaal opendraait (uiteraard wel de bron uitzetten)?
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

r_buren

Ja dat kan het zijn van die anders schaalverdeling. Ik heb het maximale volume (valt in te stellen in het osd menu) op 70 staan maar hoever het volume kan weet ik eigenlijk niet. Ga ik vanavond ff checken.

Tube-freak

Je hebt toch niet per ongeluk een bron via variable uitgangen aangesloten (bijvoorbeeld cd speler met volume regeling).
En anders zal het vast de volume schaal verdeling zijn.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

garmtz


molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

hifiman


molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4